Skravletråd

Jeg har ikke skjønt helt det hemmelige greine, men har skjønt at jeg må ha 50 innlegg for å være med - så nå har jeg satt inn støtet:p
Jeg har heller ikke skjønt det! Hva skjer og hva må jeg gjøre for å være med? :happy090

:)Det kommer opp (når du får tilgang) et eget forum som kun et utvalg av medlemmer har tilgang til. Dvs, det som skrives der inne kan ikke komme opp på google resultater, og ikke sees av andre på forumet som ikke har tilgang.
Så man kan være litt mer privat om man ønsker, uten å risikere at tilfeldige bekjente skulle ramle over det du skriver :D
Ah, der svarte du akkurat når jeg postet! 50 innlegg for å være med altså?

Ah, der svarte du akkurat når jeg postet! 50 innlegg for å være med altså?

Ja, pleier være det :) Informasjon kommer nok når vi har fått nok innlegg til å få skjult forum. Vi har 3,3k innlegg nå; må ha 5k innlegg på Juli for å få skjult. Så snart der!
Muligheter til å få masse innlegg inne på våre leker, da :)

Det kommer opp (når du får tilgang) et eget forum som kun et utvalg av medlemmer har tilgang til. Dvs, det som skrives der inne kan ikke komme opp på google resultater, og ikke sees av andre på forumet som ikke har tilgang.
Så man kan være litt mer privat om man ønsker, uten å risikere at tilfeldige bekjente skulle ramle over det du skriver :D
Er det medlemmer på juli da eller er det hele BV? Har vært på facebook grupper i regi av sånne her sider før å det var kjempe hyggelig! Den som er nå med ca 200 medlemmer så får man ikke helt den samme relasjonen til medlemmene :joyful:

Er det medlemmer på juli da eller er det hele BV? Har vært på facebook grupper i regi av sånne her sider før å det var kjempe hyggelig! Den som er nå med ca 200 medlemmer så får man ikke helt den samme relasjonen til medlemmene :joyful:

Kun de som har bestått kravene for å få tilgang, har tilgang. :)

Om jeg ikke husker feil, så må brukeren være minst 1mnd gammel, man må ha minst 50 innlegg på termingruppa og må selv be om tilgang.

Kun de som har bestått kravene for å få tilgang, har tilgang. :)

Om jeg ikke husker feil, så må brukeren være minst 1mnd gammel, man må ha minst 50 innlegg på termingruppa og må selv be om tilgang.
Ok:happy: får skrive mer da:hilarious: er endelig ferdig med eksamen noe som er fryktelig vanskelig når man egentlig bare sitter å leser om babygreier å ikke klarer å fokusere så nå har jeg mulighet til å delta mer:joyful:

Ok:happy: får skrive mer da:hilarious: er endelig ferdig med eksamen noe som er fryktelig vanskelig når man egentlig bare sitter å leser om babygreier å ikke klarer å fokusere så nå har jeg mulighet til å delta mer:joyful:

Får fort nok innlegg på våre leker :p

Når ringer man til lege og helsestasjonen og forteller at man er gravid da? Skulle tro jeg husket det siden det bare er 2 år siden sist men :joyful: lurt å ta blodprøver hos lege for å sjekke evnt vitamin/jern-mangler ?

Når ringer man til lege og helsestasjonen og forteller at man er gravid da? Skulle tro jeg husket det siden det bare er 2 år siden sist men :joyful: lurt å ta blodprøver hos lege for å sjekke evnt vitamin/jern-mangler ?

Vanlig med blidprøver rundt uke 12, men hvis du evt har mistanke om mangler så kan du jo ringe før :) det varierer veldig når jordmor tar inn, men nå som TUL i uke 12-ish er en greie for alle, må man jo ha første time så man rekker å bli henvist da :)

Jeg er litt engstelig for det, spesielt siden jeg spotter.. Kan livmortappen være litt åpen (og inn til livmoren) når jeg spotter mon tro? :wideyed:

Du vet, det er mange ulike grunner til at man spotter så tidlig. Pga hormonelle forandringer, er slimhinnen i skjeden lettblødende, i tillegg er morkaken hos de fleste beliggende slik at den dekker over livmortappen helt i starten. Da vil et nys eller litt pressing når man er på do være nok til at det blør litt. Jeg fikk selv litt på en hektisk helgevakt forrige gang. Livmortappen er nok ikke åpen, den er lukket med en "slimpropp", men denne er ikke ugjennomtrengelig for litt blod fra morkaken. Det vil alltid være noen som spotter og som senere får påvist spontanabort, men hos de aller fleste som spotter går det fint. Sex kan jo trigge blødning fra litt skjøre slimhinner. Hvis spotting stresser deg, er det kanskje grunn nok til å avstå noen uker :)

Jeg ringte rett og slett jordmortjenesten i kommunen og spurte når de ville ha meg inn!
Det skal jo være mulighet for TUL for alle i løpet av 2022 nå, men jeg var ikke sikker på om det var innført enda. Jeg tenkte jeg ikke gadd å dra inn tidligere enn uke 12 dersom det uansett ikke var mulighet for TUL, men de sa at de henviste nå, og ville derfor ha meg inn i uke 9:) men hvor lang tid henvisning tar varierer sikkert fra sted til sted. Tipper jordmoren din har oversikten på det;)

Jeg orker ikke ringe før etter jeg har hatt TUL i uke 7. Sist var det en muggen resepsjonist der som virket sur fordi jeg ønsket time før uke 12 (pga jeg trengte noen å prate med).

Jeg orker ikke ringe før etter jeg har hatt TUL i uke 7. Sist var det en muggen resepsjonist der som virket sur fordi jeg ønsket time før uke 12 (pga jeg trengte noen å prate med).
Men hvem henviser deg til TUL da? Eller er det privat? :)

TUL i uke 7 tar jeg privat, ja. Får ikke den offentlig. :p men, tenker ringe inn så de får henvist meg til uke 12.
Åja uke 7 ja! Leste bare «TUL» og tenkte «det skal jo alle få nå».

Jeg tok TUL privat rundt uke 8 sist gang, men da var det så lenge å vente til uke 18. Tenker jeg skal klare å vente til uke 10-12 (håper jeg) :p

Åja uke 7 ja! Leste bare «TUL» og tenkte «det skal jo alle få nå».

Jeg tok TUL privat rundt uke 8 sist gang, men da var det så lenge å vente til uke 18. Tenker jeg skal klare å vente til uke 10-12 (håper jeg) :p
Har hatt ivf, så jeg er uansett sterkt anbefalt å ta tul i uke 7, for å utelukke exu. I tillegg er jeg engstelig for å gå lenge med et dødt foster feks, så hjerteslag i uke 7 hjelper. :P

Har hatt ivf, så jeg er uansett sterkt anbefalt å ta tul i uke 7, for å utelukke exu. I tillegg er jeg engstelig for å gå lenge med et dødt foster feks, så hjerteslag i uke 7 hjelper. :p
Ser den! TUL i uke 7 burde vært inkludert i offentlig helsevesen for de som tar IFV. Norge ønsker jo tross alt flere barn!

Ser den! TUL i uke 7 burde vært inkludert i offentlig helsevesen for de som tar IFV. Norge ønsker jo tross alt flere barn!

Ja. Men tar den gjerne selv. Nå er det TUL i uke 12 + OUL. Og kommunen min har mer kontroller hos jm enn det som er vanlig, så jeg er sånn sett fornøyd der. Det som må gjøres noe med nå, er FØDEomsorgen. Akutt-tilbudet burde være en prioritering.

Back
Topp