Lille my.
Glad i forumet
Jeg må sikkert ta det til uke 12. Veldig kjedelig. Men uansett bare en tablett før jeg legger meg.Dere som tar cyclogest, hvor lenge tenker dere å fortsette ta det?
Har hatt mange sa. Og de trur kanskje at her er problemet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg må sikkert ta det til uke 12. Veldig kjedelig. Men uansett bare en tablett før jeg legger meg.Dere som tar cyclogest, hvor lenge tenker dere å fortsette ta det?
Normalt. Ofte hormonelt betinget ifb graviditet. Pass på å drikke godt og spise fiberrik kost. Anbefaler movicol eller annen laksantia for å forebygge videre om problemet vedvarer for det blir ofte verre utover i graviditeten og kan føre til hemoroider og annet som en helst vil unngåHei, jeg må bare høre her. Er 4+1 i dag, og tror jeg er forstoppet, ikke totalt men hvert fall noe som skjer i tarmene tror jeg.. Våkner om natten av intense smerter, det er grusomt og jeg blir jo redd. Noen andre som har opplevd noe lignende?
Det var sånn ca da til oss også regner med hemmeligheten er over i den tida. Men hadde helst ønsket at vi rakk tul først så vi vet det ser bra ut og kan fortelle barna selv først. Men vi får se
![]()
Tenker jeg ville snakket med JM om svangerskapspenger evt mtp blødninger.Blødning i graviditet.
Lett å bli sykmeldt? Jeg får helt noia av å se blod. Tenker bare vonde tanker.
Jeg tenker så mye på alle ting for tiden.
Det er julestress. Hvordan blir ting på jobben. Kronisk syk datter som er skikkelig stress. Jeg venter sånn på ul. Jeg er så fanget i tankene
Ja. Det skal jeg. Men jeg er vant med blødninger svært tidlig i svangerskap. Det er et mareritt. Har hatt mange sa. Og siste ma i fjor sommer. Uke 16. Det svangerskapet va masse blødning og problemerTenker jeg ville snakket med JM om svangerskapspenger evt mtp blødninger.
For en påkjenning, både fysisk og psykisk. Gode klemmer herfraJa. Det skal jeg. Men jeg er vant med blødninger svært tidlig i svangerskap. Det er et mareritt. Har hatt mange sa. Og siste ma i fjor sommer. Uke 16. Det svangerskapet va masse blødning og problemer

Takk. Det er en tøff reise. Gravid for 7.gangFor en påkjenning, både fysisk og psykisk. Gode klemmer herfra![]()
Samme syklus her, som regel 26/27. Jeg regner fra første dag i siste mensHvordan regner dere termin? Får litt ulikt ut i fra om jeg forandrer syklusen min til 27 dager eller ikke. Standard er jo 28, men min er som regel 26 eller 27.
Ja, det har jo ikke så mye å si en dag til eller fra egentligSamme syklus her, som regel 26/27. Jeg regner fra første dag i siste mensJeg får også litt ulikt når jeg endrer litt, men endres bare en dag frem eller bak om jeg endrer syklus. Jeg troor uansett jeg får planlagt KS - pga katastrofesnitt forrige fødsel, så jeg må nok belage meg på å få noen dager før uansett
![]()

Legger til 7 dager fra første dag i siste mens og trekker fra 3 mnd også kjent som Naegels regel. Jeg har også korte sykluser rundt 26-27 dager til vanlig og endte sist opp med å bli flyttet en hel uke frem fra 27. feb til 20. feb.Hvordan regner dere termin? Får litt ulikt ut i fra om jeg forandrer syklusen min til 27 dager eller ikke. Standard er jo 28, men min er som regel 26 eller 27.
Samme herFørstegangsgravid, 5+4 idag. Vet det er veldig tidlig enda men lurer litt på hva det første man får av kontroll o.l. som regel er? Vært hos legen og fått bekreftet graviditet. Også fått time for fosterdiagnostikk i uke 14, og har første time hos jordmor uke 15. Har googlet litt (veldig mye) men er mye ulike svar i grunn. Syns bare det var litt lenge å vente, men er også ganske utålmodig av meg
Jeg har ingen gode grunner til tidlig oppfølging, så jeg regner med at min første time blir hos lege for å ta blodprøver i uke 10-11 engang. I forrige svangerskap var min første time hos jordmor først i uke 25 tror jeg, etter ordinær ultralyd.Førstegangsgravid, 5+4 idag. Vet det er veldig tidlig enda men lurer litt på hva det første man får av kontroll o.l. som regel er? Vært hos legen og fått bekreftet graviditet. Også fått time for fosterdiagnostikk i uke 14, og har første time hos jordmor uke 15. Har googlet litt (veldig mye) men er mye ulike svar i grunn. Syns bare det var litt lenge å vente, men er også ganske utålmodig av meg
Det er egentlig eneste grunnen til at jeg ser for meg å trenge legetime før blodprøvene. De må sikkert bekrefte graviditet før de kan sende henvisning? Men det har jo du ordna allerede, så er nok bare å smøre seg med tålmodighet 

Jeg regner ut ifra eggløsning siden jeg vet når det var.Hvordan regner dere termin? Får litt ulikt ut i fra om jeg forandrer syklusen min til 27 dager eller ikke. Standard er jo 28, men min er som regel 26 eller 27.
Om man ikke vet eggløsning, så kan man ta utgangspunkt i standard syklus og si at 0+1 er dagen for første mens. Det er uansett det legene gjør. Det har mest å si om man har eggløsning langt unna cd15 selvfølgelig.
For meg ble det 1 dag forskjell på mensteemin og el-termin siden jeg først hadde eggløsning på dag 16.