Skravletråd

Jeg har brukt alle testene som var igjen. Tok den siste digitale i går, og slo meg til ro da den viste 2-3. Stemmer godt med at jeg da var 4+6 :)

Har dere testet flere ganger etter IKM?
Har to CB pluss og en CB digital, og vurderer ta kontakt en pluss og digital nå også kanskje ta den siste CB pluss neste helg, bare for å bruke de opp :hilarious:
Testet i dag i håp om å få 3+, selv om det var litt tidlig. Klarte ikke vente mer, men fikk heldigvis 3+ og nå er jeg tom! :)

Nei, testa positivt på normal strektest, så tok eg det resultatet å var nøgd. Alltid grett å ha ein test eller to liggende om du skulle trenge til seinere

Testet flere ganger men bare en dag; den lørdagen jeg begynte å mistenke noe. Mensen var forsinket, men så glemte jeg å teste i de to dagene rett etter da jeg sto opp. Høres kanskje rart ut, men det var mye som skjedde samtidig med oppussing, sykdom osv, og vi hadde ikke troen på at det hadde gått den måneden ettersom vi kun hadde hatt sex en gang før EL oppi alt som skjedde rundt oss. Men det er jo som de sier, trenger ikke mer enn en gang om man er heldig :hilarious:.
Så jeg tok først to strimmeltester - måtte dobbeltsjekke ettersom jeg ikke turte helt å tro på den første, hehe - og løp inn til mannen og vekket ham med den gode nyheten. Og så dro vi på apoteket etterpå og kjøpte en "ordentlig" en. :) Var da 3 dager etter IKM.

Det ble en CB og en digital, tenkte bruke de når vi forteller nyheten så tok bare begge :) Deilig å se "Gravid 2-3" :dummy::rolleyes:

Vedlegg

• IMG_20200412_101349.jpg
    IMG_20200412_101349.jpg
    29,6 KB · Visninger: 12
Har to CB pluss og en CB digital, og vurderer ta kontakt en pluss og digital nå også kanskje ta den siste CB pluss neste helg, bare for å bruke de opp :hilarious:

Jepp testet litt vel mye - for det er helt surrealistisk! :woot::woot:

Hva gjør dere for å ikke "overtenke" på graviditeten fram til man faktisk får det bekreftet på UL?
Jeg har vært hjemme nå i snart 2 uker og skal tilbake på jobb på tirsdag (håper det går lettere da) - men jeg tenker på det HELE tiden og jeg bekymrer meg minst like mye siden jeg ikke merker noe enda :p

I første svangerskap for 4 år siden var jeg slank og kunne tydelig se at det skjedde noe med magen i uke 7-8. Denne gangen er jeg overvektig og kommer neppe til å se noe før jeg er nærmere halvveis :(

Jeg tror det er lettere å overtenke når man går hjemme. Dagene går nok nye fortere når man er på jobb og har forstyrrelser rundt seg hele dagen :happy: merker det selv de dagene jeg har mye å gjøre.

Jeg tar de jeg har :D
Har to digitale, tenker å vente så lenge at jeg får 2-3 og 3+ på de. Har en cb plus, vil ta den når det blir skikkelig sterk strek, synes den er så fin da :hilarious:
Ellers har jeg mange til monitor, spørs om jeg gidder alle. Gir jo samme resultat hver gang :p

Endelig meldt meg inn! Har stalket dere i noen uker i frykt for at innmelding skal "jinxe" babyforsøket. Men nå er jeg på sesong 6 av greys anatomy (startet på 1 da Norge ble stengt), og trenger tydeligvis å "omgås" noen. :hilarious:

Endelig meldt meg inn! Har stalket dere i noen uker i frykt for at innmelding skal "jinxe" babyforsøket. Men nå er jeg på sesong 6 av greys anatomy (startet på 1 da Norge ble stengt), og trenger tydeligvis å "omgås" noen. :hilarious:

Hehe! Velkommen til, jeg har sett ørten sesonger av Castle og er snart ferdig med mitt første puslespill på 1500 brikker. Du er i godt selskap her inne ;)

Hehe! Velkommen til, jeg har sett ørten sesonger av Castle og er snart ferdig med mitt første puslespill på 1500 brikker. Du er i godt selskap her inne ;)

Haha, kanskje puslespill er neste ja. Begynte å spille animal crossing, men er lei... gubben er svært lat så han elsker denne isolasjonstiden, men jeg blir gal.. og lat :p

Haha, kanskje puslespill er neste ja. Begynte å spille animal crossing, men er lei... gubben er svært lat så han elsker denne isolasjonstiden, men jeg blir gal.. og lat :p

Haha, mannen trives godt her han og for å si det sånn. Men vi jobber som leger begge to da, så er jo ute på jobb innimellom.
Blir litt gal jeg og, er ganske mye mer utadvent enn mannen nemlig, jeg savner familie og venner!

Hva gjør dere for å ikke "overtenke" på graviditeten fram til man faktisk får det bekreftet på UL?
Jeg har vært hjemme nå i snart 2 uker og skal tilbake på jobb på tirsdag (håper det går lettere da) - men jeg tenker på det HELE tiden og jeg bekymrer meg minst like mye siden jeg ikke merker noe enda :p

I første svangerskap for 4 år siden var jeg slank og kunne tydelig se at det skjedde noe med magen i uke 7-8. Denne gangen er jeg overvektig og kommer neppe til å se noe før jeg er nærmere halvveis :(
Jeg bare nyter å være gravid, uten å kjenne så mye enda. Jeg VET jeg er gravid, og med mindre jeg kjenner smerter og blør så er jeg det enda. Sist svangerskap stresset jeg og var redd for SA hele tiden, men nå skal det nytes å ha lite symptom og det å vite at frøet vokser er nok, for meg iallfall! :) om det skjer noe kan jeg ikke gjøre noe fra eller til, så velger å tro og håpe det beste:)

Jeg bare nyter å være gravid, uten å kjenne så mye enda. Jeg VET jeg er gravid, og med mindre jeg kjenner smerter og blør så er jeg det enda. Sist svangerskap stresset jeg og var redd for SA hele tiden, men nå skal det nytes å ha lite symptom og det å vite at frøet vokser er nok, for meg iallfall! :) om det skjer noe kan jeg ikke gjøre noe fra eller til, så velger å tro og håpe det beste:)

Det var en fin måte å tenke på! Det vil jeg også prøve på så godt jeg kan.
Førstegangsgravid her og preget av 2,5 års fertilitetskamp for å oppnå graviditet, samt at jeg i min utdannelse som lege har blitt utsatt for alt som kan gå galt. Man involverer sjeldent leger i graviditeter som går godt, så mitt bilde er jo helt skjeivt! Heldigvis klar over det, men er ikke alltid like lett å legge katastrofetankene fra seg.

takk :)
Dette er mitt 2 svangerskap men av en eller annen grunn er jeg mer stresset denne gangen. Det kan være fordi vi har prøvd i 3 år og at vi er i en litt spesiell periode nå :rolleyes: men jeg skal virkelig prøve å snu tankene mine! Det hjelper nok veldig å komme på jobb igjen ;)

Jeg har tatt flere tester og strever forsatt med å forstå at jeg er gravid da det har vært et ønske så lengexsmile9

Det var en fin måte å tenke på! Det vil jeg også prøve på så godt jeg kan.
Førstegangsgravid her og preget av 2,5 års fertilitetskamp for å oppnå graviditet, samt at jeg i min utdannelse som lege har blitt utsatt for alt som kan gå galt. Man involverer sjeldent leger i graviditeter som går godt, så mitt bilde er jo helt skjeivt! Heldigvis klar over det, men er ikke alltid like lett å legge katastrofetankene fra seg.
Skjønner godt at det ikke er lett da, men jeg prøver trøste meg med at det er fåtallet det går gale med! De fleste får friske, flotte babyer så hvorfor ikke oss?! :) ja, den tankegangen hadde jeg ikke sist og det ødela mye. Nå nyter jeg at frøet vokser og ingen vet noe og jeg merker det knapt. Helt greit det, når leg leser om alle som har plager :Heartred:flower

Back
Topp