Smaksprøvetråd

Hva i alle dager er blw?
Baby led weaning-babystyrt mattilvenning. Altså; ingen mating med skje. Babyen styrer det selv ved å få maten foran seg og spise alt selv.
Jeg visste heller ikke hadde et navn da storesøster var liten, men hun spiste altså ikke grøt eller mos i noe særlig grad. Bare pupp og mange mislykka forsøk på mating før hun tydelig viste at hun heller ville gjøre selv! Nesten 8 mnd med bare pupp før hun plutselig spiste alt jeg la foran henne, bare det var i biter slik at hun kunne spise selv.
Det er jo bare tre uker til mi er 6 mnd! :o

Baby led weaning-babystyrt mattilvenning. Altså; ingen mating med skje. Babyen styrer det selv ved å få maten foran seg og spise alt selv.
Jeg visste heller ikke hadde et navn da storesøster var liten, men hun spiste altså ikke grøt eller mos i noe særlig grad. Bare pupp og mange mislykka forsøk på mating før hun tydelig viste at hun heller ville gjøre selv! Nesten 8 mnd med bare pupp før hun plutselig spiste alt jeg la foran henne, bare det var i biter slik at hun kunne spise selv.
Det er jo bare tre uker til mi er 6 mnd! :o
Min er 6mnd i dag! Hvordan i all verden har vi kommet til 6mnd så fort???? :eek:

Søtpotet er foreløpig nam. Jeg bare mosa den og hadde i litt olje. Flere forslag til tilbereding ?

Blandet inn potet og mm. Leste at mm/mme mildnet blomkålsmaken og at det ofte ble godt mottatt av babyene. Stemte her i hvert fall! Moste med stavmikser :)
Hvorfor har jeg ikke prøvd det mer? Har jo mm-isbiter i fryseren som må brukes. Her prøvde jeg kålrotmos med rapskokossmør i dag. Å fysjameg :P Det var IKKE populært!

Hvorfor har jeg ikke prøvd det mer? Har jo mm-isbiter i fryseren som må brukes. Her prøvde jeg kålrotmos med rapskokossmør i dag. Å fysjameg :P Det var IKKE populært!
Mm er så bra i barnemat. Blir så fin konsistens, atte :) Jeg prøvde meg på kokosolje i maten hans her. Han brakk seg skikkelig!!! Så holder meg til raps. Kålrot er jo litt sprek i smaken. Tenkte å lage søtpotet-og pastinakkmps etterpå. Blir sikkert godt ;)

Blandet inn potet og mm. Leste at mm/mme mildnet blomkålsmaken og at det ofte ble godt mottatt av babyene. Stemte her i hvert fall! Moste med stavmikser :)
Jeg prøvde bare med blomkål ;) prøver helt rene smaker før jeg blander ;)

Skjønner. Jeg bruker potet for konsistensens skyld og mm for smakens skyld. Det viktigste er jo at det man gjør funker for seg :)
Ja det er flere ting jeg sliter med i forhold til konsistens ;)
Mente ikke det var galt å blande altså!! ;)

Ja det er flere ting jeg sliter med i forhold til konsistens ;)
Mente ikke det var galt å blande altså!! ;)
Skjønte det, altså ;)

Potet og mm/mme er fine ting å blande med. Potet smaker så lite i seg selv også.. Etter at jeg begynte med rapsolje, syns jeg det hjelper veldig på konsistens. Ikke smaker den oljen noe heller. Mye som blir sånn ekkelt knudrete med bare vann syns jeg.

Skjønte det, altså ;)

Potet og mm/mme er fine ting å blande med. Potet smaker så lite i seg selv også.. Etter at jeg begynte med rapsolje, syns jeg det hjelper veldig på konsistens. Ikke smaker den oljen noe heller. Mye som blir sånn ekkelt knudrete med bare vann syns jeg.

Jeg har hatt i en dæsj smør nå sist.. Vil olje ha enda bedre effekt på konsistent tro?

Jeg har hatt i en dæsj smør nå sist.. Vil olje ha enda bedre effekt på konsistent tro?
Tror olje er lurere, for smør er melk og det skal de ikke ha i kosten før de er 10 mnd eller noe deromkring

Back
Topp