Skravletråd

Føler så med dere! har mistet to ganger. en tidlig og en sent.
Første gang kjentes det ikke som det skulle, var «stinn» i magen. Andre gang så var alt helt fint frem til jeg plutselig lakk fostervann etter samleie. Men jeg hadde en bv-infeksjon som jeg fant ut av senere hos lege.
Så jeg er livredd for alt, angst for å få infeksjon… angst for å se blod på papir … Men jeg har likevel en positiv følelse på at det er nå og det kommet til å gå bra! :hilarious: er så klar for en liten bebis ❤️
 
Last edited:
Juhu! Jeg er sulten og kvalm. :hilarious:
Ville bare at noen skulle vite det innen jeg går og gjør ristet brød med pålegg. Og min andre halvdel :confused: kommer spørre om jeg er sulten igjen.. :wacky:
 
Jeg spiser også sinnsykt mye! Spesielt på kveldstid :p tenker på mat heeele tiden. Mens vi satt å spiste risgrøt til middag idag, dagdrømte jeg om den hjemmelaga carbonaraen vi skulle ha til kvelds :p:p og den var så nam!!
 
Jeg er fortsatt sulten.. To ristet skiver med pålegg og cherry tomater. Spiste godt til middag og spiste 2 skiver med pålegg til frokost. Og nyss stappet i meg litt cheese doodles. Sulten ennå? Neeeeida :rolleyes:
Kan ikke huske jeg var kvalm /sulten konstant sist så tidlig.. :hilarious::eek:
 
Sniker litt hos dere. Testet svakt positivt på 2 tester i natt og i dag tidlig. Men har egentlig ikke IKM før 3. januar. Står i en litt utfordrende situasjon siden det er nyttårsaften i dag. Jeg venter gjester og har akkurat kjøpt en 3 liter vin til middagen. Så prøver å finne en løsning for å lure meg unna den vindretnings :hilarious:
 
Hvilke vitaminer tar dere?
Tar folat, men tenkte å kjøpe sånn gravidpakke

Tar vanlig jern og multivitamin fra Nycomed, men supplerer med ekstra folat nå i starten og vitamin d og jod annenhver dag for å booste litt på lagrene. Tar også omega 3. Føler de gravidvitaminene er et salgstriks uten å ha sammenlignet innholdet :rolleyes:
 
Da har jeg stappet i meg pinnekjøtt. Og fortsatt sulten.. :wacky: tørr ikke spise mer da en skal være forsiktig med både fett og salt. Gubben som er svensk hev innpå. Han kommer kjenne det i morgen :hilarious: Godkjent da, men nå er det bare sofaen og se på tv via chrome cast da vi ikke har kanaler. Men funker fint med Chrome cast og nrk.

Ble litt dessert som gubben ikke hadde spist opp. Laktosefri sjokolade is. :p blir gal av å være konstant sulten.. :meh:
 
Har raiden «alle» nettbutikker på jakt etter noe nytt, og lagt mye i handlekurva. Men så blir det ingenting. Kjenner på et sug etter noe nytt, men stopper meg selv da jeg vet at buksa mest sansynligvis må opp i størrelse om ikke så lenge:wtf:
Alikvell gir jeg meg ikke, å leter videre:rolleyes:
Har blitt noen timer i romjulen på jakt etter gode kupp og noe nytt:p
 
Har raiden «alle» nettbutikker på jakt etter noe nytt, og lagt mye i handlekurva. Men så blir det ingenting. Kjenner på et sug etter noe nytt, men stopper meg selv da jeg vet at buksa mest sansynligvis må opp i størrelse om ikke så lenge:wtf:
Alikvell gir jeg meg ikke, å leter videre:rolleyes:
Har blitt noen timer i romjulen på jakt etter gode kupp og noe nytt:p
Tenk at du skal ha en voksende mage i det du kjøper. Jeg har den del "store" og lange gensere som egentlig er vanlige gensere men som jeg også har brukt under graviditeter.

Klok av skade er ALT som strammer over magen ekstremt ubehagelig. Særlig i starten.
Nå er jeg heldig for det er bare 1 år siden jeg gikk gravis sist. Så jeg har en del klær liggende klart. MEN jeg kommer til å handle mer.:hilarious:
 
Har raiden «alle» nettbutikker på jakt etter noe nytt, og lagt mye i handlekurva. Men så blir det ingenting. Kjenner på et sug etter noe nytt, men stopper meg selv da jeg vet at buksa mest sansynligvis må opp i størrelse om ikke så lenge:wtf:
Alikvell gir jeg meg ikke, å leter videre:rolleyes:
Har blitt noen timer i romjulen på jakt etter gode kupp og noe nytt:p

Dristet meg til å klikke hjem et par mammajoggebukser på salg på zalando :rolleyes: Av erfaring tar det ikke lang tid før det er forferdelig med vanlige bukser :yuck: Og skal ha hjemmekontor hele januar, så ingen kommer til å se at jeg jobber i joggebukser :D

Det har jo kommet så mye fint nå i mammaklær siden sist jeg var gravid! Men sist var det kun noen bukser jeg hadde behov for, for kjøpte heller noen t-skjorter i en størrelse eller to større og noen billige jerseyskjørt, for trengte egentlig ikke noe mer. Det er jo så kort tid. Men magen popper sikkert før denne runden (om jeg er så heldig at dette holder), så mulig jeg endrer mening :rolleyes: Liker oversize kjoler fra før, så skal nok fint klare å skjule det en stund. Men mammatights og mammastrømpebukser er et must da!
 
Mammatights er så digg! Også gubbens joggebukser.. Venter litt med å kjøpe da jeg kjøpte sist gang. Så har en tight og mamma bukse. Føler jeg ser mer ut som 3-4 mnd på vei :wacky:. Og konstant sulten så går tankene til tvillinger :confused:
Er ganske sikker på at jeg ikke var Så sulten 24/7 sist gang eller i de andre graviditetene. :rolleyes:
 
Kjenner jeg gruer meg bittelitt til å begynne på jobb igjen etter juleferie. Jobber i barnehage og har vært ekstremt sliten i lang tid da jeg har ei frøken på 1,5 år som er veldig urolig om natta til tider, og vil ikke tru jeg får no mer overskudd og energi nå framover :p Føler heller ikke for å fortelle om graviditeten enda da det er så tidlig.
 
Har også sett på litt mammaklær, men jeg tørr ikke kjøpe noe. Er så redd for å jinxe noe. Sikkert teit tanke men :rolleyes: Kjøpte barnevogn da jeg ble gravid i august, fordi det var ett skikkelig kupp, men så mistet vi ikke lenge etterpå.. følte jeg jinxa det :rolleyes:
 
Har også sett på litt mammaklær, men jeg tørr ikke kjøpe noe. Er så redd for å jinxe noe. Sikkert teit tanke men :rolleyes: Kjøpte barnevogn da jeg ble gravid i august, fordi det var ett skikkelig kupp, men så mistet vi ikke lenge etterpå.. følte jeg jinxa det :rolleyes:


Sånn jeg også følte det. Kjøpte mamma klær også sånn uten videre "poff". Tør nesten ikke gå med klærene nå heller.. Men vanlig bukse strammer allerede. Sikkert all julemat :hilarious:
 
Sitter her å luuuuuurer på om jeg skal ta en test til i kveld.

Tror jeg snart har brukt opp en hel pakke med tidligtester fra babyplan denne syklusen. Men klarer ikke slå meg til ro med at jeg FAKTISK er gravid!:hilarious:
 
Sånn jeg også følte det. Kjøpte mamma klær også sånn uten videre "poff". Tør nesten ikke gå med klærene nå heller.. Men vanlig bukse strammer allerede. Sikkert all julemat :hilarious:
Nei forstår hva du mener..❤️ men når jeg prøver å tenke fornuftig på det, så hadde det skjedd selv om jeg ikke hadde kjøpt den barnevogna, om du skjønner :p
 
Joda, men det sitter liksom i som en vond torn.
Som jeg sa til gubben, det kommer gå bra.
 
Leser om så mange med økt matlyst… er det flere som meg som har dårligere matlyst pga kvalme?:bored:
 
Leser om så mange med økt matlyst… er det flere som meg som har dårligere matlyst pga kvalme?:bored:
Jeg har ikke matlyst. Er sulten. Men ingenting frister. Hver gang jeg åpner ett skap eller kjøleskapet blir jeg bare sånn «mehh»
 
Back
Topp