Hei,
Er litt usikker og lei meg her. Ringte inn til IVF- klinikken at jeg var gravid, og de sier at jeg er 4+0(!?) Men jeg får ikke det til å gå opp, må jo være 4+5...da de satte inn i 5-dagers for 2 uker siden? Det var nå det, men så ble jeg bedt om å bestille ultralyd i uke 7(deres uke 7) trodde man kunne velge jordmor eller fastlege, men når jeg ringte helsestasjon fikk jeg beskjed om å gå til fastlegen for å ta noen prøver først. Er det sånn hcg-prøver de sikter til, eller hva slags prøver skal tas? og når kontakter man eventuelt jordmor igjen da....? Kontakter man ikke dem før i uke 12 da? Eller hvordan gjør man det her? Kjenner at dagen som jeg hadde gledet meg sånn til, ble en liten nedtur her
Men i alle dager? Min klinikk sa jeg var 4+5 når jeg ringte inn 14 dager etter innsett av blasto. Så det de sa til deg er jo direkte feil? Bestill UL i DIN uke 7, det er det som blir riktig ❤ Helsestasjonen mente sikkert at de ikke tar inn folk til jordmor før uke 12, for da bruker man å ta de første blodprøvene Noen plasser er det slik pga kapasitet. Du har ikke gjort noe feil her, trist at du ble møtt slik ❤ Bestill time til 12 ukers kontroll hos fastlegen din slik at du får tatt blodprøver da. Også bestiller du time til jordmor rundt samme tid Og UL i det du mener er uke 7 ❤