Skravletråd

Ja, hadde vært veldig gøy!

Nei, tror ikke jeg kjenner, men jeg vet ikke for å være ærlig :hilarious: synes det er vanskelig! Vurderer å spørre jm neste uke om hun kjenner, hahaha. Og lite håp om at hun vil prøve å lytte, selvom jeg bare er 9+4, sist ville hun ikke lytte føre uke 12 :shy:
Jeg husker ikke når hun lytta sist. Men vi får bare se. Har litt mer polstring på magen nå enn hva jeg hadde i starten på forrige svangerskap m så vi får se

Var til første kontroll idag, 8+6. Legen spurte ikke noe inn til levevaner, kosthold osv.
Trodde dette var en del av første svangerskapskontroll? Vi snakket ikke vekt heller, hadde trodd det ville være tema ettersom jeg er overvektig.
Ikke spurte hun om jeg tok folat heller..
Skal sies legen min kjenner meg godt pga. kronisk sykdom, men dette har egentlig aldri vært tema..
Har gått ned en del siste året og tatt en million blodprøver, så kanskje hun bare stoler på at jeg er sunn og har kontroll? :think005

Var til første kontroll idag, 8+6. Legen spurte ikke noe inn til levevaner, kosthold osv.
Trodde dette var en del av første svangerskapskontroll? Vi snakket ikke vekt heller, hadde trodd det ville være tema ettersom jeg er overvektig.
Ikke spurte hun om jeg tok folat heller..
Skal sies legen min kjenner meg godt pga. kronisk sykdom, men dette har egentlig aldri vært tema..
Har gått ned en del siste året og tatt en million blodprøver, så kanskje hun bare stoler på at jeg er sunn og har kontroll? :think005
Leger er dårlige på svangerskapskontroller og de har heller ikke tid til det. Derfor de aller fleste drar til jordmor :)

Vet ikke om det er noe forskning på det, men jeg har stadig hørt at uke 7 og 8 er de ukene i svangerskapet hvor flest opplever å miste? Noen andre som har hørt dette? Kjenner at disse to ukene nå bare må gå fort :bag:

Vet ikke om det er noe forskning på det, men jeg har stadig hørt at uke 7 og 8 er de ukene i svangerskapet hvor flest opplever å miste? Noen andre som har hørt dette? Kjenner at disse to ukene nå bare må gå fort :bag:
Jeg har hørt uke 6 og 7 altså fra 5+0 til 6+6, men har ikke peiling. Man kan jo miste når som helst.

Ja man kan så. Sikkert bare unødvendig å tenke sånn:hungover:
Antageligvis bare slitsomt og unødvendig ja. Jeg blir alltid gæren i starten av et svangerskap for tenker mye på alt som kan gå galt. Så kommer jeg alltid til et punkt der jeg bare må gi slipp på alt det negative fordi jeg ikke får gjort noe med det uansett. Blir litt lettere å gå gravid da :)

Antageligvis bare slitsomt og unødvendig ja. Jeg blir alltid gæren i starten av et svangerskap for tenker mye på alt som kan gå galt. Så kommer jeg alltid til et punkt der jeg bare må gi slipp på alt det negative fordi jeg ikke får gjort noe med det uansett. Blir litt lettere å gå gravid da :)
Tror vi er flere som blir litt gal i starten :laughing002
Jeg går for samme taktikk som deg og gir slipp på alt det negative:)

I morgen skal jeg på første svangerskapskontroll :nailbiting: har gjort dette før, men kjenner på at jeg gru-gleder meg! Håper veldig på å få tidlig ul snarest, men er sikkert lang venting på det som alt annet....gruer meg veldig til nipt testen, vil aller helst ha det unnagjort snarest slik at svangerskapet kan nytes videre, uten stress og skumle tanker... har sjekket priser på privat nipt, men tenker det utgår... privat tul koster "bare" 1000ish, så lurer på om jeg skal bestille en time for å korte ned på ventingen...

Tmi: andre som IKKE sliter med å gjøre nr 2 på do? :p Vært så løs i magen i et par uker. Føler det er i sammenheng med kvalme/uggenhet….:wtf:

Tmi: andre som IKKE sliter med å gjøre nr 2 på do? :p Vært så løs i magen i et par uker. Føler det er i sammenheng med kvalme/uggenhet….:wtf:

Ja, sliter ikke med å komme på do, ikke løs i magen heller, men mykere og definitivt mer kvalm når jeg må på do :hungover:

Jeg har hatt løs mage de siste 4-5 dagene og det var ca da kvalmen startet for meg. Veldig mild kvalme *bank i bordet* enn så lenge. Har også begynt å få skikkelig smertefull mageknip på kveldene og masse mer luft i magen enn jeg har hatt de siste ukene :arghh:

Andre som sliter litt med formen på jobb? Jeg jobber 100% og er ikke sykemeldt, men syns helt ærlig det er litt tøft. Veldig trøtt og sliten og mye uggen og kvalm. Samtidig vet jeg mange har det veldig mye verre med kvalmen så jeg er heldig sånn sett. Men syns det er litt vanskelig å jobbe 100% og ha en 2 åring. Vil bare sove etter jobb hele ettermiddagen.

Andre som sliter litt med formen på jobb? Jeg jobber 100% og er ikke sykemeldt, men syns helt ærlig det er litt tøft. Veldig trøtt og sliten og mye uggen og kvalm. Samtidig vet jeg mange har det veldig mye verre med kvalmen så jeg er heldig sånn sett. Men syns det er litt vanskelig å jobbe 100% og ha en 2 åring. Vil bare sove etter jobb hele ettermiddagen.

Nettopp derfor jeg er 100% sykmeldt. Lunta er allerede kort mot 2 åringen fordi jeg er kvalm og sliten, så tørr ikke tenke på åsn jeg hadde vært om jeg skulle brukt all energien min på jobb.... jobbe skal vi gjøre resten av livet, ta vare på deg og familien din nå! Sannsynligvis blir jo formen mmbedre i 2 trimester og en er tilbake I jobb da❤️

Jeg sliter også med formen på jobb. Har heldigvis mulighet til å ha hjemmekontor, men har konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke er så effektiv som jeg bør være. Denne uka har jeg tatt en time powernap rundt lunsjtid hver dag.

Flere enn meg som synes det er vanskelig å være sosial med venner/familie som man ikke har fortalt om graviditeten til? Jeg har kun fortalt mine søsken og en av de nærmeste venninnene mine. Andre venninner vet at vi prøver, men har sagt at jeg ikke ønsker spørsmål og at jeg kommer til å fortelle det når det passer meg hvis det er noe å fortelle. Ønsker helst å vente til minst 12+0 fordi jeg er en del engstelig rundt det hele og vil prosessere det selv før «alle» får vite. Men nå som jeg faktisk er gravid synes jeg det er så vanskelig å skulle møte disse venninne som ikke vet, nettopp fordi jeg må skjule det :laughing002 Føles enklere å bare være med de som vet eller alene/med samboer:p

Har også ei på 2 år. Ble sykemeldt 100% idag, måtte bare tenke på meg selv og jenta mi framfor jobb ❤

Back
Topp