Vet du, i ditt tilfelle ville jeg også vært redd.. mest sannsynlig har det ingenting å si, men så er det jo det med "pelvic rest" ved blødninger, som anbefales på ENKELTE klinikker/fra enkelte leger. Muligens mer føre var, enn evidensbasert, men.. Ja. I alle fall i hematomgruppa jeg var i, var pelvic rest anbefalt til de fleste (dog i USA).
Jeg hadde jo blødninger forrige gang. Nå var det lite aktivitet sånn pga lutinus også da, men... Med hematom oppi der, turde jeg i alle fall ikke...
Ved risiko for premature rier, anbefales jo heller ikke samleie, så jeg tenker jo at det kan ligge noe i det i enkelte tilfeller...?!
Men det er jo neppe noe evidensbasert forskning som sier at det er tryggere å avstå fra sex.. Men siden man ikke vet hvorfor man blør...? Nei, ja, jeg heller mot at man bør gjøre det om man føler seg trygg på det, men hvis det fører til at man føler seg utrygg og ukomfortabel, så.. nei. Kan heller vente til man føler seg tryggere (f.eks når blødningene har stoppet for en periode).
Vet ikke om du skjønner tankerekken min
men er ment som et.. jeg forstår godt hvorfor, for jeg tenkte det sånn i forrige svangerskap. ><