***skravletråden for JUNI***

Vel. God morgen [emoji23][emoji23] Her ble jeg vekka nå av barn som ville ha is. Siden klokka er halv 12 så var det helt greit liksom [emoji23]

Innen hvilken bransje??[emoji1]
Har erfaring med
alt med mat ( for.ass.)
Barista/kafé drift
Dyr små og store
Lager
grafisk design

Men tar alt av fast jobb dag eller natt skift osv.

Utdannet som hippolog så ikke fult agronom.

Nei, absurd nok, vi bor på ei øy, og bader i vann.

Jeg kunne nok heller tenkt meg å bade i sjøen, jeg er ikke helt venn med gress og sånne ting i vannet, jeg er vant til å bade i sjø
Antar det er kaldere da

Nei, vi badet i vannet vi har rett nedenfor huset. På andre siden av det vel og merke, så v kan se huset vårt derfra da. det er fin badevik der. To små viker, en som er grunn og fin for de små og en som blir fortere dypt og en flytebrygge noen meter fra land. Liten plass, men det er satt opp 3-4 rasteplassbord der og veldig hyggelig. Og altså skikkelig varmt vann, det var ikke kaldt å svømme i det hele tatt!

Smålyst å ta med ungene til sjøen, de har vel knapt noen gang faktisk badet i sjøen. Bortsett fra eldtemann, i Bergen når han vr et par år gammel. Vi kunne kjørt til der vi pleide å gå og bade når jeg var lita. Antatt kaldere.

Men nå er hetebølgen over for denne gang her på våre kanter. Dvs, muligens skal det være 22-23 i morgen også, deretter er det 15 neste uke. Vi får se hva vi får tid til. Det er jo for absurd at ungene vokser opp på kysten og ikke bade i sjø. Faktisk alle de badeplassene jeg vet om her i området, er vann. Jeg vet ikke helt hvor jeg kunne gått. Altså, joda, fri ferdel og allemannsrett og sånn der, men kommunen er liberal på bygging strandsonen kan man jo si, og en offentlig tilgjengelig badeplass i fjorden vet jeg faktisk rett og slett ikke hvor jeg finner. Derav at jeg vurderer i kjøre dem til de jeg er vokst opp. Det er ikke så langt. Vi får se hvordan sommeren blir.

Hørtes perfekt ut med badeplass rett ved huset da[emoji2]
Her er det motsatt, gutta har aldri badet i ferskvann selv om vi har masse flotte muligheter[emoji2] blir ikke slik når vi bor 400 meter fra stranda..

Vi har følgende:
En terrasse med liten plen ved inngangsdøren
En større terrasse med litt større plen på baksiden ut fra stuen i andre etasje.
En veranda ut fra kjøkkenet over terrassen under.
Sitte på verandaen er ikke så langt fra kjøkkenet.
Ja, jeg gikk ut på verandaen med en øl, nei, maten brant seg ikke :P

Greit å ha verandaer i nærheten[emoji16]

God ettermiddag. Var vert 5 timer på cup med 4 barn, i 28 grader[emoji31] helt kaputt nå. Men det gikk faktisk bra[emoji4]

Vel. God morgen [emoji23][emoji23] Her ble jeg vekka nå av barn som ville ha is. Siden klokka er halv 12 så var det helt greit liksom [emoji23]

[emoji33][emoji33]halv 12[emoji33][emoji33][emoji33] Lucky you. Da hadde jeg allerede hatt 2 timer på idrettsanlegget[emoji23]

Eldarsmann konkluderte i fjor sommer.

Mamma. Jeg tror sommerles er biblioteket sin måte å hjelpe skolen med å lære barna å bli bedre til å lese.

Ja, sånn kan det godt sies. Og viktig er det. Beviselig har lesing i ferien betydning for utviklingen av lesehastighet fra vårsemesteret til høstsemesteret
Og trigges de til å lese av xp og level og små premier så kjempeflott. Uten tvil har jo jeg pushet på dem ideen, men i år husket de det selv og har hatt nedtelling en stund

Ja det er faktisk veldig viktig å opprettholde lesing i ferien[emoji1]
Dette er første året min eldste har hatt lyst til å være med, er nok premier som lokker[emoji38]

Back
Topp