Skravletråd

Hei,

Er litt usikker og lei meg her. Ringte inn til IVF- klinikken at jeg var gravid, og de sier at jeg er 4+0(!?) Men jeg får ikke det til å gå opp, må jo være 4+5...da de satte inn i 5-dagers for 2 uker siden? Det var nå det, men så ble jeg bedt om å bestille ultralyd i uke 7(deres uke 7) trodde man kunne velge jordmor eller fastlege, men når jeg ringte helsestasjon fikk jeg beskjed om å gå til fastlegen for å ta noen prøver først. Er det sånn hcg-prøver de sikter til, eller hva slags prøver skal tas? og når kontakter man eventuelt jordmor igjen da....? Kontakter man ikke dem før i uke 12 da? Eller hvordan gjør man det her? Kjenner at dagen som jeg hadde gledet meg sånn til, ble en liten nedtur her:(

Men i alle dager? Min klinikk sa jeg var 4+5 når jeg ringte inn 14 dager etter innsett av blasto. Så det de sa til deg er jo direkte feil? Bestill UL i DIN uke 7, det er det som blir riktig ❤ Helsestasjonen mente sikkert at de ikke tar inn folk til jordmor før uke 12, for da bruker man å ta de første blodprøvene :) Noen plasser er det slik pga kapasitet. Du har ikke gjort noe feil her, trist at du ble møtt slik ❤ Bestill time til 12 ukers kontroll hos fastlegen din slik at du får tatt blodprøver da. Også bestiller du time til jordmor rundt samme tid :) Og UL i det du mener er uke 7 ❤

Vært hos legen, og føler meg SÅ godt ivaretatt ❤ Fikk tatt absolutt alt av blodprøver, urinprøve, blodtrykk og vekt. Vi gikk også gjennom medisinene mine, fikk økt den ene litt til for å være på den sikre siden ❤ Han bestemte også at jeg skal ha legetime med så godt som full sjekk hver 14. dag, det føles trygt! På vei ut sa han "Jeg ble så glad når du endelig ble gravid, dette skal gå bra!"

Meg: hvorfor ligger den t-skjorten der på gulvet?
Mannen: den har vel hoppet av i svingen da.
Meg: det er mer enn hva du klarte :hilarious:

Men i alle dager? Min klinikk sa jeg var 4+5 når jeg ringte inn 14 dager etter innsett av blasto. Så det de sa til deg er jo direkte feil? Bestill UL i DIN uke 7, det er det som blir riktig ❤ Helsestasjonen mente sikkert at de ikke tar inn folk til jordmor før uke 12, for da bruker man å ta de første blodprøvene :) Noen plasser er det slik pga kapasitet. Du har ikke gjort noe feil her, trist at du ble møtt slik ❤ Bestill time til 12 ukers kontroll hos fastlegen din slik at du får tatt blodprøver da. Også bestiller du time til jordmor rundt samme tid :) Og UL i det du mener er uke 7 ❤

Tusen takk for informasjon:Heartred Det har vært litt kjipe møter med folk i dag, men kontaktet til slutt en annen jordmor og fikk endelig den medmenneskelige responsen og informasjonen jeg kjente trengte Mulig jeg bare er alt for hormonell for tiden. Men fikk avtalt time og alt, og hun virket mere på stasjon enn de andre alt for travle menneskene jeg var i kontakt med i dag. Så nå kjenner jeg at gleden begynner å synke inn igjen:)

Vært hos legen, og føler meg SÅ godt ivaretatt ❤ Fikk tatt absolutt alt av blodprøver, urinprøve, blodtrykk og vekt. Vi gikk også gjennom medisinene mine, fikk økt den ene litt til for å være på den sikre siden ❤ Han bestemte også at jeg skal ha legetime med så godt som full sjekk hver 14. dag, det føles trygt! På vei ut sa han "Jeg ble så glad når du endelig ble gravid, dette skal gå bra!"

Åååå, hvilken fantastisk lege du har:Heartred:Heartred

Tok kontakt med lege for første time i forhold til graviditet. Fikk beskjed om å bestille i uke 12 og ikke allerede nå i uke 7.
Fra tidligere graviditeter har jeg vært hos legen før uke 12 for å ta blodprøver osv. Kontakter heller jordmor - fastlegen irriterte meg kjenner jeg

Fy søren så mye dritt jeg har spist idag da :p drukket solo, spist to boller, potetgull og sjokolade... ikke bra :p

Tok kontakt med lege for første time i forhold til graviditet. Fikk beskjed om å bestille i uke 12 og ikke allerede nå i uke 7.
Fra tidligere graviditeter har jeg vært hos legen før uke 12 for å ta blodprøver osv. Kontakter heller jordmor - fastlegen irriterte meg kjenner jeg

De fleste leger syns ikke det er vits før uke 12 har jeg skjønt. Hør med jordmor du ❤

Merkelig følelse, har spist meg STAPPmett på bakt potet, men samtidig er jeg sulten.. hvor rart er ikke det? Å føle seg stappa og sulten på samme tid.. :hilarious:

Da har vi fortalt resterende slekt om babyen ❤ Går ikke an å skjule magen lenger, så vil heller at de skal få vite det fra meg enn å gjette seg til det :) Magen er forøvrig bare full i fjert, men det ser ut som gravidmage og i dag måtte jeg kaste inn håndkleet og dra frem gravidbuksene :rolleyes:

Da har vi fortalt resterende slekt om babyen ❤ Går ikke an å skjule magen lenger, så vil heller at de skal få vite det fra meg enn å gjette seg til det :) Magen er forøvrig bare full i fjert, men det ser ut som gravidmage og i dag måtte jeg kaste inn håndkleet og dra frem gravidbuksene :rolleyes:
Så koselig! :love7 Vurderer selv å ta frem gravidbuksene. Er bare oppblåst, men ser jo ut som jeg er gravid i 3-4 måned :joyful:

Ja det er ikke lett å skjule magen når den står ut:hilarious: koselig å si det til familien da:Heartred

Ja det er ikke lett å skjule magen når den står ut:hilarious: koselig å si det til familien da:Heartred

Ja, det var kjekt ❤ Syns det er leit at man skal holde det skjult bare fordi det er tidlig. Syns det er fint å glede seg over det som er her og nå ❤

Ja, det var kjekt ❤ Syns det er leit at man skal holde det skjult bare fordi det er tidlig. Syns det er fint å glede seg over det som er her og nå ❤
Ja det er sant det altså, godt å ha støtte rundt seg og noen å dele det med :)

Back
Topp