Smaksprøvetråd

Vi anser middag som smaksprøver enda, ikke et måltid. Derfor er det ikke så farlig om hun ikke liker det, maten på den tiden av døgnet er amming uansett

(ja, nå er hun fullammet igjen da siden hun fikk feber. Men må vel prøve med middag igjen enten når hun blir frisk eller etter vi har vært på ferie
Hadde hun enda spist nok pupp til det så hadde det ikke vært noe stress. Pupp har vært middag lenge, men nå er det såvidt hun gidder å drikke noe :(
 
Det var bare såvidt hun ikke spydde av det :p Gir opp snart jeg... Middag er bare så ekkelt synes hun. Gir man noe annet da? Fælt hvis hun ikke skal bli mett liksom, bare fordi hun ikke liker det jeg gir henne...
Har du prøvd å gi biter hver for seg? Eller mat med kokt/bakt hvitløk i?

Ellers husker jeg en i forrige termingruppe blandet middag inn i grøten.. :p
 
Har du prøvd å gi biter hver for seg? Eller mat med kokt/bakt hvitløk i?

Ellers husker jeg en i forrige termingruppe blandet middag inn i grøten.. :p
Har prøvd med biter/staver med bakte eller kokte grønnsaker. Og fisk. Men det har ikke vært noe stor suksess det heller. Men hvitløk har jeg ikke prøvd! Eller godt krydret mat. Så det gjenstår å gi et forsøk :) Vet ikke om jeg tør å blande noe i grøten, for nå har vi funnet en hun elsker. Den inneholder både gulrot og pasta, så kanskje jeg bare skal gi det til middag :p
 
Jeg kokte grøt på havremel og sammalt rug, kokte det i bløtleggingsvannet og spedde med kokosmelk. Rev litt eple for å ha i for smakensskyld men poden brekker seg... Det skjønner jeg godt, for konsistensen er som lim ...

Har noen et triks i ermet? Jeg får vel prøve litt mer, men det hadde jo vært gøy om hjemmelaget gikk forann kjøpegrøt ;)
 
Jeg kokte grøt på havremel og sammalt rug, kokte det i bløtleggingsvannet og spedde med kokosmelk. Rev litt eple for å ha i for smakensskyld men poden brekker seg... Det skjønner jeg godt, for konsistensen er som lim ...

Har noen et triks i ermet? Jeg får vel prøve litt mer, men det hadde jo vært gøy om hjemmelaget gikk forann kjøpegrøt ;)
Bruk mer vann, og tilsett litt olje.
 
Synes det er så gøy. Første jents fikk vi aldri i mat. Hun rr fortsatt slik u dag som 3åring. Lillesøster elsker mat og gaper hele tiden. Om hun har nettopp fått mat og jeg spiser noe gaper hun og strekker seg etter det.
 
Min er ikke interessert i noe mat. Føler jeg har prøvd alt (har ikke det), men hun vil ikke ha. Noen ting ser jeg hun liker godt, men hun vil ikke ha mer enn en t-skje likevel..

Noen andre som ikke spiser så mye annet enn pupp?
 
Back
Topp