Smaksprøvetråd

Huff, det hørtes skummelt ut ja! :eek:

Vi venter til han er mye større og jeg tror vi skal kontakte legen etterhvert for å allergiteste han. Ligger litt allergi i familien :)
Det som nesten var det skumleste var at barnehagen ikke hadde oppdaget det! Da jeg hentet han satt han på lekeplassen inntil en vegg og hveste :(
 
Det var visst lurt å blande litt mm i middagen hennes. Da var den straks litt bedre:)
 
Det som nesten var det skumleste var at barnehagen ikke hadde oppdaget det! Da jeg hentet han satt han på lekeplassen inntil en vegg og hveste :(

Men i all verden :eek: neiånei, en slik opplevelse tenker jeg sitter i kroppen... Huff, man begynner å tenke "enn hvis om atte dersom".. Konsekvensen er jo grusom :(
 
Men i all verden :eek: neiånei, en slik opplevelse tenker jeg sitter i kroppen... Huff, man begynner å tenke "enn hvis om atte dersom".. Konsekvensen er jo grusom :(
Ja, det ble en ordentlig "oppvask". Verdens beste barnehage på de aller fleste områder, men den blemmen var ganske lei... Jeg er jammen glad minstemor ser ut til å være fri for allergier. Storebror fikk hele kvoten :p
 
Det var visst lurt å blande litt mm i middagen hennes. Da var den straks litt bedre:)
Det tror jeg jammen jeg skal prøve i morgen! :D Takk for påminnelsen ;)
 
Med alt dette pumpesnakket kom jeg på at jeg har masse melk i fryseren, både ment som drikke og i mat jeg har laget. Får vel begynne å tømme da.. :p
 
Med alt dette pumpesnakket kom jeg på at jeg har masse melk i fryseren, både ment som drikke og i mat jeg har laget. Får vel begynne å tømme da.. :p
Ah, kjedelig :p
Hvor lang holdbarhet har egentlig mm i fryseren? Jeg har noen isterningbrett stående som sikkert skulle vært brukt...
Bananlapper var forresten populært her. Hadde kokosmelk og bananer liggende etter smoothieproduksjon og prøvde meg på lapper i går kveld. Ble veldig gode og etter et par skeptiske biter så spiste hun :) Ble faktisk et par i fryseren og et par til frokost i dag også.
ImageUploadedByBV Forum1467531428.221941.jpg
 
Ah, kjedelig :p
Hvor lang holdbarhet har egentlig mm i fryseren? Jeg har noen isterningbrett stående som sikkert skulle vært brukt...
Bananlapper var forresten populært her. Hadde kokosmelk og bananer liggende etter smoothieproduksjon og prøvde meg på lapper i går kveld. Ble veldig gode og etter et par skeptiske biter så spiste hun :) Ble faktisk et par i fryseren og et par til frokost i dag også.
Vis vedlegget 185516
Etter 6 mnd kan næringsinnholdet endre seg, så da anbefales det vel primært å bruke det i mat. Men det holder i 6 mnd i hvert fall :)

Mest irriterende er det å kaste maten. Pumpingen fikk jeg så dreisen på at jeg brukte bare 10 min på 100-120 ml. Men maten innebærer jo langt mer tid.. Jaja.. Skal ikke gråte over spilt melk! :p

Så moro med bananlapper! Godtok hun konsistensen, altså? Spørs om vi ikke skal prøve oss på det i løpet av sommeren :)
 
Etter 6 mnd kan næringsinnholdet endre seg, så da anbefales det vel primært å bruke det i mat. Men det holder i 6 mnd i hvert fall :)

Mest irriterende er det å kaste maten. Pumpingen fikk jeg så dreisen på at jeg brukte bare 10 min på 100-120 ml. Men maten innebærer jo langt mer tid.. Jaja.. Skal ikke gråte over spilt melk! :p

Så moro med bananlapper! Godtok hun konsistensen, altså? Spørs om vi ikke skal prøve oss på det i løpet av sommeren :)
Åh, du hadde blandet mm i maten også? Å nei...! :p
Jeg tenkte uansett å bruke det i mat ja, siden det er i isbiter. Da skal det nok gå greit :) Håper middagen smaker litt bedre med mm i :D
Ja, konsistens er hun ikke så kresen på. Hun spiser biter av det aller meste. Blåbærene også! Det eneste som ikke var helt greit var eggeplomme fra kokt egg. Det ble litt for klissete tror jeg ;)
 
Her har hun fått smake på flere av de ferdig grøtene opp til 8 mnd. Hun spiser opp til 1/2 porsjon to ganger for dagen. Hun har fått smake avokado og banan på skje og det liker hun ikke. Banan eller vannmelon i bitenett og det liker hun. Ferdig moset frukt på glass eller poser liker hun ikke.

Om noen har gode oppskrifter på smoothier for å lage selv ? Gjerne med chiafrø og kokosmelk :)
 
Her har hun fått smake på flere av de ferdig grøtene opp til 8 mnd. Hun spiser opp til 1/2 porsjon to ganger for dagen. Hun har fått smake avokado og banan på skje og det liker hun ikke. Banan eller vannmelon i bitenett og det liker hun. Ferdig moset frukt på glass eller poser liker hun ikke.

Om noen har gode oppskrifter på smoothier for å lage selv ? Gjerne med chiafrø og kokosmelk :)
Er bare til å ta det du har for hånden det ;) Det du synes høres godt ut sammen. Jeg har ikke laget med chiafrø enda, men med havregryn og kokosmelk. Brukte da eple og pære. Jeg syntes selv den ble litt tam, men hun likte den godt!
 
Eggerøre med gressløk og polarbrød ble lunch her i dag. Eggerøre var ikke det helt store da jeg ga henne, men så fort hun fikk plukke bitene og putte de i munnen selv så gikk det ned! :p
 
Utrolig hvor godt kylling, søtpotet og blomkål var sammen. Kokt i hjel og most til en ubestemmelig masse, men ho likte det:)
 
Mi avviste gulrot- og potetmos i dag, det falt slett ikke i smak. Får prøve søtpotet, ellers går jeg sikkert på disse middagsglassene fra seks mnd som de to eldste likte
 
Middag er bare helt ut...! Et par skjeer og så er det bare blærk og urk og grøssninger og brekninger. Hun er generelt skeptisk til det meste synes jeg, og griner på nesen av stort sett alt hun får utenom grøt og skive. Men noe går det da ned selv om, heldigvis.
Flere som er skeptiske fremdeles? Skulle ikke tro hun begynte å få smake for 3 mnd siden!
 
Nå begynte jo vi med middag denne uka. Men middag er ut ja

Grøt er godt. Middag et æsj. I dag er første dag hun har spist og beholdt noe, hun har enten nektet eller spydd det opp igjen (en gang det da, og en gang gulpet opp)

Halvparten av en tredjedels glass, nesten.... Med grimaser for hver skje... Ikke akkurat som med grøt hvor en hel porsjon går ned på høykant
 
Grøt, fruktmos og skive er digg syns han her. Middag medfører grøsninger og munnen helt knepet igjen. Han likte masse nye smaker da han fikk ved 4 mnd. Det er helt glemt :p
 
Back
Topp