Skravlingstråd :)

Nei, noe må jeg jo ha i meg, er jo såååå dårlig før jeg får spist.

Brunost og juice er da ikke usunt! I begge er det masse nyttige næringsstoffer for deg og babyen. Hadde du sagt cola, potetgull, smågodt så kunne jeg vært enig! Ofte forteller kroppen din deg hva du trenger, da får du gjerne lyst på det... Lytt til kroppen og spis :)

Venter på et lite nurk i februar ♥

Er det fler enn meg som har sett reklamen til ønskebarn på TVNorge? Jeg griner hver eneste gang og føler meg så heldig som får lov å gå gravid med lille spira vår <3

❤️Februar 2015❤️

Første svangerskapskontroll gjennomført. Tok blodprøver(jern og blodprosent), urinprøve og målte blodtrykk. Søkte om fødeplass. Skal komme inn i uke 10 for de andre blodprøvene.

Jeg er 8+2 nå, men legen omtalte det som uke 8 faktisk. Jeg spurte om det ikke var uke 9,men hun sto på sitt og sa det var uke 8 . Hehe. Hun tar jo feil. Termin 28.februar.

Ellers så fikk jeg brosjyrer, og ikke så mye muntlig informasjon . Blir vel jordmor på de senere kontrollene.

idag skal dopler kjøpes inn!:) Herlighet som jeg gleder meg!!:)

Sent from my iPad using BV Forum

Kan du forklare meg hva de er/brukes til? Er jo så mange her som snakker om det! :D

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Skal ikke kjøpe likevel:) Ifølge mange leger og jordmødre er det stressende for fosteret så vi dropper det:) Noen mener det også er farlig, så så lenge det ikke finnes noen studier om at det er 100% sikkert så dropper vi det:)

Men det er for å høre hjertelyden til foster:)

Skal ikke kjøpe likevel:) Ifølge mange leger og jordmødre er det stressende for fosteret så vi dropper det:) Noen mener det også er farlig, så så lenge det ikke finnes noen studier om at det er 100% sikkert så dropper vi det:)

Men det er for å høre hjertelyden til foster:)

Å ja, ja det er nok kanskje ikke så dumt å droppe det da.. Selv er jeg ganske utålmodig, men vi får jo høre hjertelyd snart uansett! :D

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Gaaa, er lettirritabel idag kjenner jeg. Sambo driver å pakker til ferien vår og holder på å klikke av måten han pakker på. Stapper ting i sekken,men fyller liksom ikke hele sekken, slik at den er halvtom nederst, og sprekkfull øverst. Fordi han ikke gidder å slakke ut de reimene som han strammet sist han brukte sekken. Samt at han presterer å ta med seg 5 par (3 par joggesko og 2 par sandaler) sko for noen dager i danmark hvor det er meldt knallsol hele uka. Og vi har blitt enige om å travel light siden vi kommer til å ha tilgang på vaskemaskin OG fordi vi skal ha med sååå mye ekstrastæsj siden vi skal bo i hytte. Jadda! Blir vel ferie lell da men......

Er det fler enn meg som har sett reklamen til ønskebarn på TVNorge? Jeg griner hver eneste gang og føler meg så heldig som får lov å gå gravid med lille spira vår <3

❤️Februar 2015❤️

Åh ja! Jeg sa det til samboeren min senest i går at jeg har såååå lyst til å se det, men at jeg kanskje ikke burde se det. (For da gråter jeg i timesvis...)

Første svangerskapskontroll gjennomført. Tok blodprøver(jern og blodprosent), urinprøve og målte blodtrykk. Søkte om fødeplass. Skal komme inn i uke 10 for de andre blodprøvene.

Jeg er 8+2 nå, men legen omtalte det som uke 8 faktisk. Jeg spurte om det ikke var uke 9,men hun sto på sitt og sa det var uke 8 . Hehe. Hun tar jo feil. Termin 28.februar.

Ellers så fikk jeg brosjyrer, og ikke så mye muntlig informasjon . Blir vel jordmor på de senere kontrollene.
Etter det jeg har lest så er uke 8 8+0 til 8+6 på den medisinske måten å omtale det på, mens den folkelige måten å omtale det på er uke 9. Hvis di har gravid appen så står det om det der hvis du trykker på i oppe i venstre hjørnet:)

*gjesp* Nå klarer ikke denne tutta være oppe lengre. Har sittet i gostolen i hele ettermiddag/kveld og småsovet med tv'en på i bakgrunnen… god natt!

Venter en liten i februar ❤️

*gjesp* Nå klarer ikke denne tutta være oppe lengre. Har sittet i gostolen i hele ettermiddag/kveld og småsovet med tv'en på i bakgrunnen… god natt!

Venter en liten i februar ❤️
God natt! Jeg har akkurat hatt en liten blund, så nå klarer jeg å holde meg oppe et par timer til :)

Fra mobil.

Prøver å pakke til ferien, men pakker to plagg og så må jeg hvile :) hjelpes meg

Prøver å pakke til ferien, men pakker to plagg og så må jeg hvile :) hjelpes meg
Det skal ikke være enkelt! Håper ikke dere reiser i morgen tidlig, da må du jo pakke hele natten :P

1,5 time igjen til første kontroll hos lege. Håper og krysser fingrene for at han prøver å finne hjertelyden. Dette er en ny lege enn jeg har vært til med mine andre to, så er litt spent!! :) Mannen slutter alltid tidlig på fredager, så han skal prøve å få blitt med. Det er litt stas ;-)

1,5 time igjen til første kontroll hos lege. Håper og krysser fingrene for at han prøver å finne hjertelyden. Dette er en ny lege enn jeg har vært til med mine andre to, så er litt spent!! :) Mannen slutter alltid tidlig på fredager, så han skal prøve å få blitt med. Det er litt stas ;-)

Er det vanlig at de finner hjertelyden da?:) Spennende!!!

Back
Topp