Ja men da får jeg kjøpe meg det! Hvilket merke bruker du?Tips mot kramper i bena: magnesium! Det ble en ny hverdag for meg da jeg skjønte at man kunne bruke magnesium mot benkramper
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja men da får jeg kjøpe meg det! Hvilket merke bruker du?Tips mot kramper i bena: magnesium! Det ble en ny hverdag for meg da jeg skjønte at man kunne bruke magnesium mot benkramper
Skjønner at det er lett å få overtenning, men nycoplus multi holder i massevis (pluss omega-3 om du ikke spiser fisk). Jerntilskudd skal ikke tas om du ikke har sjekket verdier og fått beskjed om å ta det fordi det har en giftgrense. Nivåene sjekker du hos lege på første kontroll. At du har tatt dobbelt med folat har ingenting å si, overskuddet tisses ut. Jeg går selv på høydose som er 10x det som anbefales dere, så ingen fare å ta ekstra (bare unødvendig).Du er fornøyd med nycoplus multi?
Jeg har hatt en del muskelsmerter og tendenser til kramper denne siste uken. Gjør at jeg bruker lang tid på å sovne. Kjenner det iløpet av dagen også men plager meg ikke da.
Fikk litt overtenning idag og skjønte at jeg har kjøpt en eller to for mye
Vanligvis tar jeg en multi vitamin & mineraler fra metode også 400ug nycoplis folsyre. Men så idag at det er forsyre i muliten også som vil si at jeg har tatt dobbel dose
Men idag kjøpte jeg altså:
Jern + C vitamin
Omega-3
Kalsium + D vitamin
Brusetabletter - multi-vitamin
Tusen tusen takk! Setter stor pris på at du hjelper! Da tror jeg at jeg holder meg til det som jeg har tatt tidligere også sender jeg rett og slett en meld til legen angående muskelsmerter og kramperSkjønner at det er lett å få overtenning, men nycoplus multi holder i massevis (pluss omega-3 om du ikke spiser fisk). Jerntilskudd skal ikke tas om du ikke har sjekket verdier og fått beskjed om å ta det fordi det har en giftgrense. Nivåene sjekker du hos lege på første kontroll. At du har tatt dobbelt med folat har ingenting å si, overskuddet tisses ut. Jeg går selv på høydose som er 10x det som anbefales dere, så ingen fare å ta ekstra (bare unødvendig).
Du får kjøpt reseptfritt på apotek. Det har holdt for min del hvertfallDet var et godt råd! Jeg trenger det Alt er veldig nytt for meg og merker jeg ikke vil være til bry for fastlegen. Men herregud! Er jo bare er spørsmål! Jeg får sende legen en melding
Får ta meg en tur i morgenDu får kjøpt reseptfritt på apotek. Det har holdt for min del hvertfall
Jeg betalte 299,50kr for 20-pakning i dag på Apotek1, da dette var den eneste de hadde inne.Erfaring tilsier at noen ting varierer i pris hos de forskjellige apotekene. Dette kan også gjelde resepter. Så da lurer jeg på, hva koster Xonvea på de apotekene dere har brukt? Svar på 20 eller 40-pakning ut ifra hva du har brukt
Tror prisen er det samme uansett hvor du kjøper det, siden den er på resept. De er veldig dyre fordi de kom på det norske markedet januar 2023, og fåes ikke på blå reseptJeg betalte 299,50kr for 20-pakning i dag på Apotek1, da dette var den eneste de hadde inne.
Jeg hadde moderat svangerskapskvalme sist, og gikk på Xonvea fram til jeg var 18+1Dere med moderat -> alvorlig kvalme, hvor lenge har dere måttet gå på Xonvea tidligere?
Vet av erfaring at andre reseptvarer kan variere, men mulig ikke for denne da siden den er så nyTror prisen er det samme uansett hvor du kjøper det, siden den er på resept. De er veldig dyre fordi de kom på det norske markedet januar 2023, og fåes ikke på blå resept
Takk for svarJeg hadde moderat svangerskapskvalme sist, og gikk på Xonvea fram til jeg var 18+1
Det står mye og nyttig info om det på NAV sine sider man søker vel så snart man er gravid og arbeidet kan være til fare for embryo/fosteret. Er vel aktuelt fra dag 1 vil jeg tro, så lenge man har opparbeidet seg rettigheter. Søknadsprosessen tar nok litt tid etter det jeg har hørt.Noen her som har litt peiling på svangerskapspenger? Tror jeg må ha det på ett tidspunkt da jeg kjører lastebil på anlegg. Men aner ikke når man må søke? Og hvor lenge kan jeg jobbe før det er aktuelt?
Ble ikke så klok av å lese inne på Nav sine sider Får ta en telefon å få ordnet time til jordmor da om to uker, reiser bort en uke på jobb mandagDet står mye og nyttig info om det på NAV sine sider man søker vel så snart man er gravid og arbeidet kan være til fare for embryo/fosteret. Er vel aktuelt fra dag 1 vil jeg tro, så lenge man har opparbeidet seg rettigheter. Søknadsprosessen tar nok litt tid etter det jeg har hørt.
Kjerringråd mot leggkramper (hvis det er der du får det) er gode gamle strikkesokker i ull på føttene når du soverDu er fornøyd med nycoplus multi?
Jeg har hatt en del muskelsmerter og tendenser til kramper denne siste uken. Gjør at jeg bruker lang tid på å sovne. Kjenner det iløpet av dagen også men plager meg ikke da.
Fikk litt overtenning idag og skjønte at jeg har kjøpt en eller to for mye
Vanligvis tar jeg en multi vitamin & mineraler fra metode også 400ug nycoplis folsyre. Men så idag at det er forsyre i muliten også som vil si at jeg har tatt dobbel dose
Men idag kjøpte jeg altså:
Jern + C vitamin
Omega-3
Kalsium + D vitamin
Brusetabletter - multi-vitamin
Jeg fikk dette sist pga risiko i jobben. Fylte ut skjemaene sammen med jordmor, og hadde dialog med arbeidsgiver om de kunne tilrettelegge for meg. Da dette ikke var mulig ble det søkt om full svangerskapspermisjon pga risiko, og arbeidsgiver skrev under og jeg sendte inn skjemaene selv, mener jeg å huske.Noen her som har litt peiling på svangerskapspenger? Tror jeg må ha det på ett tidspunkt da jeg kjører lastebil på anlegg. Men aner ikke når man må søke? Og hvor lenge kan jeg jobbe før det er aktuelt?
Takk for svar Gruer meg til å fortelle sjefen.. Startet i jobben i september, og på den plassen jeg er på nå må jeg være ut året da vi ikke har noen andre som kan være der før etter nyttår.. hater å føle meg til bry, så har 5 arbeidsuker igjen der (jobber 7/7), så håper jeg klarer å holde ut til daJeg fikk dette sist pga risiko i jobben. Fylte ut skjemaene sammen med jordmor, og hadde dialog med arbeidsgiver om de kunne tilrettelegge for meg. Da dette ikke var mulig ble det søkt om full svangerskapspermisjon pga risiko, og arbeidsgiver skrev under og jeg sendte inn skjemaene selv, mener jeg å huske.
Skjønner problemstillingen. Men livet skjer, og du må ta vare på deg selv og mini fremfor sjefen det vil nok ordne seg, det gjør det som regelTakk for svar Gruer meg til å fortelle sjefen.. Startet i jobben i september, og på den plassen jeg er på nå må jeg være ut året da vi ikke har noen andre som kan være der før etter nyttår.. hater å føle meg til bry, så har 5 arbeidsuker igjen der (jobber 7/7), så håper jeg klarer å holde ut til da
Ja absolutt. Dette er en kort periode i livet, og det er en risiko man tar ved å ansette kvinner Finnes flere arbeidsgivere om så.Skjønner problemstillingen. Men livet skjer, og du må ta vare på deg selv og mini fremfor sjefen det vil nok ordne seg, det gjør det som regel