Smaksprøvetråd

Middag er bare helt ut...! Et par skjeer og så er det bare blærk og urk og grøssninger og brekninger. Hun er generelt skeptisk til det meste synes jeg, og griner på nesen av stort sett alt hun får utenom grøt og skive. Men noe går det da ned selv om, heldigvis.
Flere som er skeptiske fremdeles? Skulle ikke tro hun begynte å få smake for 3 mnd siden!

Hun her spiser middagsglass nå.. Nærmer seg 1/2 middagsglass i mengde, noe jeg synes er innafor altså ;)
 
Hun her spiser middagsglass nå.. Nærmer seg 1/2 middagsglass i mengde, noe jeg synes er innafor altså ;)
Det er tre ganger så mye som min fikk ned i dag, og det var rekordmengde med god margin her...
 
Her får jeg i han én tupp av en t-skje middag.. Vi har en lang vei å gå. :p
 
Min spyr hver gang jeg prøver å gi middagsglass! Så det er tydeligvis vanskelig å venne seg til.. litt mer populært med hjemmelaget middag, men det får han ofte vondt i magen av på natta :rolleyes:
 
Min spyr hver gang jeg prøver å gi middagsglass! Så det er tydeligvis vanskelig å venne seg til.. litt mer populært med hjemmelaget middag, men det får han ofte vondt i magen av på natta :rolleyes:
Vår vil ikke ha den hjemmelagede heller

Jeg kan ikke huske det var så vanskelig med de andre.
 
Min spyr hver gang jeg prøver å gi middagsglass! Så det er tydeligvis vanskelig å venne seg til.. litt mer populært med hjemmelaget middag, men det får han ofte vondt i magen av på natta :rolleyes:

Her er det omvendt. Måtte over på glass for å få i henne middag.. Prøvde med hjemmelaget igjen nå denne uka - men da kneip hun igjen munnen igjen gitt ;)
 
Kalkungryte med grønnsaker fra nestle var god, visstnok. Kom ikke i retur og tross grynting og surmunn gapte han for mer. I min verden smaker den akkurat det samme som spagetti med kjøttsaus, men tydeligvis ikke for han. Men da har vi i det minste én rett å servere i tillegg til grøt. :D
 
Spagetti med kjøttsaus er den som ble beholdt her, 1/6 glass... I dag er hun syk med feber så vi droppet middag, hun ville ikke ha grøt engang. Ammer massevis
 
I går spydde han etter tre skjeer av kalkungryte fra Nestlé, i dag spiste han ca 10 skjeer med hjemmelaget laks, potet og gulrot. Så da blir stavmikseren med på ferien :cool:
 
Kalkungryte med grønnsaker fra nestle var god, visstnok. Kom ikke i retur og tross grynting og surmunn gapte han for mer. I min verden smaker den akkurat det samme som spagetti med kjøttsaus, men tydeligvis ikke for han. Men da har vi i det minste én rett å servere i tillegg til grøt. :D
Fra Nestlé har vi hittil prøvd Spaghetti, kalkungryte, kjøttkaker og lapskaus.. Han har spydd av alle, hahaha. Makan til sensitiv middagsgutt da.. :p
 
Fra Nestlé har vi hittil prøvd Spaghetti, kalkungryte, kjøttkaker og lapskaus.. Han har spydd av alle, hahaha. Makan til sensitiv middagsgutt da.. :p
Da er det bare å dra opp ermene, og snekre sammen hjemmelaget da :p ;) Det aner meg at jeg må det når vi kommer hjem fra ferie. Han vil jo mye heller spise det samme som oss.. Og da gaper han velvillig når han får! Skjønner det jo, men storesøster car absolutt ikke så sær i matveien :p
 
Prøvde å gi henne fra min middag i går, med ørret, potet og smør. Helt krise :p Hun spyr heldigvis ikke, men grøsser og brekker seg. Fisk og potet i biter for å spise selv var heller ikke aktuelt. Så nå har jeg kjøpt inn et middagsglass, så får vi se...
 
Har satt alt med fast føde på pause siden hun har feber og bare drikker pupp. Mat forsøker vi igjen når hun er frisk, men da et det tid for ferie. Så da blir det neppe hjemmelaget i alle fall
 
Den der kalkungryten er tydeligvis så god at man begynner å gråte når det er tomt. Godt man har fruktmos å "trøste" med :p
 
Den der kalkungryten er tydeligvis så god at man begynner å gråte når det er tomt. Godt man har fruktmos å "trøste" med :p
Er det Nestlé sin? Jeg prøvde å gi en grønnsaksgryte med kalkun fra Hipp i dag, men det var nok det dårligste hun har smakt til nå tror jeg. Haha, er jo fælt å le men det er litt av en underholdning. Ansiktsutrykkene er fantastiske :p Syntes den smakte helt grusomt selv også, så vi ga oss relativt kjapt.
 
Er det Nestlé sin? Jeg prøvde å gi en grønnsaksgryte med kalkun fra Hipp i dag, men det var nok det dårligste hun har smakt til nå tror jeg. Haha, er jo fælt å le men det er litt av en underholdning. Ansiktsutrykkene er fantastiske :p Syntes den smakte helt grusomt selv også, så vi ga oss relativt kjapt.

Tuppa her liker ikke kalkun/kyllingrettene noe særlig ;)
 
Er det Nestlé sin? Jeg prøvde å gi en grønnsaksgryte med kalkun fra Hipp i dag, men det var nok det dårligste hun har smakt til nå tror jeg. Haha, er jo fælt å le men det er litt av en underholdning. Ansiktsutrykkene er fantastiske :p Syntes den smakte helt grusomt selv også, så vi ga oss relativt kjapt.
Det er den til nestlé, ja. Smaker helt likt som alle andre glass med tomatsaus syns jeg, men han liker den fremfor andre. Men det er surmunn for hver bit! Haha.. Snåle babyer :p
 
Det er den til nestlé, ja. Smaker helt likt som alle andre glass med tomatsaus syns jeg, men han liker den fremfor andre. Men det er surmunn for hver bit! Haha.. Snåle babyer :p
Det var bare såvidt hun ikke spydde av det :p Gir opp snart jeg... Middag er bare så ekkelt synes hun. Gir man noe annet da? Fælt hvis hun ikke skal bli mett liksom, bare fordi hun ikke liker det jeg gir henne...
 
Vi anser middag som smaksprøver enda, ikke et måltid. Derfor er det ikke så farlig om hun ikke liker det, maten på den tiden av døgnet er amming uansett

(ja, nå er hun fullammet igjen da siden hun fikk feber. Men må vel prøve med middag igjen enten når hun blir frisk eller etter vi har vært på ferie
 
Back
Topp