Smaksprøvetråd

Her spiser lille måltidene til faste tider, med ammingen tar vi ut ifra når det passet og når han vil. Han har aldri tømt et bryst før og gjør det heller ikke nå :p
Skjønner :) Jeg prøver å amme rett før (og som oftest også etterpå på kvelden), men hun tømmer heller ikke begge puppene. Så hun må jo være relativt mett når jeg da tilbyr fast føde? Ikke lett det der. Vil jo beholde melken og gi henne mest mulig av den, men hun trenger maten også.

Prøvde med eggerøre av hele egget og litt vann idag! Han fikk prøve å spise selv, men det funka dårlig så jeg ga han en liten bit fra fingern min. Når jeg vaska han med klut etterpå var hele haka og halsen rød og full i nupper. Det var et kortvarig stunt med egg og jeg er glad han spiste bare en bit :)

Kylling, paprika og ris. Kokt og most. Det gikk ned, men ho skrek veldig i nesten 1 time til kvelden. Kan hende ho reagerte på noe :/

Prøvde med eggerøre av hele egget og litt vann idag! Han fikk prøve å spise selv, men det funka dårlig så jeg ga han en liten bit fra fingern min. Når jeg vaska han med klut etterpå var hele haka og halsen rød og full i nupper. Det var et kortvarig stunt med egg og jeg er glad han spiste bare en bit :)
Kan det være allergi? Har lyst til å prøve å gi ho bløtkokt egg i morra.

Har så langt bare fått grøt :)
Skal prøve på søtpotet i helga :)

Har du gitt egg før? Man bør visstnok starte med plommen da det er mest allergener (heter det egentlig det?? Men du forstår sikkert hva jeg mener? Det de blir allergisk av) i eggehviten

Har du gitt egg før? Man bør visstnok starte med plommen da det er mest allergener (heter det egentlig det?? Men du forstår sikkert hva jeg mener? Det de blir allergisk av) i eggehviten

Han har ikke fått det tidligere.. Baah jeg vet jo egentlig at de bør begynne med plommen , men jeg skulle jo ordne eggerøre til meg selv og tenkte han kunne smake :p Det gikk fort over heldigvis. Så får jeg prøve bare plommen en annen gang. Er jo livredd han skal reagere med pustebesvær eller noe når vi har ei drøy time til sykehus :o

Han har ikke fått det tidligere.. Baah jeg vet jo egentlig at de bør begynne med plommen , men jeg skulle jo ordne eggerøre til meg selv og tenkte han kunne smake :p Det gikk fort over heldigvis. Så får jeg prøve bare plommen en annen gang. Er jo livredd han skal reagere med pustebesvær eller noe når vi har ei drøy time til sykehus :eek:

fort gjort, men kan bli skummelt med egg ja, så prøv ved bare plomme neste gang :P
når det er sagt så fikk vel storebror hele egget første gang.. men han var mye mye eldre da

Han har ikke fått det tidligere.. Baah jeg vet jo egentlig at de bør begynne med plommen , men jeg skulle jo ordne eggerøre til meg selv og tenkte han kunne smake :p Det gikk fort over heldigvis. Så får jeg prøve bare plommen en annen gang. Er jo livredd han skal reagere med pustebesvær eller noe når vi har ei drøy time til sykehus :o
Vil ikke skremme altså, men storebror i huset var allergisk mot egg (og melk). Med han oppdaget vi det ved prikktest allerede ved 5 mnd, men ved er uhell i barnehagen et år senere reagerte han med pustebesvær. Ingen artig opplevelse. Tror jeg ville ventet en god stund før jeg prøvde igjen. Han vokste det av seg etter et par år, og det gjør heldigvis de fleste. Nå har vi fått prikktestet minstefrøken på egg, uten utslag. Men kjenner jeg gruer meg til å gi henne likevel pga. erfaringen...

Min eldste tålte ikke egg, men reagerte bare med magebesvær da, ikke pust.

Han fikk det påvist 2,5 år gammel og vokste det av seg da han var 7. Litt utypisk

At mango og avokado skulle være godt sammen trodde jeg egentlig ikke noe på. Men det var det.

Da er egg utprøvd og hun ser ut til å tåle det :D

At mango og avokado skulle være godt sammen trodde jeg egentlig ikke noe på. Men det var det.
Det er godt både til liten og stor det ;) (bare at jeg foretrekker biter og ikke mos :P)

Vil ikke skremme altså, men storebror i huset var allergisk mot egg (og melk). Med han oppdaget vi det ved prikktest allerede ved 5 mnd, men ved er uhell i barnehagen et år senere reagerte han med pustebesvær. Ingen artig opplevelse. Tror jeg ville ventet en god stund før jeg prøvde igjen. Han vokste det av seg etter et par år, og det gjør heldigvis de fleste. Nå har vi fått prikktestet minstefrøken på egg, uten utslag. Men kjenner jeg gruer meg til å gi henne likevel pga. erfaringen...

Huff, det hørtes skummelt ut ja! :o

Vi venter til han er mye større og jeg tror vi skal kontakte legen etterhvert for å allergiteste han. Ligger litt allergi i familien :)

Back
Topp