Skravletråd

Jeg ringte jordmor tirsdag, og fikk time samme dag, men ville vente til uke 8-9 :cool01
Bestilte time hos lege, var spesifik hvilken uke jeg ønsket time i, og fikk det. Uke 6 neste uke, har time da.
 
Å herregud jeg er helt ute av gamet… her er ikke noe å velge i, er bare et sted å føde. Må jeg fortsatt søke? Innbilte meg at jeg ikke trengte det sist :bag:
 
Å herregud jeg er helt ute av gamet… her er ikke noe å velge i, er bare et sted å føde. Må jeg fortsatt søke? Innbilte meg at jeg ikke trengte det sist :bag:
Her er det også kun ett alternativ med mindre jeg vil reise 2+ timer nord eller sør.
Husker jeg fylte ut noe fødeskjema sist, så var vel mer for å registrere at jeg trengte fødeplass. Usikker hvordan det fungerer i typ Oslo som har flere å velge mellom.
 
Her er det også kun ett alternativ med mindre jeg vil reise 2+ timer nord eller sør.
Husker jeg fylte ut noe fødeskjema sist, så var vel mer for å registrere at jeg trengte fødeplass. Usikker hvordan det fungerer i typ Oslo som har flere å velge mellom.
Og det er med jordmor det gjøres eller? Då ordnes kanskje det og tul ved første jordmor time om to uker da? :cat:
 
Livet er så syykt rart om dagen! Det er to personer utenom meg og samboer som vet om det lille frøet i magen. Nei fader tre. Nei jordmor og den damen i skranken på helsestasjonen og.. :knegg: okei ikke så mangen som vet det enda da!! Jeg og samboer ser på babyklær, snakker om babyrom osv, og verden vet ingenting enna. Guttungen vet ingenting enda, og vi snakker i koder rundt han. Det er som vi bærer på verdens fineste skjæreste hemmelighet, og det er så rart. Jeg gleder meg sånn til å fortelle til guttungen at han skal bli storebror, han kommer til å bli så glad!:Heartred
 
Å herregud jeg er helt ute av gamet… her er ikke noe å velge i, er bare et sted å føde. Må jeg fortsatt søke? Innbilte meg at jeg ikke trengte det sist :bag:
Jeg har ett alternativ og har aldri søkt om fødeplass. Ikke tenkt noe over det men har bare antatt at det har blitt registret eller noe når man har blitt henvist til ultralyd. Ikke vært ett tema når jeg har vært til lege eller jordmor heller
 
Tenker jeg ringer lege etter 6+0, må legge en plan sammen om kvalmen kommer. Har byttet fastlege nå som vi planla graviditet, denne fastlegen vet jeg har en kone som selv har slitt med HG så tenker han sitter på en del god kunnskap forrige gang følte jeg legen min prøvde seg frem i blinde :facepalm:
 
Tenker jeg ringer lege etter 6+0, må legge en plan sammen om kvalmen kommer. Har byttet fastlege nå som vi planla graviditet, denne fastlegen vet jeg har en kone som selv har slitt med HG så tenker han sitter på en del god kunnskap forrige gang følte jeg legen min prøvde seg frem i blinde :facepalm:
Jeg har time i uke 6, for å legge HG plan :dead:
 
Fler som har fysisk tunge jobber? Er litt bekymret mtp jobbsituasjon pga det. Jobber i bolig, med «tung bruker». Mye tunge løft, som en unngåelig når hen er fysisk utviklingshemmet og ikke engang klarer å spise med bestikk selv. Forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning i uke 8… Erfaringer eller tips?
 
Fler som har fysisk tunge jobber? Er litt bekymret mtp jobbsituasjon pga det. Jobber i bolig, med «tung bruker». Mye tunge løft, som en unngåelig når hen er fysisk utviklingshemmet og ikke engang klarer å spise med bestikk selv. Forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning i uke 8… Erfaringer eller tips?
det er en egen tråd for dette, se om.du finner den:D
 
hei når fikk dere deres første legetime/time på helsestasjon når dere tok kontakt? Jeg mistet i august, men tok kontakt med legen noen uker før det i håp om time tidlig.Fikk da time tre mnd seinere. Nå som jeg er gravid igjen tok jeg kontakt med helsestasjonen, men der og fikk jeg time om en og en halv mnd. Men det står inne på helse Norge at gravide bør få time innen en uke etter positiv test har så mye spørsmå.
Noe rettelse fra meg: jeg har lest feil :facepalm: det står timeavtale og ikke at vi skal ha time innen ei uke:happy:
Jeg fikk time tre dager etter jeg ringte, hos jordmor. Usikker på om det kan sammenlignes, jeg er mistet i november, skulle egentlig i gang med IVF, og er snart 40, så får litt mer oppfølging på grunn av det.
 
  • Omsorg
Reactions: ias
Er veldig glad jeg har dette forumet med gode råd! Er nok både litt redd og veldig spent nå, og da blir ting fort litt mye:cat: men det er nok helt sant det du sier at det går seg til:Heartred
Spør hvilken oppfølging kommunen tilbyr, eller sjekk kommunens hjemmeside. Der jeg bor kan man både få telefonsamtaler og maile med jordmor, og svangerskapsoppfølging er gratis.

Jeg har heller ingen barn fra før. Etter anbefaling fra jordmor, bruker jeg appen Nørs som gir veldig fin info fortløpende i svangerskapet. Har valgt pluss-utgaven der man også kan sende inn spørsmål og få svar fra helsepersonell.

For meg har det vært betryggende. Det går seg nok til etter hvert :Heartpink
 
  • Omsorg
Reactions: ias
Dere, jeg har et litt dumt spørsmål som førstegangsgravid :angelic: Jeg er 5+6 i dag, betyr det at jeg er i 5 eller 6 uke? Det står forskjellig i noen apper og jeg blir litt forvirret o_O
I appen Nørs, som anbefales av norsk helsepersonell, sier de at du er inne i uke 6 når du er 5+6. Dvs at når du er 5+0 har du akkurat fullført uke 5 og 5+6 er du seks dager inne i uke 6. Det varierer litt fra app til app, men siden jordmora lokalt sier det samme her, så forholder jeg meg til det, så jeg får samme «tidsregning» hos jordmora og i appen.

IMG_2289.jpeg
 
Back
Topp