Skravletråd

Dere som har prøve-dagbøker, blir dere å flytte dagbøkene?
Lage ny svangerskapsdagbok her inne under dagbøker?

I 16/17 var det vanlig at dagbøkene ble flyttet når man ble gravid, men synes liksom ikke jeg ser det blir gjort lenger?
Jeg har tre dagbøker rundt omkring tror jeg, de fleste av dem inne på skjult under respektive grupper.

Jeg tror kanskje jeg lager en ny her også, som følger graviditeten.

Der er ikke jeg.. haha. Kanskje det hadde funka? Får prøve?!
Pleier synge ca hundre vers av diverse sanger UTENFOR soverommet, sånn at hun vet at jeg er der. Men hjelpes så lei jeg kan bli av lykkeliten på runde nummer 7-8 :p
Hørte på «Kan du ikke bare sove»-podkast og da sa søvneksperten at den som legger bare må kose seg med sine ting. Så skal barnet skjønne at nå koser mamma/pappa seg med sitt og jeg kan bare sove. Så det ble mye skriking første gangen jeg bare lot han sitte i sengen og ikke løftet opp, strøk, hysjet osv, men han la seg til slutt ned og sovnet. Og kveldene etter så har han knapt sutret, og blitt liggende nede (var rask med å reise seg før) og sovnet ganske fort! Så det er utrolig deilig at han endelig har forstått det, håper det varer en stund :p Men det er nok bare nå i det siste at han har vært klar for det. Har trengt mye støtte og nærhet. Skulle vært født i oktober 21, men kom 6 uker tidlig:Heartred

Jeg har tre dagbøker rundt omkring tror jeg, de fleste av dem inne på skjult under respektive grupper.

Jeg tror kanskje jeg lager en ny her også, som følger graviditeten.

Ja, inne på skjulte grupper er det jo noe annet sånn sett. Min ligger åpen, og fulgte forrige svangerskap også. Men, i -16/-17, fikk jeg jo flyttet dagboken til terminforum, så den ligger jo inne på august 17.
Var usikker på om jeg skulle flytte den eller ikke :p

Hørte på «Kan du ikke bare sove»-podkast og da sa søvneksperten at den som legger bare må kose seg med sine ting. Så skal barnet skjønne at nå koser mamma/pappa seg med sitt og jeg kan bare sove. Så det ble mye skriking første gangen jeg bare lot han sitte i sengen og ikke løftet opp, strøk, hysjet osv, men han la seg til slutt ned og sovnet. Og kveldene etter så har han knapt sutret, og blitt liggende nede (var rask med å reise seg før) og sovnet ganske fort! Så det er utrolig deilig at han endelig har forstått det, håper det varer en stund :p Men det er nok bare nå i det siste at han har vært klar for det. Har trengt mye støtte og nærhet. Skulle vært født i oktober 21, men kom 6 uker tidlig:Heartred

Å, var du med i oktoberforumet den gang..? Med samme nick...??

Mi reiser seg og vræler. Og vræler lenge. Uten meg, kan hun holde på MEGET lenge. (Pappaen har prøvd, søster har prøvd....).
Så jeg prøver heller bare å bevege meg mer og mer ut av rommet. Før så klappet jeg henne på ryggen til hun sovnet. Så ble det til at jeg kun sang, inne på rommet, til hun sovnet. Nå synger jeg utenfor rommet. Av og til holder det med bare én sang, og så legger hun seg til å sove; og da er det jo liksom greit. Får ta det gradvis altså!

Å, var du med i oktoberforumet den gang..? Med samme nick...??

Mi reiser seg og vræler. Og vræler lenge. Uten meg, kan hun holde på MEGET lenge. (Pappaen har prøvd, søster har prøvd....).
Så jeg prøver heller bare å bevege meg mer og mer ut av rommet. Før så klappet jeg henne på ryggen til hun sovnet. Så ble det til at jeg kun sang, inne på rommet, til hun sovnet. Nå synger jeg utenfor rommet. Av og til holder det med bare én sang, og så legger hun seg til å sove; og da er det jo liksom greit. Får ta det gradvis altså!
Det er ikke lett den søvnen altså!

Nei jeg var ikke aktiv i forumet den gang, men snek litt innimellom. Husker nicket ditt :D

Det er ikke lett den søvnen altså!

Nei jeg var ikke aktiv i forumet den gang, men snek litt innimellom. Husker nicket ditt :D

Nei, man må jo bare prøve seg frem til man finner noe som funker. (Og når det endelig funker bra... Så begynner en ny utviklingsfase eller annet, haha)

Leste og skjønte nicket ditt rett etter jeg postet, og ble litt lettet over at jeg i alle fall ikke kunne ha oversett og glemt deg bare :p haha.

Sovnet skikkelig da jeg skulle legge 4-åringen i kveld, så det ble en 1 times lur. Sikkert ikke så lurt, men herregud så godt det er å sove. :love017

Sovnet skikkelig da jeg skulle legge 4-åringen i kveld, så det ble en 1 times lur. Sikkert ikke så lurt, men herregud så godt det er å sove. :love017
Måtte også ta meg en dupp i går etter jobb. Er så sinnsykt trøtt på ettermiddagene og kveldene, men våkner tidlig av meg selv. Så litt irriterende :p

Måtte også ta meg en dupp i går etter jobb. Er så sinnsykt trøtt på ettermiddagene og kveldene, men våkner tidlig av meg selv. Så litt irriterende :p
Samme her! Det går noen lunde ok på jobb, men er trøtt som en dupp på kveldene :p

• Haha
Reactions: HCS
Ååh, de første ukene av en graviditet er så nervepirrende... Svakere tester i dag enn i går, men satser på at det bare er dårlig urin og dårlig test :smiley-angelic001

Hei dere!
Jeg har IKM dag idag, termin 19.juli. Kjenner jeg er så nervøs. Var i gravid i mai, mistet i SA rett etter ikm. I juli var jeg gravid igjen, men på bakgrunn av sterke smerter på den ene siden av magen mistenkte legene svangerskap utenfor livmoren og jeg måtte operere. De tok da utskrapning pga synkende HCG. Veldig spent på om spiren holder seg fast denne gangen!!

Ja. ❤️ Det er en kjip følelse! :(

Det er det, men; jeg klenger meg litt til at..
* Hver test har ulik sensitivitet, så den i går kunne vært mer sensitiv enn den i dag.
* Urinkonsentrasjonen har mye å si (min var veldig lys i morges).
* Strimmeltester kan ikke brukes til å måle hCG, ikke alltid det stemmer helt med nivåene i blodet.
* hCG kan stå stille i et døgn, før det øker; for økingen kan skje i rykk og napp. Heter seg at det skal dobles på 2-3 døgn i starten. Så, å se på tester på 1 døgn er ikke nødvendigvis reelt.

Men jeg håpet jo altså at dagens test skulle være betryggende.

Fikk plutselig time hos gynekologen 15/1. Jeg var jo der for skyll av egglederne, og ble jo da gravid umiddelbart etterpå - typ samme dag :p Men hun jo har jo ultralydapparat da, så lov å håpe på en liten titt :D

Last edited:
Fikk plutselig time hos gynekologen 15/1. Jeg var jo der for skyll av egglederne, og ble jo da gravid umiddelbart etterpå - typ samme dag :p Men jo har jo ulyralydapparat da, så lov å håpe på en liten titt :D

Fantastisk at skyllingen må ha virket, altså!! :)

• Elsker
Reactions: HCS
Back
Topp