Skravletråd

Nei, jeg har jo vært uggen siden ettermiddagen jeg skrev innlegget :hilarious: så jeg håper det er bra! Tok en Postafen tidligere i dag til og med.
Uff stakkars! God bedring :Heartred

Jeg ble kvalmere i uke 12 jeg haha. Satser på at det gir seg snart, er 13+0 i dag (mandag)… :sad010
 
Blør plutselig i dag, 9+6 :nailbiting: :arghh: trodde først det var en hemoroide, siden jeg har det og det kun kom når jeg satt på do og det var ganske mye friskt blod...men nå kom det igjen ved neste dobesøk, og det var ikke fra rumpa.. :wtf::bag: hjelp...
 
Blør plutselig i dag, 9+6 :nailbiting: :arghh: trodde først det var en hemoroide, siden jeg har det og det kun kom når jeg satt på do og det var ganske mye friskt blod...men nå kom det igjen ved neste dobesøk, og det var ikke fra rumpa.. :wtf::bag: hjelp...
Heldigvis vanlig å blø litt. Når har du ultralyd neste gang?
 
)Heldigvis vanlig å blø litt. Når har du ultralyd neste gang?
Håper det "bare" er det. Nå har jeg vondt i magen og er kvalm også, men det kan nok være fordi jeg ble veldig redd.. har ikke fått offentlig ul time enda, verken tidlig eller ordinær.. får ikke første jm time før I uke 13, og legen har ikke tid til å ta inn annet enn ordentlig syke folk (altså ikke gravide :bag:)
 
Håper det "bare" er det. Nå har jeg vondt i magen og er kvalm også, men det kan nok være fordi jeg ble veldig redd.. har ikke fått offentlig ul time enda, verken tidlig eller ordinær.. får ikke første jm time før I uke 13, og legen har ikke tid til å ta inn annet enn ordentlig syke folk (altså ikke gravide :bag:)
Off skjønner redselen din og sender mange positive tanker :Heartred Har du mulighet til å ta en privat time evt?
 
Håper det "bare" er det. Nå har jeg vondt i magen og er kvalm også, men det kan nok være fordi jeg ble veldig redd.. har ikke fått offentlig ul time enda, verken tidlig eller ordinær.. får ikke første jm time før I uke 13, og legen har ikke tid til å ta inn annet enn ordentlig syke folk (altså ikke gravide :bag:)
Ta en privat time, eller ring jm-tjenesten og krev henvisning over telefon til OTUL. Fortell at du har fersk blødning og er redd. Ikke bra for fosteret at mor er redd heller, så er viktig å undersøke det, så du kan slappe av igjen :Heartred

Siste er bare piss spør du meg, for en dårlig lege!!
 
Ta en privat time, eller ring jm-tjenesten og krev henvisning over telefon til OTUL. Fortell at du har fersk blødning og er redd. Ikke bra for fosteret at mor er redd heller, så er viktig å undersøke det, så du kan slappe av igjen :Heartred

Siste er bare piss spør du meg, for en dårlig lege!!
Enig i hele, men spesielt det siste! Man har et ansvar ovenfor gravide og oppfølging videre!
Kan jo ringe lege I morgen også å si man har fersk blødning og kreve time hos lege?
 
Jeg ringer helsestasjonen/ jm i morgen og hører... hvis de har åpent i romjula da :wtf:
Noen har åpent, eventuelt ringe en privat klinikk (avhenger av hvor du bor). Sender deg masse varme tanker frem til i morgen, du får oppdatere oss om du vil og orker. Håper blødningen stopper :Heartred
 
Hvordan går det med deg denne morgenen?
Takk som spør :HeartbigredBlødde bare to ganger (men kraftig/ rant fersk blod i do) i forbindelse med dobesøk i går. Blødde ikke noe i natt. LITT blod ved dobesøk i dag, men mørkere blod (så gammelt, fra i går kanskje?) Og mye mindre. Har ikke vondt i magen. Fikk time hos legen på tirsdag 2. Januar, så det er jo ei stund til... usikker på om jeg skal ringe jm og høre hva hun mener. De får vel neppe gjort noe uansett.. enten går det bra, eller så gjør det ikke det :bag: :nailbiting:
 
Takk som spør :HeartbigredBlødde bare to ganger (men kraftig/ rant fersk blod i do) i forbindelse med dobesøk i går. Blødde ikke noe i natt. LITT blod ved dobesøk i dag, men mørkere blod (så gammelt, fra i går kanskje?) Og mye mindre. Har ikke vondt i magen. Fikk time hos legen på tirsdag 2. Januar, så det er jo ei stund til... usikker på om jeg skal ringe jm og høre hva hun mener. De får vel neppe gjort noe uansett.. enten går det bra, eller så gjør det ikke det :bag: :nailbiting:
Viktigste er at blødningen har stoppet! Vondt i magen kan komme av bekymringene dine i går. Hvordan er det med andre symptomer? :Heartred

Så bra du fikk time 2. januar. Om det er for lenge til eller ikke er kun opp til deg, viktigste er at du ikke er stresset og redd i en uke, for det kan absolutt skade lille bebbis. Du fortjener å slappe av, nyte og være glad. Har du vurdert privat UL? :Heartred
 
Viktigste er at blødningen har stoppet! Vondt i magen kan komme av bekymringene dine i går. Hvordan er det med andre symptomer? :Heartred

Så bra du fikk time 2. januar. Om det er for lenge til eller ikke er kun opp til deg, viktigste er at du ikke er stresset og redd i en uke, for det kan absolutt skade lille bebbis. Du fortjener å slappe av, nyte og være glad. Har du vurdert privat UL? :Heartred
Ja, var jo på privat ul for bare ei uke sia. Hun har stengt i romjula, og eneste som tar det i nærheten her...
 
Ja, var jo på privat ul for bare ei uke sia. Hun har stengt i romjula, og eneste som tar det i nærheten her...
Skjønner. Hvis blødningen nå gir seg ville jeg slappet av, prøvd å kose meg og ta det med ro frem til 2. januar. Som tidligere nevnt her, kan det skyldes hematom, som ikke skader baby, men det er frarådet å trene og ha samleie, for å unngå blødning. Så kanskje ta det med ro og unngå samleie frem til timen, i tilfelle det er et hematom? :Heartred
 
Så kjipt at alt er stengt, grusomt å gå og ikke vite :/ siden du har vært til tidlig UL allerede er jo det veldig positivt tenker jeg, og blødningen kan jo være mye forskjellig som ikke trenger å være farlig. lykke til i hvert fall, krysser fingene
 
Håper det "bare" er det. Nå har jeg vondt i magen og er kvalm også, men det kan nok være fordi jeg ble veldig redd.. har ikke fått offentlig ul time enda, verken tidlig eller ordinær.. får ikke første jm time før I uke 13, og legen har ikke tid til å ta inn annet enn ordentlig syke folk (altså ikke gravide :bag:)
Sniker fra august.
Gravide er prioritet hos fastlegen, så ville tatt en alvorsprat med legen din!
 
Sniker fra august.
Gravide er prioritet hos fastlegen, så ville tatt en alvorsprat med legen din!
Fikk time til uka :) problemet her i bygda er at det kun er en vikar som vikarierer for to leger.. så skjønner jo at de må prioritere. Sånn er det på bygde-norge :wtf:
 
Back
Topp