Skravletråden

Ja, dette er første året vi gjør noe ut av jula, rett og slett fordi det har vært lite forståelse rundt det fram til nå :)
Men nå vil hu pynte til jul, pynte rommet sitt til jul osv :) er nok er mere fokus på det i barnehagen også :D
Tror det blir veldig stas :D
Vi hsr ikke noe julekalender, så dette blir det, eneste er 4 gaver, en for hver søndag, dette er noe som henger sammen med julegava i år :)
Skal sies at hu har bursdag 27 november, så vil ikke avslutte året med pakker hver dag heller :eek:
Så herlig! :D Veldig moro når en ser gleden og engasjementet. Håper dere får en magisk adventstid med jenta deres! Til neste år er vi ca på samme sted aldersmessig, hun er født i februar så blir 3 litt etter jul.

Jeg passer på meg selv så godt det går :D
Skolen har heldigvis bare vært 9 ganger på 1 semester, hvor vi har hatt obligatorisk oppmøte, alt annet tar heg på kveldstid og fridager :) så det går veldig fint, bare 2 forelesninger og 4 eksamner igjen før jul :D
Neste semester er det vel en semesteroppgave og 2 eksamner, så det blir litt roligere tror jeg :)

ja, fedrene må man bare bruke :) kan se for meg at praksis helt opl i nyfødtperioden kan være tøff, men det går om man er innstilt tror jeg :D

Ja jeg får se. Men skal søke om å få utsetter den noen uker. Jeg håper virkelig på en sovebaby til. Blir den her som storebror jo. Mer det til å gå. ☺️

Hva studerer du?

Ikm var igår, og kjenner jeg er skikkelig nervøs for at tr plutselig skal dukke opp :oops: Er 4+3 idag og mistet 4+3 sist.. så kjenner nervøsiteten skikkelig idag :oops::Heartpink
Har heldigvis stigende tester i styrke, så det er jo et godt tegn.. sist gang 4+3 Så måtte jeg fokusere for å se den svake streken. (Bildet er fra idag) Så håper denne stigningen er et godt tegn og at spiren klamrer seg fast !:Heartred

Krysser alt for at den sitter! :Heartbigred

Noen andre enn meg som enda ikke har tatt graviditets test? :p jeg venter på pakke fra farmasiet.. Før når de brukte posten fikk vi varene i postkassen på tre dager. Må har jeg ventet over en uke! Postnord... Ikke vennlig i distriktet. Men håper den dukker opp i dag. :) er 5+6 i dag i følge appen og babypapa trur nesten ikke på at jeg er gravid uten test. :D

Klarer egentlig ikke tenke noe særlig på at jeg er gravid. Er jo 36 dager til eksamen og skal levere fem oppgaver innen den tid!  :confused::wacky:

Ja jeg får se. Men skal søke om å få utsetter den noen uker. Jeg håper virkelig på en sovebaby til. Blir den her som storebror jo. Mer det til å gå. ☺️

Hva studerer du?
Jeg studeret Serviceledelse og markedsføring :) første gang dette kulle får obligatorisk oppmøte, før har det aldri vært det :)

Noen andre enn meg som enda ikke har tatt graviditets test? :p jeg venter på pakke fra farmasiet.. Før når de brukte posten fikk vi varene i postkassen på tre dager. Må har jeg ventet over en uke! Postnord... Ikke vennlig i distriktet. Men håper den dukker opp i dag. :) er 5+6 i dag i følge appen og babypapa trur nesten ikke på at jeg er gravid uten test. :D

Klarer egentlig ikke tenke noe særlig på at jeg er gravid. Er jo 36 dager til eksamen og skal levere fem oppgaver innen den tid!  :confused::wacky:
Wow, det er imponerende! :D Jeg hadde sikkert tatt 20 tester frem til ikm jeg :joyful:

Hvordan er det med bading? Både i badekar og basseng/jacuzzi?
Jeg er veldig glad i å ta meg et bad før leggetid når det er kaldt ute, er det noen problem i forhold til svangerskap? :bored:

Wow, det er imponerende! :D Jeg hadde sikkert tatt 20 tester frem til ikm jeg :joyful:

Haha det er derfor jeg var tom for tester. Kjøpte sånn stor pakke med EL test og G test. :p og brukte det fast i 4 mnd så gikk jeg tom. Men jeg vært gravid noen ganger før så kjente det med en gabg etter EL at noe var på gang.:) men nå har jeg tatt test og den var posetiv. :D

Så da får far i huset ro. Han har jo stressa litt når vi ikke ble gravid på mange PP. Har første JM time om en uke. :)

Jeg er veldig glad i å ta meg et bad før leggetid når det er kaldt ute, er det noen problem i forhold til svangerskap? :bored:

Jeg hadde tatt meg et vanlig bad. :happy: har holdt meg unna klorvann. For jeg innbilder meg at min livmotapp er vidåpen enda.  :p:D

Haha det er derfor jeg var tom for tester. Kjøpte sånn stor pakke med EL test og G test. :p og brukte det fast i 4 mnd så gikk jeg tom. Men jeg vært gravid noen ganger før så kjente det med en gabg etter EL at noe var på gang.:) men nå har jeg tatt test og den var posetiv. :D

Så da får far i huset ro. Han har jo stressa litt når vi ikke ble gravid på mange PP. Har første JM time om en uke. :)
Har en vært gravid før så kjenner en det fort igjen på kroppen også :) Ble kanskje litt mer håndfast for far i huset også når han fikk se en positiv test. Spennende med jordmortime da :)

Såvidt jeg vet, så skal man ikke bade i vann som er over kroppstemperatur. Vet ikke fra hvor tidlig dette gjelder, men jeg har alltid bare latt være fra starten av. Jacuzzi er et stort nei fordi det er veldig varmt.. grunnen til at man ikke skal bade i varmt vann er fordi det kan varme opp fostervannet. Jeg tror jeg husker noe sånt som at mer enn 3 min kan være skadelig for foster eller noe, (leste mye om dette i første svangerskap, mens i de neste har jeg bare latt være for å være på den sikre siden). :) Vanlig basseng skal være helt greit.

Såvidt jeg vet, så skal man ikke bade i vann som er over kroppstemperatur. Vet ikke fra hvor tidlig dette gjelder, men jeg har alltid bare latt være fra starten av. Jacuzzi er et stort nei fordi det er veldig varmt.. grunnen til at man ikke skal bade i varmt vann er fordi det kan varme opp fostervannet. Jeg tror jeg husker noe sånt som at mer enn 3 min kan være skadelig for foster eller noe, (leste mye om dette i første svangerskap, mens i de neste har jeg bare latt være for å være på den sikre siden). :) Vanlig basseng skal være helt greit.
Takk for god informasjon! :)
Da skal jeg huske på det med temperaturen! :)

Nå skal jeg til legen om et par timer og måle hcg! Blir spennende å se hva jeg ligger på:Heartred

Har vært på posten og hentet en pakke nå med litt forskjellig til pakkekalenderen til mini :) Gleder meg så til jul gjennom hennes øyne i år!

Min forrige jordmor var finsk, så hun var vant til at kvinner fødte i badstuer. Hehe. Hun sa at grunnen til gravide ikke skal ta varme boblebad eller badstu er fordi det er mye større sjanse for å besvime når man er gravid. Besvimer du, kan du falle og det kan være farlig. Hun sa at varmen i seg selv ikke er farlig, og man klarer ikke å varme opp fostervannet på noen måte. Men man skal aldri være alene, ha godt med drikke og ta seg pauser.

Back
Topp