Skravletråd

Tror kanskje mange av nedtellingstrådene her egentlig skulle vært flytta til leker :p greit å ha et par sånne, som hvor langt på vei og sannsynlighet for at det går bra f.eks, men andre tråder drukner jo litt.. :p

Ellers.. bør jeg tenke på frokost straks. Mini har stått opp, eldste rakk såvidt skolebussen, og jeg lagde en hurtiglass med rundstykker i går..
Men hva skal jeg unne meg? Jeg fyller visst 30 i dag, så må være greit å ikke spise knekkebrød til frokost da ;)
Grattis med dagen! Håper familien gjør stas på deg også! :)

Grattis med dagen! Håper familien gjør stas på deg også! :)

Blir vel ikke mye mer stas enn jeg gjør det til selv :p tenker jeg og eldste handler oss en pizza eller noe i dag, og steker i kveld.

Åh, så leit. Er i samme situasjon selv….
Hva er status nå? Min hCG stiger ikke så venter bare på at blødningen starter..
Fikk dessverre bekreftet at det var spontanabort. Har egentlig akseptert det, og ser frem til neste prøveperiode! Blødde en del i helga, med moderate smerter. I dag er første dagen jeg ikke blør, men det har vært minimalt i tre dager nå.

mine tester er nå nesten negative, så vidt jeg ser en svaaak strek. Det er jo det positive i det hele, at jeg tror kroppen min ordner opp selv:) har stor tro på neste pp. Det som hjalp meg veldig når jeg følte meg nedfor, var å tenke på at det mest sannsynlig var noe alvorlig galt med spiren og at jeg er takknemlig for at kroppen tok «ansvar» og fjernet det tidlig.

Har vi klart å bli gravid én gang, så er vel sjansen stor for at vi klarer det igjen!:p

Fikk dessverre bekreftet at det var spontanabort. Har egentlig akseptert det, og ser frem til neste prøveperiode! Blødde en del i helga, med moderate smerter. I dag er første dagen jeg ikke blør, men det har vært minimalt i tre dager nå.

mine tester er nå nesten negative, så vidt jeg ser en svaaak strek. Det er jo det positive i det hele, at jeg tror kroppen min ordner opp selv:) har stor tro på neste pp. Det som hjalp meg veldig når jeg følte meg nedfor, var å tenke på at det mest sannsynlig var noe alvorlig galt med spiren og at jeg er takknemlig for at kroppen tok «ansvar» og fjernet det tidlig.

Har vi klart å bli gravid én gang, så er vel sjansen stor for at vi klarer det igjen!:p
Lykke til videre.. ❤️❤️ sender en klem!

4,4k.
500-600 innlegg til, folkens!!

• Liker
Reactions: HCS
Æsj, forrige graviditet så steg hvilepulsen med ganske mye etter positiv test. Det har den ikke gjort denne gangen. Ømme pupper og litt trøtt, men føler meg i grei form. Forrige gang startet kvalmen for fullt i uke 7, er nå 6+1, men blir stressa av det med hvilepulsen kjenner jeg.. :nailbiting:

Æsj, forrige graviditet så steg hvilepulsen med ganske mye etter positiv test. Det har den ikke gjort denne gangen. Ømme pupper og litt trøtt, men føler meg i grei form. Forrige gang startet kvalmen for fullt i uke 7, er nå 6+1, men blir stressa av det med hvilepulsen kjenner jeg.. :nailbiting:
Det kan ikke være litt det samme som med temping..?
For noen så blir tempen skyhøy og holder seg høy når de blir gravide, men hos andre kan den gå mye opp og ned, eller til og med holde seg litt nede også??

Kanskje kroppen stresser mindre med å øke hvilepulsen, tenker at den kan slappe litt av ? "Jeg vet hvordan jeg gjør dette, så jeg kan begynne liiiitt senere denne gang"?

Det er mange ting som kan variere fra svangerskap til svangerskap også, og så lenge du ikke har smerter eller blør, så er det strengt tatt ingenting som indikerer at det skal ha gått galt ❤️

• Omsorg
Det kan ikke være litt det samme som med temping..?
For noen så blir tempen skyhøy og holder seg høy når de blir gravide, men hos andre kan den gå mye opp og ned, eller til og med holde seg litt nede også??

Kanskje kroppen stresser mindre med å øke hvilepulsen, tenker at den kan slappe litt av ? "Jeg vet hvordan jeg gjør dette, så jeg kan begynne liiiitt senere denne gang"?

Det er mange ting som kan variere fra svangerskap til svangerskap også, og så lenge du ikke har smerter eller blør, så er det strengt tatt ingenting som indikerer at det skal ha gått galt ❤️
Takk for svar. Ja, er jo ingenting som tilsier at det skulle være noe galt, annet enn at det er annerledes enn sist. Men dere vet jo hvordan det er - man henger seg opp i noe og så får man helt pækker’n :wacky: Skal til legen i morgen for henvisning til TUL og nipt, så får lufte bekymringene da. Jeg er borte i uke 8, og så får jeg jo UL i uke 10, så er liksom ikke noe vits det heller. Men hadde jeg vært hjemme i uke 8!

Takk for svar. Ja, er jo ingenting som tilsier at det skulle være noe galt, annet enn at det er annerledes enn sist. Men dere vet jo hvordan det er - man henger seg opp i noe og så får man helt pækker’n :wacky: Skal til legen i morgen for henvisning til TUL og nipt, så får lufte bekymringene da. Jeg er borte i uke 8, og så får jeg jo UL i uke 10, så er liksom ikke noe vits det heller. Men hadde jeg vært hjemme i uke 8!

Jeg leste på et googlesøk, at flere ikke fikk økt hvilepuls før type uke 12 også, så det kan jo altså avvente litt ❤️

Men jeg skjønner jo tankegangen i det! Men mest sannsynlig er alt som det skal ❤️

• Omsorg
Jeg er ganske andpusten når jeg går og er på trening. Egentlig i veldig god fysisk form så ganske uvant.

Ellers meldte morgenkvalmen sitt inntog i dag på 6+6. Vært småuggen tidligere men ikke kastet opp. Var egentlig på vei ut døra for å dra til kontoret men blir hjemmekontor

Kjenner jeg er litt uff i dag. Gubben greide selvsagt ikke bare reise seg opp og ta ned ungen i dag, så jeg tok henne ned igjen. Enda det er jeg som skal på jobb etterpå. Forøvrig var klokken kvart over åtte, så var ikke SÅ ille å stå opp. Også må jeg jo ta stallarbeid før jobb, så.. kanskje like greit å komme seg opp og gjøre seg klar.

Nå begynner kvalmen og litt sånn svimmelhet å melde seg.. Var akkurat på do på kontoret og brakk meg... Kjenner jeg er spent på helgen, da jeg er håndballtrener for eldstejenta sitt lag og vi skal på Loppetassen cup hele søndagen:wacky::hilarious:

Det er så stress den tiden mellom 3+ på Clearblue Digital og TUL. Føler jeg er en Schrødingers katt :meh: Har fått time 1. desember... Sist fikk jeg en veeeldig TUL av en gynekologkollega etter å ha besvimt mens jeg assisterte på et keisersnitt... Men tør ikke spørre denne gangen, så bestilte privat.

• Liker
Aner ikke hvor langt jeg er i syklusen men forrige menstruasjon var 23/9! Den øverste testen ble tatt den 15/10, også har jeg bare tatt mange i ettertid! Jeg føler kanskje ikke at testene blir sterke nok, såkalte «dyestealers», er veldig redd for SA, hva tenker dere?

Det er jo veldig individuelt da. Har du tatt på morgenurin? Mine blir paradoksalt nok sterkere på litt utvannet ettermiddagsurin... Sist gikk jeg en uke over ikm før jeg testet (så var vel 5+ noe). Da viste Clearblue digital 1-2 uker. Det ble baby. Nå tok jeg Clearblue digital 1 uke etter ikm som viste 3+. Så det var jo veldig stor forskjell.

Back
Topp