Skravletråden

Oi! Så tidlig! I forrige svangerskap fikk vi ikke jordmortime før uke 26 :wideyed:
Nei, hadde ikke før uke 24 med de to andre, så ble litt overrasket sjøl :p

Nei, hadde ikke før uke 24 med de to andre, så ble litt overrasket sjøl :p

Det er veldig fint med tett oppfølgning da! Hvor mange uker er du på vei?

Jeg har ikke ringt legen enda, men jeg har IKM i dag, så avventer litt sånn i tilfelle :p

Det er veldig fint med tett oppfølgning da! Hvor mange uker er du på vei?

Jeg har ikke ringt legen enda, men jeg har IKM i dag, så avventer litt sånn i tilfelle :p
Er 7+4 i dag, så absolutt tidlig fortsatt. Her er det såpass dårlig jordmorkapasitet, at jeg ringte før uke 4, for å være sikker på jordmoroppfølging :)

Er 7+4 i dag, så absolutt tidlig fortsatt. Her er det såpass dårlig jordmorkapasitet, at jeg ringte før uke 4, for å være sikker på jordmoroppfølging :)

Det var nok lurt. Jeg har fått beskjed om at jeg skal få tett oppfølgning uansett pga forrige svangerskap, men er kanskje lurt å ringe snart.

Hvor mye hcg må man ha for at den digitale skal slå ut på 3+ ?? :)

noen steder står det 2000, noen steder står det 2700. Men husk på at blodprøver er mye mer konsentrert og nøyaktig, mens en urinprøve ikke er det. Kjenner mange (meg inludert), som ofte får 3+ seint. Prøvde idag for moro skyld, (5+2), og fikk 2-3 som forventet. :happy:

noen steder står det 2000, noen steder står det 2700. Men husk på at blodprøver er mye mer konsentrert og nøyaktig, mens en urinprøve ikke er det. Kjenner mange (meg inludert), som ofte får 3+ seint. Prøvde idag for moro skyld, (5+2), og fikk 2-3 som forventet. :happy:
Da ligger vi helt likt! Jeg er også 5+2 idag ! Jeg lå på 2400 igår ifølge blodprøven, så er fornøyd ❤

Da ligger vi helt likt! Jeg er også 5+2 idag ! Jeg lå på 2400 igår ifølge blodprøven, så er fornøyd ❤

Herlig! :happy: Morsomt med samme termin og uker da ;) jeg lå på 836 på 4+6, med doblingstid på 27 timer. Så hvis jeg regner litt på det, så burde jo absolutt 3+ slått ut. (Burde jo ha over 5000 idag). Men de virker ikke så nøyaktige! Og jeg har pleid å få 3+ seinere enn de fleste andre også. Så denne gangen er jeg ikke så nervøs, siden jeg vet at stigningen min var flott! Venninna mi fikk målt hcg på 5+1 til 8000 ett eller annet, og når ho tok digital samme dag så sa den 2-3 :joyful:

Krysser fingrene for det! Så viktig med ei trygg og god jordmor :)
Fikk hu samme jeg hadde forrige svangerskap, så det var veldig fint :) Da kjenner vi jo hverandre litt allerede, og hun vet litt hva jeg tenkte mye på forrige svangerskap, og ville høre om fødselen til forrige :) og er det én ting vi damer gjerne forteller om, så er det jo fødsel ;)

Fikk hu samme jeg hadde forrige svangerskap, så det var veldig fint :) Da kjenner vi jo hverandre litt allerede, og hun vet litt hva jeg tenkte mye på forrige svangerskap, og ville høre om fødselen til forrige :) og er det én ting vi damer gjerne forteller om, så er det jo fødsel ;)

Ååå, så bra! ❤ Jeg fikk også samme jordmor som sist, og det ga en enorm trygghet!

Haha, det ER så sant det! Om noen spør om fødsel, så kakler jeg i vei med glede! :hilarious:

Ååå, så bra! ❤ Jeg fikk også samme jordmor som sist, og det ga en enorm trygghet!

Haha, det ER så sant det! Om noen spør om fødsel, så kakler jeg i vei med glede! :hilarious:
Tror det er en universal greie. Ikke går det over heller, for jeg satt plutselig og utvekslet fødselshistorier med damer i 60-åra på jobben en dag :hilarious:

Tror det er en universal greie. Ikke går det over heller, for jeg satt plutselig og utvekslet fødselshistorier med damer i 60-åra på jobben en dag :hilarious:
Blir aldri ferdigsnakka om fødsel nei :P Jeg og farmor på 90 kan enda ha de samtalene, hehe.

Når er vanlig med første lege/jordmor time?

Så at med er andre 2, hadde jeg i uke 10..

Hva velger dere? Lege eller jordmor oppfølging hele veien? Eller en blanding? :Heartbigred

Hva velger dere? Lege eller jordmor oppfølging hele veien? Eller en blanding? :Heartbigred
Jeg kommer til å bruke jordmor mest, lege for legeting og jordmor ellers :) men har ikke fiksa første jordmortime da, tenker å vente tiø etter uke/etter jul :) har legetime før jul

Jeg tar nok en kombinasjon. Likte det godt sist. Følte de kunne trygge meg på forskjellige vis gjennom svangerskapet.

Er det normalt at symptomene kan forsvinne over natten uten at det er noe galt? Jeg er trøtt, men i går hadde jeg ømme bryst og mensmurring i ryggen, og det har jeg ikke i dag :wideyed:

Back
Topp