Skravletråd

Så greit med ekstra oppfølging da :) var det komplikasjoner tidlig eller sent forrige svangerskap?


Egentlig sent. Morkakesvikt. Hun sluttet å vokse, vil tro rundt uke 32, så ble satt i gang i 36+4 når de fant ut av det.
Men veldig greit med ekstra oppfølging, med flere ultralyder og kontroller underveis nå:)
 
Litt treig her, jeg. Men jeg skal studere ved siden av jobben. Jobber 100 % og skal bare ha 50 % studieprogresjon. Veldig spent på hvordan det blir! Gøy at vi er flere som skal studere dette året :)

Ja. Vi kan trenge oppmuntring fra hverandre. Jeg er dødssliten i dag. Har vært på jobb, så alene med jentene etter det nå ligger jeh henslengt på sofaen. Gruer meg til oppgaver og lesing i tillegg når jeg bare kan innta begrensede mengdet koffein:bored:
 
Egentlig sent. Morkakesvikt. Hun sluttet å vokse, vil tro rundt uke 32, så ble satt i gang i 36+4 når de fant ut av det.
Men veldig greit med ekstra oppfølging, med flere ultralyder og kontroller underveis nå:)
Oi jøss, så skummelt, forstår godt du vil ha ekstra oppfølging denne gang, det sko bare mangle:))
 
Skulle ta min siste digitale test i ettermiddag, er 5+1 og fikk bare 2-3. Så klart veldig bekymret, var sikker på at den skulle vise 3+ :(
 
Ja. Vi kan trenge oppmuntring fra hverandre. Jeg er dødssliten i dag. Har vært på jobb, så alene med jentene etter det nå ligger jeh henslengt på sofaen. Gruer meg til oppgaver og lesing i tillegg når jeg bare kan innta begrensede mengdet koffein:bored:

Det kan nok absolutt bli nødvendig med litt oppmuntring. Jeg har ikke barn fra før, så er virkelig imponert over deg, som har det i tillegg. Det kan bli tøft, men jeg tror det blir verdt det :D
 
Skulle ta min siste digitale test i ettermiddag, er 5+1 og fikk bare 2-3. Så klart veldig bekymret, var sikker på at den skulle vise 3+ :(

Så kjipt :/ Men jeg tror absolutt ikke du trenger å bekymre deg. Den viser sikkert 3+ om noen dager. Har du prøvd å demontere den for å se på strekene? Eller å ta en som ikke er digital? Tipper du får sterke streker selv om ikke den digitale plukka det opp.
 
Så kjipt :/ Men jeg tror absolutt ikke du trenger å bekymre deg. Den viser sikkert 3+ om noen dager. Har du prøvd å demontere den for å se på strekene? Eller å ta en som ikke er digital? Tipper du får sterke streker selv om ikke den digitale plukka det opp.
Får sterkere test strek enn kontrollstrek på strimmel. Den har blitt sterkere for hver dag som går.. Skal kjøpe ny digital i kveld og ta i morgen
 
Får sterkere test strek enn kontrollstrek på strimmel. Den har blitt sterkere for hver dag som går.. Skal kjøpe ny digital i kveld og ta i morgen

Det høres veldig, veldig bra ut. Vi produserer jo HCG i litt ulikt tempo, uten at det har noe å si for om graviditeten går bra eller ikke. Det at det er stigning, og at teststrek er sterkere enn kontrollstrek, det tar jeg for et sikkert tegn på at det står bra til :)
 
Skulle ta min siste digitale test i ettermiddag, er 5+1 og fikk bare 2-3. Så klart veldig bekymret, var sikker på at den skulle vise 3+ :(

2-3 er ganske innafor når du er 5+1. Kan bare være at EL har vært litt senere enn du har antatt. Slik er det hos meg i hvert fall. Trenger nok sikkert bare litt ekstra stigning i hcg så er det der. Jeg er 5+0 og fikk 2-3 på mandag. Har en ekstra digital liggende og skal ta ny neste mandag, slik at det har gått en uke mellom hver testing. Da regner jeg med at den er på 3+
 
2-3 er jo ganske nære 3+. Kan bare være at EL har vært litt senere enn du har antatt. Slik er det hos meg i hvert fall. Trenger nok sikkert bare litt ekstra stigning i hcg så er det der. Jeg er 5+0 og fikk 2-3 på mandag. Har en ekstra digital liggende og skal ta ny neste mandag, slik at det har gått en uke mellom hver testing. Da regner jeg med at den er på 3+
Vet akkurat når EL var, prøver med digital igjen i morgen tidlig. Håper den er 3+ da:rolleyes:
 
Vet akkurat når EL var, prøver med digital igjen i morgen tidlig. Håper den er 3+ da:rolleyes:

Jeg vet også når EL var, siden jeg fikk positiv EL-test den 17/7. Når testen er positiv har man jo en tidsramme på 12-48 t. Men mitt hcg har steget sent uansett :) fikk jo ikke positiv test før 15 DPO og da viste den 1-2. Det stemmer jo det. Hvis du er 5+1 vil det si du hadde EL en dag før meg, så da er det jo stemmende med at du ble gravid for 2-3 uker siden :) går nok snart over på 3+
 
Jeg vet også når EL var, siden jeg fikk positiv EL-test den 17/7. Allikevel kan det jo ha vært 18 det skjedde feks. Men mitt hcg har steget sent uansett :) fikk jo ikke positiv test før 15 DPO og da viste den 1-2. Det stemmer jo det. Hvis du er 5+1 vil det si du hadde EL en dag før meg, så da er det jo stemmende med at du ble gravid for 2-3 uker siden :) går nok snart over på 3+
Jeg temper så da vet jeg ganske eksakt :happy: Men ja, ikke så unormalt å få 2-3 nå. Hadde bare håpet på 3+ testene bare ble 2-3 sist jeg ble gravid før de ble svakere
 
Jeg temper så da vet jeg ganske eksakt :happy: Men ja, ikke så unormalt å få 2-3 nå. Hadde bare håpet på 3+ testene bare ble 2-3 sist jeg ble gravid før de ble svakere

Ah, jeg skjønner :) Allikevel innafor med 2-3. Jeg hadde nok ventet til fredag til og med, så er du ekstra sikker på at du ikke får en skuffelse. Egentlig skal man jo slutte helt å teste når man har fått den første positive testen, da det er så lett å bli opphengt i streker og uker. Men vet selv hvor lett det er å si, men noe annet å følge. Jeg har jo en siste test liggende selv, for å se om jeg kommer til 3+ :Heartred
 
Hurra! Fikk endelig 3+ i dag, 5+2 :smiley-bounce012 Da kan jeg pakke vekk alle testene og vente på ultralyd neste uke
 
Jeg har egentlig ikke tenkt å teste noe mer jeg. Tror jeg bare blir stressa av det. Skal til legen 20. så da får det heller bli blodprøve der, og i tillegg hensvisning til tidlig ul (pga senaborten).
 
Jeg har egentlig ikke tenkt å teste noe mer jeg. Tror jeg bare blir stressa av det. Skal til legen 20. så da får det heller bli blodprøve der, og i tillegg hensvisning til tidlig ul (pga senaborten).
Det høres veldig lurt ut. Selv klarte jeg ikke å la være å teste til jeg kom til 3+, men det var jo også fordi jeg hadde masse tester liggende i skapet.

Jeg tror ofte det skaper unødvendig mye stress og bekymring.
 
*Innlegg redigert av moderator*
 
Last edited by a moderator:
Back
Topp