Skravletråd

Det høres veldig lurt ut. Selv klarte jeg ikke å la være å teste til jeg kom til 3+, men det var jo også fordi jeg hadde masse tester liggende i skapet.

Jeg tror ofte det skaper unødvendig mye stress og bekymring.
Ja, der er man jo også forskjellig. For noen er det en slags trygghet vil jeg tro? Men for meg er det bedre å la være.
 
Ja, der er man jo også forskjellig. For noen er det en slags trygghet vil jeg tro? Men for meg er det bedre å la være.
Det kan nok absolutt gi en trygghet. Men så blir en fort utrygg også, hvis ikke de resultatene man håper kommer. Noen ganger er det jo da noe som er feil, men ofte tar ting bare litt ekstra tid også. Så lenge en vet det er det jo bare å kjøre på med testing!

Jeg syntes det var veldig spennende og gøy å teste, men nå er alle tester brukt og jeg får slå meg til ro med at jeg er gravid inntil noe annet er bevist.
 
Det kan nok absolutt gi en trygghet. Men så blir en fort utrygg også, hvis ikke de resultatene man håper kommer. Noen ganger er det jo da noe som er feil, men ofte tar ting bare litt ekstra tid også. Så lenge en vet det er det jo bare å kjøre på med testing!

Jeg syntes det var veldig spennende og gøy å teste, men nå er alle tester brukt og jeg får slå meg til ro med at jeg er gravid inntil noe annet er bevist.
Jeg har alltid bare sluttet å teste fra og med den dagen digital er positiv (uansett hvor mange uker den viser). Videre har jeg tenkt at så lenge jeg ikke får noe som tyder på mensen eller en blødning, så er jeg fortsatt gravid.

Nå som jeg har gått gjennom en senabort tenker jeg at alt kan liksom skje uansett, så jeg får prøve å slappe av. Tror imidlertid det hadde vært ganske annerledes hvis jeg var førstegangs og litt yngre. Da hadde nok jeg også testet helt til jeg fikk 3+ for moro skyld!
 
Noen som bruker fitbit for å sjekke hvilkepuls nå som vi er gravide?
I dag gikk min ned et hakk og jeg fikk litt panikk, tok en test som var litt svakere enn den jeg tok i går men etter å ha lest litt om at når man er over uke 6 så kan testene bli svakere pga hcg er så høyt så testa jeg med 50/50 urin og vann og da ble heldigvis streken kjempe sterk :p
 
Er det noen sammenheng mellom puls og graviditet, altså?

Jeg har hatt fitbit i over et år, og hvilepulsen min har ligget stabilt på rundt 55 hele tiden.
 
Noen som bruker fitbit for å sjekke hvilkepuls nå som vi er gravide?
I dag gikk min ned et hakk og jeg fikk litt panikk, tok en test som var litt svakere enn den jeg tok i går men etter å ha lest litt om at når man er over uke 6 så kan testene bli svakere pga hcg er så høyt så testa jeg med 50/50 urin og vann og da ble heldigvis streken kjempe sterk :p

Ikke puls men jeg temper! Tempen henger sammen med pulsen også da, og min har holdt seg jevn i det siste nå. Livredd for at det skal endre seg. Jeg tenker å avslutte temping og testing nå om et par dager. Da er jeg tom for tester, for å unngå bekymringer om tempfall eller hookeffekten på testene :)
 
Ikke puls men jeg temper! Tempen henger sammen med pulsen også da, og min har holdt seg jevn i det siste nå. Livredd for at det skal endre seg. Jeg tenker å avslutte temping og testing nå om et par dager. Da er jeg tom for tester, for å unngå bekymringer om tempfall eller hookeffekten på testene :)
Jeg må også slutte hvis ikke blir jeg gal :hilarious:
 
Noen som bruker fitbit for å sjekke hvilkepuls nå som vi er gravide?
I dag gikk min ned et hakk og jeg fikk litt panikk, tok en test som var litt svakere enn den jeg tok i går men etter å ha lest litt om at når man er over uke 6 så kan testene bli svakere pga hcg er så høyt så testa jeg med 50/50 urin og vann og da ble heldigvis streken kjempe sterk :p
Jeg bruker fitbit, og har oppdaget dette, ja! Var oppe i 74, sank til 72, og så til 71:wideyed: Fikk helt panikk:p Men så gikk den ikke lengre ned. Tenker at så lenge den holder seg så høyt (i forhold til vanlig hvilepuls) så kan jeg bare slappe av.
 
Jeg bruker fitbit, og har oppdaget dette, ja! Var oppe i 74, sank til 72, og så til 71:wideyed: Fikk helt panikk:p Men så gikk den ikke lengre ned. Tenker at så lenge den holder seg så høyt (i forhold til vanlig hvilepuls) så kan jeg bare slappe av.
Godt jeg ikke er alene :p
 
Ligger alene på hotellrommet i Hellas nå.. Vi skulle gjøre oss klar til å spise på restaurant da kvalmen kom akutt. Endte med at jeg sendte dem for å spise, mens jeg hang over doskåla...
Er jo «glad» for å ha fått et så godt og sikkert symptom, men den kunne ha ventet til jeg kom hjem syns jeg.. :eek:
Veldig spent på flyturen, om dette skal bli en vane fremover. Noen som har vært gravid og kvalm på flyet før? Tips?
 
Kj
Ligger alene på hotellrommet i Hellas nå.. Vi skulle gjøre oss klar til å spise på restaurant da kvalmen kom akutt. Endte med at jeg sendte dem for å spise, mens jeg hang over doskåla...
Er jo «glad» for å ha fått et så godt og sikkert symptom, men den kunne ha ventet til jeg kom hjem syns jeg.. :eek:
Veldig spent på flyturen, om dette skal bli en vane fremover. Noen som har vært gravid og kvalm på flyet før? Tips?

Kjøp postafen! Reisesyke tabletter. Det fikk jeg på resept mot kvalmen sist :) to fluer i en smekk!
 
Hvor langt var dere på vei da kvalmen inntraff dere?:) jeg er 3+4 i dag og kjenner egentlig at den kommer snikende...
 
Så godt å høre! Da kan du gjerne møte inn litt senere eller legge opp dagene litt slik du klarer?
Jeg tar utgangspunkt i halve dager hver dag. Har en 13mnd gammel unge i hus som begynner i barnehagen snart, da tenker jeg å levere ham sent, dra på jobb, så tidlig hjem å slappe av før han og pappaen kommer hjem i 15tiden:) Men ser an formen litt dag for dag:)
 
Litt treig her, jeg. Men jeg skal studere ved siden av jobben. Jobber 100 % og skal bare ha 50 % studieprogresjon. Veldig spent på hvordan det blir! Gøy at vi er flere som skal studere dette året :)
Jeg skal også studere. :) Jobber 80% og skal studere deltid ved siden av. Skal ta PPU.

Hva skal dere andre her inne studere?
 
Hverdagen er kommet og barna er på skolen. Føler det er tusen ting som burde blitt gjort i huset, men orker ikke.. i dag er kvalmen kommet også og er kjempe glad for har vært litt bekymret. Skal i bursdag i dag, noe som er supert for da slipper jeg å lage middag :hilarious:
 
Back
Topp