SkjønnerHer spiser lille måltidene til faste tider, med ammingen tar vi ut ifra når det passet og når han vil. Han har aldri tømt et bryst før og gjør det heller ikke nå![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
SkjønnerHer spiser lille måltidene til faste tider, med ammingen tar vi ut ifra når det passet og når han vil. Han har aldri tømt et bryst før og gjør det heller ikke nå![]()
Så bra! Næringsbomber trenger han nåI dag fikk han bløtkokt eggeplomme. Det syns han er kjempegodt!!![]()
Ja, så tror vi skal gi han plomme et par ganger i uken. Det er jo så bra matSå bra! Næringsbomber trenger han nå![]()
Heia heia!Ja, så tror vi skal gi han plomme et par ganger i uken. Det er jo så bra matHan har fått tre uker på seg på å snu kurven, så vi jobber på
![]()
Kan det være allergi? Har lyst til å prøve å gi ho bløtkokt egg i morra.Prøvde med eggerøre av hele egget og litt vann idag! Han fikk prøve å spise selv, men det funka dårlig så jeg ga han en liten bit fra fingern min. Når jeg vaska han med klut etterpå var hele haka og halsen rød og full i nupper. Det var et kortvarig stunt med egg og jeg er glad han spiste bare en bit![]()
Prøvde med eggerøre av hele egget og litt vann idag! Han fikk prøve å spise selv, men det funka dårlig så jeg ga han en liten bit fra fingern min. Når jeg vaska han med klut etterpå var hele haka og halsen rød og full i nupper. Det var et kortvarig stunt med egg og jeg er glad han spiste bare en bit![]()
Det heter allergenerHar du gitt egg før? Man bør visstnok starte med plommen da det er mest allergener (heter det egentlig det?? Men du forstår sikkert hva jeg mener? Det de blir allergisk av) i eggehviten
Kan det være allergi? Har lyst til å prøve å gi ho bløtkokt egg i morra.
Har du gitt egg før? Man bør visstnok starte med plommen da det er mest allergener (heter det egentlig det?? Men du forstår sikkert hva jeg mener? Det de blir allergisk av) i eggehviten
Han har ikke fått det tidligere.. Baah jeg vet jo egentlig at de bør begynne med plommen , men jeg skulle jo ordne eggerøre til meg selv og tenkte han kunne smakeDet gikk fort over heldigvis. Så får jeg prøve bare plommen en annen gang. Er jo livredd han skal reagere med pustebesvær eller noe når vi har ei drøy time til sykehus
![]()
Vil ikke skremme altså, men storebror i huset var allergisk mot egg (og melk). Med han oppdaget vi det ved prikktest allerede ved 5 mnd, men ved er uhell i barnehagen et år senere reagerte han med pustebesvær. Ingen artig opplevelse. Tror jeg ville ventet en god stund før jeg prøvde igjen. Han vokste det av seg etter et par år, og det gjør heldigvis de fleste. Nå har vi fått prikktestet minstefrøken på egg, uten utslag. Men kjenner jeg gruer meg til å gi henne likevel pga. erfaringen...Han har ikke fått det tidligere.. Baah jeg vet jo egentlig at de bør begynne med plommen , men jeg skulle jo ordne eggerøre til meg selv og tenkte han kunne smakeDet gikk fort over heldigvis. Så får jeg prøve bare plommen en annen gang. Er jo livredd han skal reagere med pustebesvær eller noe når vi har ei drøy time til sykehus
![]()
Det er godt både til liten og stor detAt mango og avokado skulle være godt sammen trodde jeg egentlig ikke noe på. Men det var det.
Vil ikke skremme altså, men storebror i huset var allergisk mot egg (og melk). Med han oppdaget vi det ved prikktest allerede ved 5 mnd, men ved er uhell i barnehagen et år senere reagerte han med pustebesvær. Ingen artig opplevelse. Tror jeg ville ventet en god stund før jeg prøvde igjen. Han vokste det av seg etter et par år, og det gjør heldigvis de fleste. Nå har vi fått prikktestet minstefrøken på egg, uten utslag. Men kjenner jeg gruer meg til å gi henne likevel pga. erfaringen...