Skravletråd

Det er nok hormoner. Han er en veldig fin fyr, han var iallefall det før jeg ble gravid og jeg tviler på at det er han som har forandret seg Nå er han bare irriterende
Hehe, mannen kan være litt ekstra irriterende nå her og, så hormonene kan spille oss noen puss innimellom, ja.

Hva tenker dere om alt videre da? Eller dere har kanskje ikke rukket å tenke så langt enda? Tenker ifht bosted og alt :)

Hormoner kan tulle mye med hodet ja, håper det går seg til @her er jeg :Heartred

Vi (jeg, mannen og gutten) og søsteren min er hos foreldrene våre denne helga. Hadde nettopp felles frokost tidligere i dag, og frokostbordet bugner av all slags pålegg som salami, spekepølse, spekeskinke osv - som jeg elegant hopper over nå. Det samme med spekematen til grøten i går. Rart ikke mamma har fått det med seg, hun får med seg "alt" ellers. :cool:

Hehe, mannen kan være litt ekstra irriterende nå her og, så hormonene kan spille oss noen puss innimellom, ja.

Hva tenker dere om alt videre da? Eller dere har kanskje ikke rukket å tenke så langt enda? Tenker ifht bosted og alt :)
Jeg vet ikke. Da vi ble sammen så sa han at han ville ha flere. Nå er han usikker på om han vil det. Han sier at han flytter til meg hvis jeg velger å beholde. Jeg vet ikke om jeg vil at han skal flytte hit siden dette da er noe han eventuelt gjør fordi han føler at han må..
Hver gang jeg prøver å snakke om dette, så bare endrer han tema. Det er jo ikke irriterende i det hele tatt!
Til tider så minner han så sykt mye om Kjell Simen i parterapi at jeg nesten spyr..
Fantastiske hormoner, jeg bare elsker de! Han sender mange søte, fine meldinger hver dag og jeg spyr av det og.. Føler meg håpløs.. Hehe

Hormoner kan tulle mye med hodet ja, håper det går seg til @her er jeg :Heartred

Vi (jeg, mannen og gutten) og søsteren min er hos foreldrene våre denne helga. Hadde nettopp felles frokost tidligere i dag, og frokostbordet bugner av all slags pålegg som salami, spekepølse, spekeskinke osv - som jeg elegant hopper over nå. Det samme med spekematen til grøten i går. Rart ikke mamma har fått det med seg, hun får med seg "alt" ellers. :cool:
Ja, hormonene lager mye krøll!
Kan jo være at hun har fått det med seg, men at hun venter på at du skal fortelle det

Ja, hormonene lager mye krøll!
Kan jo være at hun har fått det med seg, men at hun venter på at du skal fortelle det
Hun er av typen som spør rett ut om hun får en mistanke (hun har gjort det ved tidligere graviditeter også), så så lenge hun ikke sier noe så er jeg «trygg» :hilarious:

I morgen må jeg ringe fastlegen og be om TUL. Tør ikke vente for lenge ettersom jeg har vært gjennom en EXU som ikke ble oppdaget før egglederen sprakk, og da var det rett inn på sykehuset :nailbiting: Man har jo visstnok litt større sjanse for å oppleve det på nytt om man har vært gjennom det tidligere.

Hun er av typen som spør rett ut om hun får en mistanke (hun har gjort det ved tidligere graviditeter også), så så lenge hun ikke sier noe så er jeg «trygg» :hilarious:

I morgen må jeg ringe fastlegen og be om TUL. Tør ikke vente for lenge ettersom jeg har vært gjennom en EXU som ikke ble oppdaget før egglederen sprakk, og da var det rett inn på sykehuset :nailbiting: Man har jo visstnok litt større sjanse for å oppleve det på nytt om man har vært gjennom det tidligere.
Huff! Så skummelt! Håper alt går bra denne gangen

Fyttig grisen, dette blir noen lange måneder. Jeg tegnet og klipte ut noen mønster for å sy klær til den lille etterhvert i dag. Jeg skalv, og en milliard sommerfugler i magen. Så bittelite, og som jeg gleder meg til å forhåpentligvis går ha det på babyen min :nailbiting: :Heartred

Fyy dette blir noen tøffe måneder å vente. Jeg er så hormonell og sentimental, så følsom. Jeg griner av alt. Jeg griner ikke så ofte av så mye, men nå griner jeg litt for ofte, av alt mulig. Og nå gleder jeg meg til å få hjem ungene og sambo som har vært vekke i helga også.. og griner nesten fordi jeg savner de.

Nei. Nå må jeg gi meg. Nå blir det for mye tenker og tårer og snørr her. :nailbiting:o_O:laughing025

Last edited:
Godt å høre vi er flere som tenker sånn :) Har lyst til å jobbe redusert til alle ungene minst har begynt på skolen. Eller, nesten lengre og egentlig, hvis jeg starter i 100% da blir det jo et styr med sfo, lekser og fritidsaktiviteter og alt som hører til :woot: Livet må jo kunne nytes litt også! Ikke baare stresse av gårde til alt…
Enig! Jobber fullt en periode nå, men da kjenner jeg og vi hvorfor jeg jobbet redusert frem til i vår, og hvorfor jeg ønsker å fortsette med det etterpå. Fy søren, er ikke mye tid igjen når begge er i full jobb.
Vi har råd til å jobbe redusert, hvis vi lever sparsommelig, og vi har valgt å så lav husån vi har klart), så det er tiden med familien virkelig verdt. Men kjekt for økononien å ha full jobb en liten periode nå til permisjonen.

Enig! Jobber fullt en periode nå, men da kjenner jeg og vi hvorfor jeg jobbet redusert frem til i vår, og hvorfor jeg ønsker å fortsette med det etterpå. Fy søren, er ikke mye tid igjen når begge er i full jobb.
Vi har råd til å jobbe redusert, hvis vi lever sparsommelig, og vi har valgt å så lav husån vi har klart), så det er tiden med familien virkelig verdt. Men kjekt for økononien å ha full jobb en liten periode nå til permisjonen.
Såå enig. Det er virkelig digg å jobbe redusert. Har jobba en del redusert til nå, og barna har hatt korte dager i bhg de fleste dager. Men nå er jeg plutselig i 100% stilling, noe jeg tenker er greit, sånn med tanke på permisjon.. men merker på kroppen at det er tøft, men også godt på et vis.

Nei, føler også veldig på det at nå går jo all tiden kun til jobb, det mest nødvendige av husvask og matlaging. Knapt noe tid til kos og avslapning.. Sånn vil ikke jeg leve livet mitt :playful: Og tenker at ungene har så godt av foreldre med litt mer overskudd og tid.. ❤️

Har heldigvis råd til å gå redusert her og, på tross av høyt lån, men hvis prisene på alt fortsetter i retningen det gjør nå så må vi også leve ganske sparsommelig gitt :playful: Men det er det absolutt verdt for min del. Jeg vil nyte de korte årene mens ungene er små og heller ha bittelitt mindre penger i noen år ❤️

Flere som er fryktelig oppblåst? Jeg veier ca 85/90 kg fra før og føler meg gravid i måned 5 kjempe oppblåst og føler det allerede er vanskelig å gjemme magen
Er andregangs så kan hende det har noen sammenheng men aner ikke
Samme her! Er også andregangs og kjempe oppblåst hadde på meg gravidbukse på fredag for jeg var så oppblåst

Kva skjer med all prompinga? Og den steinharde magen?
Håpløst... er så lei! Er så utillpass pga det. Konstant ubehag.
Jeg var slik i forrige svangerskap, det roet seg litt. Men ble hard i magen igjen på slutten.

Kva skjer med all prompinga? Og den steinharde magen?
Åå, har ikke vært ordentlig på do på to dager nå :sad015 er så oppblåst! Promer, raper, verker hele tiden.
Spiser svisker over en lav sko, drikker masse vann og går lange turer. Ingenting hjelper :sick009

Back
Topp