Skravletråd

Har fått tilbud, men jeg takler ikke nåler av noe slag så det hjelper lite..
Du bør nok vurdere slike næringssmoothie fra apoteket om du ikke får i deg noe mat. Næring må du ha
 
Du bør nok vurdere slike næringssmoothie fra apoteket om du ikke får i deg noe mat. Næring må du ha
Får det på resept, før jeg ble igjen også da jeg sliter med å gå opp i vekt. Har det enda, men fortsatt gått ned 2 kg til nå:(
Har heldigvis fått i meg litt mat denne uka uten å kaste opp, men må spise sakte og klarer ikke så mye pga kvalmen. Satser på bedring snarest, var ikke like dårlig hele tiden sist svangerskap så hvis jeg får noe opphold denne gangen også skal det nok gå bra!
 
Så har man lagt seg overtale av venninne om å bli med en tur ut. Ikke motivert, ikke energi, men ble nå med likevel. Ble bedre enn fryktet. Snakket med noen hyggelige folk og danset litt salsa. Men var mer enn nok å være ute 1,5timer :hilarious:
Nå er buksa kneppet opp, rompa plantet godt ned i stolen foran TV'n, pelspleddet på og her skal jeg sitte litt før jeg karret meg i seng :happy:
 
Veske intravenøst vil du nok mest sansynlig få uansett også med sonde.


Man kan få væske i bolus doser i sonde for å slippe nåler om man ikke kan drikke selv.

Men ja, sonde er en siste løsning når man virkelig ikke kan spise selv. Jeg har satt det ned to ganger nå og det er ikke det jeg anbefaler å måtte gjøre med mindre det ikke er noen annen utvei. Jeg må jo medgi at jeg er litt redd for konsekvensene for manglende tygging og magesekken min som ikke brukes til annet enn det jeg drikker og medisiner jeg klarer å svelge. (Sonden min går helt ned til tarm så den skal være vanskeligere å kaste opp)

Veneflon er mye enklere og sette og å ha i kroppen framfor sonde. Hvis man har sprøyteskrekk, så er de veldig flinke til å hjelpe med det også da.
 
Andre enn meg som våkner på natta og må få i seg noe mat eller? Haha våknet nå og måtte smøre meg 4 lomper med smør :D
 
Andre enn meg som våkner på natta og må få i seg noe mat eller? Haha våknet nå og måtte smøre meg 4 lomper med smør :D

Jeg er også våken, sulten og tørst, men orker ikke gjøre noe med det. Håper å få sove litt til i natt, er så dårlig at søvn er vanskelig. Godt fornøyd med å ha fått sove to timer allerede i natt:)
 
Bare timer igjen til far i huset får juleferie da blir det nesten litt juleferie på mor og! Det skal bli veldig veldig greit. Gleder meg til jul! Da skal nyheten om mini deles til aller nærmeste familie. Spent på reaksjonene
 
Andre enn meg som våkner på natta og må få i seg noe mat eller? Haha våknet nå og måtte smøre meg 4 lomper med smør :D
Litt sent svar, men ja, hver natt.

Jeg har diabetes og merker det godt. Blir vekket av lavt blodsukker-alarm på insulinpumpen hver natt, og må opp for å spise.

Visstnok veldig vanlig i første trimester :)
 
Den følelsen når du brekker deg gang på gang på gang, og ingenting kommer opp.:hungover: Er så vondt!
 
Den følelsen når du brekker deg gang på gang på gang, og ingenting kommer opp.:hungover: Er så vondt!

Føler med deg... Kastet opp konstant sist svangerskap, men denne gangen kommer det sjeldent noe opp, bare brekninger HELE tiden. Usikker på hva som er verst egentlig, husker det var en lettelse når det kom opp og ut for da var det over for en liten stund:confused:
 
Den følelsen når du brekker deg gang på gang på gang, og ingenting kommer opp.:hungover: Er så vondt!

Så enig! Jeg har et par ganger tydd til finger’n i halsen, når jeg har brekt meg ørten ganger uten at noe kommer og jeg er så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Ikke at det kommer så mye, men det er nok til at den verste kvalmen gir seg og at jeg får i meg noe mat rett etterpå, som igjen holder kvalmen vekk enda litt lenger. :confused:

Jeg har bare kasta opp noen få ganger, da tar jeg med både uprovosert og provosert, men brekker meg utallige ganger hver dag.:(
 
Så enig! Jeg har et par ganger tydd til finger’n i halsen, når jeg har brekt meg ørten ganger uten at noe kommer og jeg er så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Ikke at det kommer så mye, men det er nok til at den verste kvalmen gir seg og at jeg får i meg noe mat rett etterpå, som igjen holder kvalmen vekk enda litt lenger. :confused:

Jeg har bare kasta opp noen få ganger, da tar jeg med både uprovosert og provosert, men brekker meg utallige ganger hver dag.:(
Ahh, det er helt grusomt!
 
Da måtte jeg gi opp å ringe sjefen kl.12, satt å brakk meg i bilen og kvalmen ga seg ikke. Har klart meg i 12uker uten en sykedag, men nå uke 13 skal det liksom bli verre :/
 
Back
Topp