Skravletråd

min første brukte størrelse 44 i tre måneder før vi gikk over til størrelse 50. Mannen måtte ut og shoppe ull mens jeg lå på sykehuset :rolleyes:
Brukte str 44 og 50 om hverandre lenge her også, var ikke i str 56 før rundt 3mnd :Heartred
 
Hadde en litt skuffende time hos legen i dag.. Fikk beskjed om at det var aaalt for tidlig å ha kontroll nå (uke 9+4), man skal ikke ta blodprøver før etter fullgåtte 12 uker. Jeg vet at dette ikke stemmer, men hun avfeide mine (noe spake) protester med at da er det jeg og min gynekolog som ikke er oppdaterte :wtf: Ble så lei meg av hele greia.. Ingen målinger, ingenting, bare: «Snakkes om fire uker».
 
Hadde en litt skuffende time hos legen i dag.. Fikk beskjed om at det var aaalt for tidlig å ha kontroll nå (uke 9+4), man skal ikke ta blodprøver før etter fullgåtte 12 uker. Jeg vet at dette ikke stemmer, men hun avfeide mine (noe spake) protester med at da er det jeg og min gynekolog som ikke er oppdaterte :wtf: Ble så lei meg av hele greia.. Ingen målinger, ingenting, bare: «Snakkes om fire uker».
Den beskjeden (om blodprøve) etter veke 12 fekk eg av jordmor og lege også :) så eg tok alle etter veke 12 :)
 
Hadde en litt skuffende time hos legen i dag.. Fikk beskjed om at det var aaalt for tidlig å ha kontroll nå (uke 9+4), man skal ikke ta blodprøver før etter fullgåtte 12 uker. Jeg vet at dette ikke stemmer, men hun avfeide mine (noe spake) protester med at da er det jeg og min gynekolog som ikke er oppdaterte :wtf: Ble så lei meg av hele greia.. Ingen målinger, ingenting, bare: «Snakkes om fire uker».

så slitsomt at dem ikke kan gå ut med en felles informasjon. Virke veldig som det kommer and på sted til sted og person til person.

æ har snakka med jordmor å d va ho som sa æ sku ta blodprøve i uke 10. Så sei æ; åja, har hørt det e uke 12? Ho svare me at d va sånn før men nu har de lært at du får samme resultate uansett når du tar dem. Grunn til at dem ikke tar dem alt for tidlig e fordi det ikke e vits å «kast» bort tid hvis man skulle miste. Sikkert derfor veldig mange si etter uke 12 for då e man mere sikker på at det går rette veien :bored::smug:
 
Hadde en litt skuffende time hos legen i dag.. Fikk beskjed om at det var aaalt for tidlig å ha kontroll nå (uke 9+4), man skal ikke ta blodprøver før etter fullgåtte 12 uker. Jeg vet at dette ikke stemmer, men hun avfeide mine (noe spake) protester med at da er det jeg og min gynekolog som ikke er oppdaterte :wtf: Ble så lei meg av hele greia.. Ingen målinger, ingenting, bare: «Snakkes om fire uker».

Legen min sa at de ganske nylig hadde fått endrede retningslinjer der, og nå tok prøver også før uke 12.
 
Den beskjeden (om blodprøve) etter veke 12 fekk eg av jordmor og lege også :) så eg tok alle etter veke 12 :)

Ja, men de retningslinjene er gamle, nå sies det at disse kan tas mellom uke 6-12. Det sa også gynekologen jeg var hos på TUL, det var han som anbefalte å bestille time til svangerskapskontroll nå :)
Reagerte vel helst mest på måten hun sa det på; «Du er gravid ja, men hvorfor er du her nå? Det er for tidlig. Kom tilbake om 4 uker» :p
 
Hadde en litt skuffende time hos legen i dag.. Fikk beskjed om at det var aaalt for tidlig å ha kontroll nå (uke 9+4), man skal ikke ta blodprøver før etter fullgåtte 12 uker. Jeg vet at dette ikke stemmer, men hun avfeide mine (noe spake) protester med at da er det jeg og min gynekolog som ikke er oppdaterte :wtf: Ble så lei meg av hele greia.. Ingen målinger, ingenting, bare: «Snakkes om fire uker».
Det opererer de med her og. Ingen prøver før uke 12.. men jeg får time hos jordmor før det da, så sånn sett gjør det ingenting :)
De prøvene har jeg tatt et par ganger før uansett :bag:
 
Ja, men de retningslinjene er gamle, nå sies det at disse kan tas mellom uke 6-12. Det sa også gynekologen jeg var hos på TUL, det var han som anbefalte å bestille time til svangerskapskontroll nå :)
Reagerte vel helst mest på måten hun sa det på; «Du er gravid ja, men hvorfor er du her nå? Det er for tidlig. Kom tilbake om 4 uker» :p
Det skjøna eg at du gjorde!
 
Hjelper jo ikke på at hormonene herjer heller da, måtte sippe litt i telefonen til mannen etterpå :laughing002
Haha! Er så glad desse hormona mine foreløpig er ganske rolig! Var det heile forrige svangerskapet, så håpa det fortsette!
 
Haha! Er så glad desse hormona mine foreløpig er ganske rolig! Var det heile forrige svangerskapet, så håpa det fortsette!

Jeg merket ikke så mye til det forrige svangerskap, men denne gangen er det virkelig helt sjukehus :woot: Griner av alt! :p
 
Oj, det er lite :shy:

ja, hun var ikke så stor. Litt over 2000 gram mår hun kom. Er fortsatt ikke noen kjempe. Litt over to år og rundt 10 kilo. Har aldri kjent på det at hun vokser ut av klær før hun får brukt dem. Bruker str.80-86 enda, og det har hun gjort leeenge :)
 
ja, hun var ikke så stor. Litt over 2000 gram mår hun kom. Er fortsatt ikke noen kjempe. Litt over to år og rundt 10 kilo. Har aldri kjent på det at hun vokser ut av klær før hun får brukt dem. Bruker str.80-86 enda, og det har hun gjort leeenge :)
Åå, mi var 3280 når ho var født! No er ho snart 2 år og brukar stor 92/98 og har bikka 13 kg! Hoppa nesten over 74, blir spennande å sjå om nestemann er lik!
 
ja, hun var ikke så stor. Litt over 2000 gram mår hun kom. Er fortsatt ikke noen kjempe. Litt over to år og rundt 10 kilo. Har aldri kjent på det at hun vokser ut av klær før hun får brukt dem. Bruker str.80-86 enda, og det har hun gjort leeenge :)
Omtrent som her da, bare min lille kom litt tidlig. Brukte str 86 til ca 2,5år ;)

Åå, mi var 3280 når ho var født! No er ho snart 2 år og brukar stor 92/98 og har bikka 13 kg! Hoppa nesten over 74, blir spennande å sjå om nestemann er lik!
Er hun over 3år og bruker str 92/98 ;)
 
Må opp for å tisse på natta og må myyye på jobb. Snart i uke 13 og endelig et tydelig graviditetssymptom :Heartred klamrer meg til de få jeg har!
 
Må opp for å tisse på natta og må myyye på jobb. Snart i uke 13 og endelig et tydelig graviditetssymptom :Heartred klamrer meg til de få jeg har!
Mini blære er et kjent fenomen her også, løper jo på do like ofte som mini som har slutta med bleier ;)
 
Back
Topp