Skravletråd

Formen har blitt ganske dårlig de siste dagene her så derfor lite aktivitet. Veldig lyst til å henge med, men mellom flere termingrupper på snap fra tidligere forum, barn som trenger meg og en kvalme som er så overveldende at jeg i perioder må ligge helt, helt stille for å ikke kaste opp, er det lite igjen til forum. Håper det kommer dager hvor det går litt lettere også.

Kan noen hjelpe meg å bli litt klokere? Jeg er litt usikker på når termin er.

Sist menstrasjon var 5.sep noe jeg har tatt inn på appen. Men fikk positiv eggløsningstest to dager etter forventet eggløsning.

Burde jeg egentlig flyttet terminen min to dager frem? :confused004

Kan noen hjelpe meg å bli litt klokere? Jeg er litt usikker på når termin er.

Sist menstrasjon var 5.sep noe jeg har tatt inn på appen. Men fikk positiv eggløsningstest to dager etter forventet eggløsning.

Burde jeg egentlig flyttet terminen min to dager frem? :confused004
Helsevesen vil regne fra første dag i siste mens uansett så jeg ville bare holdt på mens termin. Mange av oss blir sikkert flyttet på OTUL.

Da er vi på vei hjem fra svigers og tror ikke de fikk noen mistanke :p
Hjalp nok at ungene har hostet en del så jeg kunne skylde på at jeg trolig også er i ferd med å bli syk når jeg ble skikkelig trøtt og ikke spiste noe til hverken frokost eller middag ;)

Last edited:
Unnskyld i forkant, men jeg må bare dele og høre om noen har erfaringer..
Vi har fått barnemark :yuck: resten av familien kan jo behandles, men det står at gravide skal snakke med lege, så jeg har fått time, og i noen land frarådes dette til man er i andre trimester. Men jeg kan jo ikke gå med mark i 8 uker! :banghead: Samtidig er jeg bekymret for å ta. Særlig mtp min MA ved forrige svangerskap. Wææ. Noen tanker?

Jeg har fått innkalling til jordmor 9+4. Synes det er godt å ha en dato!
Siden dette er nytt for meg - pleier samboer å være med? Har veldig lyst at min samboer skal være med :love017 Hva tenker dere?

Siden dette er nytt for meg - pleier samboer å være med? Har veldig lyst at min samboer skal være med :love017 Hva tenker dere?
Begge deler er vanlig. Min har aldri vært med, men jeg har heller ikke hatt noe behov for det. Han er med på UL da :)
Men om du ønsker ha med partner så er det bare å ta hen med :)

Som nevnt er begge deler vanlig. Jeg hadde med min på første time forrige svangerskap, for at jordmor skulle bli kjent med oss begge. Ellers var han med på noen, men ikke alle. Han var med på alle UL’ene mine :)

Som nevnt er begge deler vanlig. Jeg hadde med min på første time forrige svangerskap, for at jordmor skulle bli kjent med oss begge. Ellers var han med på noen, men ikke alle. Han var med på alle UL’ene mine :)
Ja, vi får føle oss litt frem etter første kontroll :happy: Jeg har lest at man skal ha med urin - vet dere om det gjelder på første kontrollen?

Supert, da gjør jeg det samme. Trodde kanskje jeg skulle få et skjema med informasjon men fikk kun dato og klokkeslett. :smiley-ashamed004
Ta med urin på alle kontroller bortsett fra ultralyder :) Det skal være morgenurin og midtstråle

Er det kun jeg som går med redselen for å jinxe hele greia ved å gjøre ting som absolutt ikke kan jinxe det? :hilarious: For eksempel er jeg livredd for å bestille helsestasjon-time, for jeg tenker at da ender det sikkert i spontanabort. Jeg tør heller ikke melde meg inn i sånne termingrupper på Facebook (med navn), for jeg tenker at da blir det sikkert spontanabort med en gang… må være noe med at jeg er redd for å anerkjenne i tilfelle det ikke går likevel :sorry: noen som har noen gode forslag til hvordan jeg skal takle dette? 6+4 i dag, så bør vel snart bestille første kontroll…

Er det kun jeg som går med redselen for å jinxe hele greia ved å gjøre ting som absolutt ikke kan jinxe det? :hilarious: For eksempel er jeg livredd for å bestille helsestasjon-time, for jeg tenker at da ender det sikkert i spontanabort. Jeg tør heller ikke melde meg inn i sånne termingrupper på Facebook (med navn), for jeg tenker at da blir det sikkert spontanabort med en gang… må være noe med at jeg er redd for å anerkjenne i tilfelle det ikke går likevel :sorry: noen som har noen gode forslag til hvordan jeg skal takle dette? 6+4 i dag, så bør vel snart bestille første kontroll…
Haha, nei du er ikke alene. Følte jeg jinxet det så sykt da jeg postet det første innlegget i denne gruppen. Ventet også lenge med å ringe helsestasjonen. Av erfaring så roer jeg meg litt etter jeg har vært på ultralyd i alle fall. Skal du ta noe privat?

Har ingen forsalg men kjenner meg igjen! Jeg bestilte time til helsestasjonen etter oppmuntring fra samboer men venter med å bestille tidlig ultralyd. Da jeg er redd for å jinxe:smiley-ashamed004

Haha, nei du er ikke alene. Følte jeg jinxet det så sykt da jeg postet det første innlegget i denne gruppen. Ventet også lenge med å ringe helsestasjonen. Av erfaring så roer jeg meg litt etter jeg har vært på ultralyd i alle fall. Skal du ta noe privat?
Nei, jeg skal ikke det, men jeg har en legetime i uke 9 pga stoffskifte, og legekontoret har ultralydapparat. Legen pleier å gjøre en ultralyd da :smiley-angelic001 Mulig det roer meg, men blir så oppgitt, for det skal jo ikke ha noe å si om jeg melder meg inn i en gruppe på Facebook eller ei. Jeg må bare le av meg selv altså :smiley-bounce022

Back
Topp