Skravletråd

Var på ultralyd i dag. Hjertet slo, men hun som undersøkte meg mener at utviklingen ikke står i samsvar med hvor langt jeg skal være (beregnet termin utifra mens), 7+0. Fosteret var 4mm og burde ha vært det dobbelte. Det kan være at egget lå litt i «dvale» i starten (som hun sa), at jeg er kortere på vei enn jeg tror, eller det kan være at det er noe galt. Skal inn på ny ultralyd neste onsdag igjen for en ny sjekk. Dette blir en lang uke å vente. :(
Om det er trøst i det, så har ei Veninne av meg opplevd samme, der va det rett å slett berre litt mindre kommet enn først tenkt. Satser på at det er det hos deg og å at alt går sint. Hjertet banka så det er jo bra :joyful:

Var på ultralyd i dag. Hjertet slo, men hun som undersøkte meg mener at utviklingen ikke står i samsvar med hvor langt jeg skal være (beregnet termin utifra mens), 7+0. Fosteret var 4mm og burde ha vært det dobbelte. Det kan være at egget lå litt i «dvale» i starten (som hun sa), at jeg er kortere på vei enn jeg tror, eller det kan være at det er noe galt. Skal inn på ny ultralyd neste onsdag igjen for en ny sjekk. Dette blir en lang uke å vente. :(

Akkurat det samme skjedde med søsteren min da hun var gravid med yngstemann. De fant hjerteslag, og et foster som var mye mindre enn hva som var antatt. Hun gikk i kjelleren, og var sikker på at noe var veldig galt. Hun måtte som deg, vente en uke, og var ikke spesielt optimistisk da hun trappet opp til ny UL.
Da legen undersøkte, kunne de finne en liten en som hadde vokst voldsomt på en uke. I dag er han 10 år, så ikke ta sorgen på forskudd enda kjære deg :Heartred

Om det er trøst i det, så har ei Veninne av meg opplevd samme, der va det rett å slett berre litt mindre kommet enn først tenkt. Satser på at det er det hos deg og å at alt går sint. Hjertet banka så det er jo bra :joyful:
Akkurat det samme skjedde med søsteren min da hun var gravid med yngstemann. De fant hjerteslag, og et foster som var mye mindre enn hva som var antatt. Hun gikk i kjelleren, og var sikker på at noe var veldig galt. Hun måtte som deg, vente en uke, og var ikke spesielt optimistisk da hun trappet opp til ny UL.
Da legen undersøkte, kunne de finne en liten en som hadde vokst voldsomt på en uke. I dag er han 10 år, så ikke ta sorgen på forskudd enda kjære deg :Heartred

Tusen takk skal dere ha! Det hjelper absolutt å få høre om andre som har opplevd det samme og det likevel har endt godt. Det er bare så utrolig lett å tenke det verste, dessverre, men skal prøve å holde motet oppe :Heartred Har heldigvis en mann som er flinkere enn meg til det, det hjelper litt det også. :happy:

Det kan jo fort være du er 1 uke kortete på vei? At eggløsning var litt seinere?
Hjerte slo, så håper på det beste❤❤

Hei.. Dere som har hatt TUL - hvor langt var/er dere på vei når dere skal ha det? :)

Skal ha neste uke, er da 7+2 :happy:
Er forhåpentligvis en liten bamsemums med blinkende hjerte:dummy:

Jeg har tidlig UL neste uke. Da er jeg 6+ noe. Ikke sikkert det er så mye å se, men grunnet ekstra oppfølging etter hematom ønsker de meg inn allerede da. Håper på et bankende hjerte om ikke annet :Heartred
Får dere lov til å ha med mannen? Jeg fikk beskjed om å komme alene for å redusere smitterisiko.

Får dere lov til å ha med mannen? Jeg fikk beskjed om å komme alene for å redusere smitterisiko.

Fikk beskjed om å komme alene da timebekreftelsen kom på SMS i går.

Jeg har tidlig UL neste uke. Da er jeg 6+ noe. Ikke sikkert det er så mye å se, men grunnet ekstra oppfølging etter hematom ønsker de meg inn allerede da. Håper på et bankende hjerte om ikke annet :Heartred

Fikk dette på sms i går;
Pga corona-situasjonen ønsker vi færres mulig på legekontoret om gangen, og ber derfor så langt det lar seg gjøre at du kommer uten følge.

Venninns mi har vært på flere ultralyder der og alltid hatt med mannen, så tenker å gjøre det samme så lenge de legger valget opp til oss:)
Mest fordi av alle ultralyder jeg har vært på, gar kun 1 vært positiv, og orker ikke tanken på å få en ny dårlig beksjed alene...

Vikarlegen for vilarlegen var ganske alright!
3 min kort samtale og forstod veldig godt at jeg ikke kunne på jobb med det første og utvida sykmeldinga til 4/5!
Går da også på ferie 5/5, så nå er det ikke jobb føre evt. 11+1:wideyed:

Så urovekkende beskjed å få, jeg krysser fingrene for deg og håper på alt det beste! <3

Hei.. Dere som har hatt TUL - hvor langt var/er dere på vei når dere skal ha det? :)

Jeg skal ha TUL på mandag, da er det nesten 8 uker.. Men jeg har bare fått beskjed om å dra på det av sykehuset siden vi har fått IVF, så jeg aner verken hva jeg håper på eller hva jeg skal spørre om..

Jeg har bestilt en til når jeg er 7+5, det er om kun 8 dager :D
Skulle ha hatt en hos privatklinikken hvor jeg har vært i IVF behandling, men de har lukket på grunn av corona. Nå fant jeg heldigvis et sted som var åpent, og tillater en pårørende, så jeg er strålende fornøyd!

Ikke så veldig lenge igjen til 5000 innlegg nå! :D

Back
Topp