Skravletråd

Æsj… redd for at dette blir et svangerskap med bekymringer fra a til å. Nå er andre gangen på en uke jeg blør. Betalte for en privat ul forrige fredag, bankende hjerte og alt fint. Blør igjen nå, men det er ikke mye og har heller ikke vondt. Så lenge det ikke tar seg opp er det greit tenker jeg?

Men fader så belastende og gå sånn :bag:

Ja, det er litt av en påkjenning dette her. Det sies vel at det er veldig vanlig å blø, og at så lenge det ikke er i kombinasjon med smerter så er det greit?

Æsj… redd for at dette blir et svangerskap med bekymringer fra a til å. Nå er andre gangen på en uke jeg blør. Betalte for en privat ul forrige fredag, bankende hjerte og alt fint. Blør igjen nå, men det er ikke mye og har heller ikke vondt. Så lenge det ikke tar seg opp er det greit tenker jeg?

Hematom hos deg...? For da kan i så fall blødningene komme og gå en del, uten at det betyr noe mer.. forøvrig, du kan ringe legekontoret også. Jeg fikk offentlig UL pga blødninger 5+4 og 6+2 sist. Da hadde jeg UL 5+5 og 6+4, samt oppfølging i uke 12.

Så kjedelig og belastende å gå og bekymre seg sånn.. :Heartred Man ønsker jo ikke å se blod i svangerskapet, ihvertfall ikke før fødselen står for tur - men så viser det seg gang på gang at blod i svangerskapet er mye vanligere enn man tror og at det ofte er helt ufarlig. Personlig har jeg erfart flere ganger at blod i svangerskapet kan være helt ufarlig, men jeg har også opplevd det motsatte - da i kombinasjon med smerter. Håper du klarer å senke skuldrene litt og tenke positivt inntil det motsatte mot formodning skulle bli bevist - og husk på at fravær av smerte er et veldig godt tegn:Heartred

Lille trille ville opp før sju i dag.
"Ma!" Sa hun, som betyr mat, så.. sulten. Da var det bare å stå opp da. Men jaggu synes jeg gubben kan få lov til å stå opp tidlig i morgen...!

Lille trille ville opp før sju i dag.
"Ma!" Sa hun, som betyr mat, så.. sulten. Da var det bare å stå opp da. Men jaggu synes jeg gubben kan få lov til å stå opp tidlig i morgen...!
Vi kjører annenhver dag i helgene, men i dag (mannens dag) ville hun legge seg igjen kl 7:30. Så nå ligger mannen i senga igjen også. Spent på hvordan sovingen blir resten av dagen :p

Vi kjører annenhver dag i helgene, men i dag (mannens dag) ville hun legge seg igjen kl 7:30. Så nå ligger mannen i senga igjen også. Spent på hvordan sovingen blir resten av dagen :p

Her har gubben alt av kveldsskift + jobb når andre ting må gjøres, f.eks møter eller skruing i vaskehall eller kontor.
Vi deler på ca 120% stilling av skift, også har han selvsagt kontorarbeid og sånt utenom. Siden A ammes om kvelden, og er vanskelig å legge for de andre, så tar altså han kveldsskiftene... Og da er det jo greit å være relativt uthvilt også.
Er variabelt når vi har fri eller de spesifikke skiftene, men synes jo han kunne stått opp i blant så jeg kunne få sove -_-

• Liker
Reactions: HCS
Flere som syns november er kjipt? Kaldt og lite å finne på ute med 2-åringen som såvidt kan bevege seg i alle klærne. Gleder meg til snø, så
kan vi hvertfall ake!

Flere som syns november er kjipt? Kaldt og lite å finne på ute med 2-åringen som såvidt kan bevege seg i alle klærne. Gleder meg til snø, så
kan vi hvertfall ake!
Synes egentlig hele året har vært sånn sett kjipt. Hatt mest regn og kalde dager. Men ellers, oktober til mai er ganske trått. :P

kan vi hvertfall ake!
Jeg elsker november :hilarious: Det er min bursdagsmåned og samtidig er jeg proppfull av julestemning, hvert eneste år. Selv syns jeg februar og mars er ganske kjipe måneder

• Liker
Jeg elsker november :hilarious: Det er min bursdagsmåned og samtidig er jeg proppfull av julestemning, hvert eneste år. Selv syns jeg februar og mars er ganske kjipe måneder
Jeg har riktignok ikke bursdag i november, men januar - men er helt enig med deg! Mørke kvelder betyr pledd, te, gløgg (rødvin når jeg ikke er gravid), levende lys og gode samtaler. Leste for en liten stund siden en avisartikkel om psykisk helse, og da snakket de om at høsten var tiden for nostalgi. Det syns jeg egentlig var litt fint. Tid til ettertanke liksom. Og så er jo julen rett rundt hjørnet, med alt det fine å se frem til :D januar og februar derimot… tiden frem til sommeren er så sykt lang :p

Last edited:
Jeg har riktignok ikke bursdag i november, men januar - men er helt enig med deg! Mørke kvelder betyr pledd, te, gløgg (rødvin når jeg ikke er gravid), levende lys og gode samtaler. Leste for en liten stund siden en avisartikkel om psykisk helse, og da snakket de om at høsten var tiden for nostalgi. Det syns jeg egentlig var litt fint. Tid til ettertanke liksom. Og så er jo julen rett rundt hjørnet, med alt det fine og se frem til :D januar og februar derimot… tiden frem til sommeren er så sykt lang :p
Du beskriver det så fint :) Jeg kjenner meg veldig igjen i at dette er tiden for nostalgi. Enig i at tiden frem til sommeren er sykt lang, hvert fall her i Midt-Norge:smiley-ashamed004

• Omsorg
Må si at det å stå opp tidlig i helgene eller de dagene jeg kan sove lenge nå.....når jeg ikke må, gleder jeg meg lite til. De miste er 6 år og alle ordner seg selv i helgene når de står opp. Så jeg og samboeren sover til vi våkner. Men nå snur det snart igjen :hilarious:

Må si at det å stå opp tidlig i helgene eller de dagene jeg kan sove lenge nå.....når jeg ikke må, gleder jeg meg lite til. De miste er 6 år og alle ordner seg selv i helgene når de står opp. Så jeg og samboeren sover til vi våkner. Men nå snur det snart igjen :hilarious:
Har heldigvis en 2 åring jeg må stå opp med, men hardt likevel! Gruer meg til våkennetter og bleieskift :laughing002

• Liker
Har heldigvis en 2 åring jeg må stå opp med, men hardt likevel! Gruer meg til våkennetter og bleieskift :laughing002
Ja noen år siden bleie barn her nå. Så vi starter alt på nytt :hilarious: har jo hatt mange år med bleieskift før, siden jeg har 3 barn. Men tiden går fort og nå er det jo så lenge siden o_O våkennetter ja, tror jeg har fortrengt mye :nailbiting::laughing025

Back
Topp