Skravletråd

Dere klarer dere så fint så! Det å ha små barn (og flere samtidig) er hektisk en stund, men fint likevel. Iallefall å være to om det! Alle blir slite i blandt, men tror ingen får mer en de kan klare. Mesteparten av alle dager går fint, men de dagene/stundene ungen nekter å sove og er full av trass og en såvidt klarer å holde øynene oppe selv, er utfordrende!

Når vi fikk vår jente nr 2 var aaaaalt så ekstremt kaotisk med to bleiebarn som skal ha omsorg, legge seg osv. Nå når di er 4 og 2 år er det deilig. Di plundrer for seg selv leker fint sammen (og finner på mye rart) det er som når man har en. Men Når det blir stille...... da skjer det noe.
 
Oi, ser svaret mitt ble litt rart uten emojis (brukte mobilen) - var ikke meningen å virke så "avvisende" :p

Skjønner deg veldig godt, vi har det sånn her også. Vi gleder oss masse til å bli tobarnsforeldre, men noen kvelder når jenta vår nekter å sove og bare trasser, og hunden heller ikke er 100% rolig, så blir vi litt stresset - klarer vi enda en?? :D Men det skal nok gå bra, tenker jeg! :)

åja, nei tok det ikke som avvisende! :) jada, det skal nok gå bra, med gode og dårlige dager vil jeg tro! Vi har alltid ønsket å gi barnet vårt et søsken, nå ble det bare litt tidligere en planlagt, men det er klart at vi gleder oss :D
 
Dere klarer dere så fint så! Det å ha små barn (og flere samtidig) er hektisk en stund, men fint likevel. Iallefall å være to om det! Alle blir slite i blandt, men tror ingen får mer en de kan klare. Mesteparten av alle dager går fint, men de dagene/stundene ungen nekter å sove og er full av trass og en såvidt klarer å holde øynene oppe selv, er utfordrende!
ja, jeg tror nok at det blir dobbelt så travelt men og dobbelt så kjekt (på de gode dagene:p) godt å lese andre sine erfaringer på dette punktet :)
 
Når vi fikk vår jente nr 2 var aaaaalt så ekstremt kaotisk med to bleiebarn som skal ha omsorg, legge seg osv. Nå når di er 4 og 2 år er det deilig. Di plundrer for seg selv leker fint sammen (og finner på mye rart) det er som når man har en. Men Når det blir stille...... da skjer det noe.
hahah kjenner igjen den, det skjer alltid noe skummelt når det er helt stille med kun 1 og :p like greit å forberede oss på kaos og kos, så får vi ta dagene som de kommer :D
 
Når vi fikk vår jente nr 2 var aaaaalt så ekstremt kaotisk med to bleiebarn som skal ha omsorg, legge seg osv. Nå når di er 4 og 2 år er det deilig. Di plundrer for seg selv leker fint sammen (og finner på mye rart) det er som når man har en. Men Når det blir stille...... da skjer det noe.

Jeg har to med ca et års mellomrom, så hadde vel fordelen av at ikke den ene sprang avgårde. Var alene på det tidspunktet med en fireåring i tillegg men det gikk bra det også. Har veldig god tålmodighet da, og veldig roen, men har selvfølgelig hatt tøffe tider og vært skikkelig sliten. Har hatt flaskebarn, så det har sovet rundt nesten fra 3mnd alder og har hatt gode rutiner på legging.

Hehe stillheten kan være skummel!! Har heldigvis bare hatt bagateller med mine, som når minsten var på badet og hadde tatt alle bleiene og heve i toalettet :hilarious:
 
God morgen alle sammen! Ville bare ønske dere en fin fin lørdag ;):happy::shy:;):rolleyes:
 
Hva har dere gjort i dag?

Jeg og jentene på 2 og 4 har vært på fjelltur, spist lunsj på peppes og shoppet litt. Nå leker jentene med leire mens jeg er overtrøtt og gleder meg til jentene er i seng:happy112 så jeg kan sovne i godstolen :joyful:
 
Jeg er i festlig lag, ete litt for mye dadler med bacon :hilarious: holdt meg unna den gode spekematen dah.. og scampien og krabben og alkoholen.
Nå fant jeg en plass og strekke meg ut litt ;)

dere andre da?
 
Her er det reisefeber.. Står opp i natt for å reise til Hellas! Har pakket til meg selv, mannen og hans to barn. Pakket for dyrene som skulle til pass, og fått ordnet siste rest til turen.. Nå skal snart ungene i seng, og jeg kjenner det skal bli veldig godt å få roet meg litt ned før jeg tar kvelden.. Blir en spennende uke i vente, håper formen holder seg fin.. :happy:
 
Her er det reisefeber.. Står opp i natt for å reise til Hellas! Har pakket til meg selv, mannen og hans to barn. Pakket for dyrene som skulle til pass, og fått ordnet siste rest til turen.. Nå skal snart ungene i seng, og jeg kjenner det skal bli veldig godt å få roet meg litt ned før jeg tar kvelden.. Blir en spennende uke i vente, håper formen holder seg fin.. :happy:

God tur! :D
 
Tror muligens jeg holder til her. Har enten termin helt i slutten av mars eller starten av april. Om alt går etter planen. Skal på TUL om to uker, så da får jeg heldigvis noen svar :)
 
Kastet opp for første gang i kveld. «Forhåpentligvis» fordi jeg er gravid, og ikke fordi jeg får omgangssyken. Men er vel litt tidlig med gravidkvalme?
 
Kastet opp for første gang i kveld. «Forhåpentligvis» fordi jeg er gravid, og ikke fordi jeg får omgangssyken. Men er vel litt tidlig med gravidkvalme?
Om du har termin mot slutten av mars er det på ingen måte for tidlig. Jeg har termin 30.mars og er 6+1, jeg er så kvalm at jeg brekker meg flere ganger daglig og har kastet opp et par ganger. Det begynte for en uke siden minst. Sånn er det for noen dessverre:yuck:
 
Om du har termin mot slutten av mars er det på ingen måte for tidlig. Jeg har termin 30.mars og er 6+1, jeg er så kvalm at jeg brekker meg flere ganger daglig og har kastet opp et par ganger. Det begynte for en uke siden minst. Sånn er det for noen dessverre:yuck:
Gravid via IVF, så litt usikker. Brukte en kalkulator, og da endte jeg på 30. mars jeg også. Men så leste jeg at man beregnet 38 uker + 2 dager etter uttak, og da er jeg på 1. april. Så får vente til jeg får fasiten på TUL om to uker :) Men kjipt å bli dårlig så tidlig da! Nå tenker jeg på deg, jeg har som sagt bare kastet opp en gang i går.
 
Om du har termin mot slutten av mars er det på ingen måte for tidlig. Jeg har termin 30.mars og er 6+1, jeg er så kvalm at jeg brekker meg flere ganger daglig og har kastet opp et par ganger. Det begynte for en uke siden minst. Sånn er det for noen dessverre:yuck:
Men siden jeg hadde en MA sist, så er det helt greit med noen symptomer kjenner jeg... Føler ikke at det er så mange symptomer annet enn ømme pupper. Ikke kastet opp mer etter i går.
 
Gravid via IVF, så litt usikker. Brukte en kalkulator, og da endte jeg på 30. mars jeg også. Men så leste jeg at man beregnet 38 uker + 2 dager etter uttak, og da er jeg på 1. april. Så får vente til jeg får fasiten på TUL om to uker :) Men kjipt å bli dårlig så tidlig da! Nå tenker jeg på deg, jeg har som sagt bare kastet opp en gang i går.
Hvis du er gravid etter IVF er det ikke vanskelig å finne ut i det hele tatt. Da er det uttaksdato som bestemmer, og TUL og OUL gjør ingen endring på dette. Jeg er også gravid etter IVF. Hvilken dato hadde du uttak? (hvis det var fryseforsøk; hvilken dato hadde du innsett og hvor mange dager var embryoet?)
 
Hvis du er gravid etter IVF er det ikke vanskelig å finne ut i det hele tatt. Da er det uttaksdato som bestemmer, og TUL og OUL gjør ingen endring på dette. Jeg er også gravid etter IVF. Hvilken dato hadde du uttak? (hvis det var fryseforsøk; hvilken dato hadde du innsett og hvor mange dager var embryoet?)
Brukte en sånn IVF kalkulator, men den var amerikansk - så aner meg at det kanskje er ulik lengde på svangerskapet. Jeg hadde uttak 8. juli.
 
Brukte en sånn IVF kalkulator, men den var amerikansk - så aner meg at det kanskje er ulik lengde på svangerskapet. Jeg hadde uttak 8. juli.
Da hadde du uttak tre dager etter meg, og terminen din blir da 2.april. Norge regner termin som 40+3, USA 40+0.
Du kan tenke slik; uttaksdagen = befruktningsdagen. Den dagen er du 2+0. Så i dag er du dermed 5+6. Om du bruker f.eks babyverdens kalkulator legger du inn 8.juli som datoen befruktningen skjedde/eggløsning.
 
Back
Topp