Smaksprøvetråd

Kommer det uten at man må klemme?? Aldri prøvd sånne poser vi ;)
Uten korken kommer det jo i massevis hvis hun får klemme selv. Hehe, det eier hun jo ikke begrep om. Men med turen kan hun klemme så mye hun bil uten at det tyter ut. Så må hun suge (eller bite litt, som på en tutekopp) på den for å få noe ut.

Snuppa her fikk smake litt risgrøt med mais og banan, Nestlé sin nybegynnergrøt i dag. Hun likte den men det var jo ikke mye hun spiste da. Ny liten smak i morgen

Her spiser, smatter og smiler han til alt han får servert, men tran er enda favoritten. Haha. Imorgen tenkte jeg p lage opp litt spagetti bolognese til han, håper det faller i smak :)

Her spiser, smatter og smiler han til alt han får servert, men tran er enda favoritten. Haha. Imorgen tenkte jeg p lage opp litt spagetti bolognese til han, håper det faller i smak :)
Så bra da :) Er så greit når de liker alt. Det gjør ikke mi :P Hun griner fremdeles på nesen av det meste. Skive og polarbrød liker hun da. Og amerikanske blåbær! Og skumpinner. Ting hun kan putte i munnen selv ;)

Så bra da :) Er så greit når de liker alt. Det gjør ikke mi :P Hun griner fremdeles på nesen av det meste. Skive og polarbrød liker hun da. Og amerikanske blåbær! Og skumpinner. Ting hun kan putte i munnen selv ;)
Mi liker også skumpinner. Har du pålegg på brødet ?

Jeg har en hyggelig ung pjokk som spiser det han får! Nå er vi oppe i ca en porsjon grøt til kvelds og litt smoothie med havregryn eller grønnsaksmos på formiddagen.
Jeg ser at vi ikke er så dristige som mange andre her som gir middag, brød osv :p Han viser jo interesse for mat, men jeg vil jo amme så mye og lenge jeg kan og er livredd for å miste melka :o :p

Her har vi begynt med smaksprøver igjen. Foreløpig fruktmos og brød med majones på. Skikkelig kulinariske opplevelser :p

Her har vi begynt med smaksprøver på grøt :)
Hun liker det, men spiser ikke veldig mye enda. Liker også hirsepinner. Da kan hun holde og spise selv :)

Jeg har en hyggelig ung pjokk som spiser det han får! Nå er vi oppe i ca en porsjon grøt til kvelds og litt smoothie med havregryn eller grønnsaksmos på formiddagen.
Jeg ser at vi ikke er så dristige som mange andre her som gir middag, brød osv :p Han viser jo interesse for mat, men jeg vil jo amme så mye og lenge jeg kan og er livredd for å miste melka :o :p
Husk at en del av disse barna var flaskematet eller delammet og har spist mat et par mnd allerde

Mi jente var fullammet tom i går, i dag fikk hun første gang smake grøt. Hun skal få litt grøt på formiddagen frem til hun er oppe i en porsjon, så tenker jeg hun skal få smake litt middag av noe slag, enkle ting. Frukt og brødbiter kommer etterhvert.

Amme fortsetter jeg med, etter planen kanskje til neste høst, bare gradvis mer annen mat. Melka blir ikke brått borte, selv om de gradvis får mer mat. Amming skal fortsatt være hovedmaten det første året.

Mi liker også skumpinner. Har du pålegg på brødet ?
Ja, leverpostei :) Blir mye gris når hun skal spise selv, men det får så være. Hjelper henne gjerne innimellom men da skal hun enten plukke brødbitene fra hånden min eller holde på hånden min og hjelpe til med å putte den i munnen. Selvstendig liten frøken altså :P

Vi er på samme nivå, selv om vi begynte så smått ved 4 mnd. Men hun liker så godt å spise selv at hun får gjerne litt skive på formiddag. Eller fruktgrøt. Middag har vi ikke begynt med. Smaksprøvene på grønnsaker har ikke vært godt mottatt! Og så litt grøt eller avokadomos på kveldstid. Synes det er litt vanskelig jeg også, for vi ammer en god del nå og vil jo fortsette med det. Og enn så lenge virker hun mett på mm mellom disse to små måltidene med fast føde. Gulper fremdeles mm etter et godt puppemåltid, så virker rart å skulle trøkke innpå enda mer mat!

Da har lille fått spagetti bolognese til middag for første gang. Han smilte, smatta og slukte maten. Hadde tenkt å bare gi han en smak, men måtte fort fylle på skåla hans :)
Hjemmelaget? Pappaen prøvde å gi henne fra glass i dag. Jeg har aldri sett henne grøsse på den måten :P Haha! Blæææh sa hun også, høyt og tydelig. Håper hun vil like hjemmelaget litt bedre ;)

Hjemmelaget? Pappaen prøvde å gi henne fra glass i dag. Jeg har aldri sett henne grøsse på den måten :P Haha! Blæææh sa hun også, høyt og tydelig. Håper hun vil like hjemmelaget litt bedre ;)

Han fikk hjemmelaget. Så nå er fryseren noen bokser med bolognese fullere. Til uka skal jeg prøve meg på å lage torsk til han. Spennende med mat til de små altså. Hvertfall når mottakeren er så fornøyd. Haha

• Liker
Reactions: Bee
Han fikk hjemmelaget. Så nå er fryseren noen bokser med bolognese fullere. Til uka skal jeg prøve meg på å lage torsk til han. Spennende med mat til de små altså. Hvertfall når mottakeren er så fornøyd. Haha
Dere som ammer: Hvor tett før et måltid ammer dere? Tømmer de puppene da?

Her spiser lille måltidene til faste tider, med ammingen tar vi ut ifra når det passer og når han vil. Han har aldri tømt et bryst før og gjør det heller ikke nå :p

Last edited:
  • Liker
Reactions: Bee
I dag fikk han bløtkokt eggeplomme. Det syns han er kjempegodt!! :)

Back
Topp