Skravletråd

Minste her har en tendens til å klatre på meg, sparker noen ganger litt i magen og kan sette seg hardt ned på magen min. Det skremmer meg litt er det farlig allerede?
 
Jeg fikk TUL i uke 12 helt uten at vi har snakket om fødested, så det varierer sikkert litt fra kommune til kommune hvordan det gjøres.
Så rart, var sikker på at man fikk innkalling til det sykehuset man hadde fødeplass på... :rolleyes:
 
Så rart, var sikker på at man fikk innkalling til det sykehuset man hadde fødeplass på... :rolleyes:
Jeg har ikke fylt ut helsekort en gang, og ikke vurdert hvor jeg vil føde, tenker det kommer seinere i svangerskapet for min del, men ser på Helsenorge at man godt kan sende søknad etter første konsultasjon. Da er det naturlig at det henvises til TUL samtidig :)

Og på sykehuset jeg vurderer, står det at OUL i uke 17-18 automatisk blir på sykehuset man har søkt fødeplass på.

Jeg må finne ut om jeg vil bo hos foreldre mine siste tida av svangerskapet for å være nært sykehuset, eller føde på lokal fødestue der man sendes til sykehus (med noe reisetid) hvis noe går galt.
 
I appen Nørs, som anbefales av norsk helsepersonell, sier de at du er inne i uke 6 når du er 5+6. Dvs at når du er 5+0 har du akkurat fullført uke 5 og 5+6 er du seks dager inne i uke 6. Det varierer litt fra app til app, men siden jordmora lokalt sier det samme her, så forholder jeg meg til det, så jeg får samme «tidsregning» hos jordmora og i appen.
Tusen takk, da forstår jeg mye mer :) Tok samtidig og lastet ned Nørs også:) Det er så mye å sette seg inn i merker jeg.
 
Tusen takk, da forstår jeg mye mer :) Tok samtidig og lastet ned Nørs også:) Det er så mye å sette seg inn i merker jeg.
Ja, masse nytt! Tenker vi ikke trenger å finne ut av alt på en gang, men greit å ta det uke for uke.
 
Noen her som ikke har tatt kontakt med lege eller jordmor enda? Tenkte å kanskje ringe neste uke. Har avventet siden jeg mistet i kjemisk forrige måned, rett etter jeg var hos legen
 
Jeg har heller ikke tatt kontakt enda. Er 6+0 i morgen, så det er vel kanskje på tide? Klarer ikke bestemme meg for om det er best å gå til fastlege eller jordmor. Noen som vil dele erfaringer?
 
Jeg har heller ikke tatt kontakt enda. Er 6+0 i morgen, så det er vel kanskje på tide? Klarer ikke bestemme meg for om det er best å gå til fastlege eller jordmor. Noen som vil dele erfaringer?
Lege for å ta blodprøver og få feks kvalmestillende, men ellers er jordmor best. De er spesialister på å vite hvordan de følger opp damer under en graviditet. Opplever at leger stort sett ikke kan så veldig mye om svangerskap og hvordan de følger opp
 
Back
Topp