Skravletråd

Var på kontroll idag og spurte om vi kunne teste doppleren. Fastlegen ble litt usikker men da vi godt kunne prøve. Ha så de vanligvis sjekket fra uke 20. Han rotet mye og fant ikke noen ting. Ikle akkurat beskymret siden han lette rundt omkring og ofte alt for høyt oppe. Ser verdien med å ha time hos JM innimellom :)
 
Var på kontroll idag og spurte om vi kunne teste doppleren. Fastlegen ble litt usikker men da vi godt kunne prøve. Ha så de vanligvis sjekket fra uke 20. Han rotet mye og fant ikke noen ting. Ikle akkurat beskymret siden han lette rundt omkring og ofte alt for høyt oppe. Ser verdien med å ha time hos JM innimellom :)
Ja, dessverre mange fastleger som ikke har for mye kunnskap om svangerskap og det som hører med:) hvor langt er du på vei? Jeg fant hjertelyd med min doppler ca 12+5 denne gang:)
 
Ja, dessverre mange fastleger som ikke har for mye kunnskap om svangerskap og det som hører med:) hvor langt er du på vei? Jeg fant hjertelyd med min doppler ca 12+5 denne gang:)
15 uker imorgen. Kjenner allerede liv så er ikke beskymret. Måtte bare be han gi opp når jeg gikk lei :)
Han foreslo å måle HCG da om jeg var beskymret. Så ikke helt vitsen med det heller siden HCG tross alt begynner å synke ca nå. Men jeg må uansett innom fastlegen hver 4 uke for å følge opp stoffskifte. Han er heldigvis veldig god på det område :)
 
15 uker imorgen. Kjenner allerede liv så er ikke beskymret. Måtte bare be han gi opp når jeg gikk lei :)
Han foreslo å måle HCG da om jeg var beskymret. Så ikke helt vitsen med det heller siden HCG tross alt begynner å synke ca nå. Men jeg må uansett innom fastlegen hver 4 uke for å følge opp stoffskifte. Han er heldigvis veldig god på det område :)
Bra du ikke blir bekymret :)
Fastlegen min har sagt til meg at hun vil jeg skal til jordmor på de fleste kontrollene. JM har bedre tid og mer kunnskap sa hun. Men hun vil ha meg til henne ved medisinske spmål. Flrste time hos JM i morgen. Spent!
 
Dagens lille morsomhet: jeg og sønnen min satt og slappet av etter barnehagen i går når jeg spurte hva han syntes babyen skulle hete vis det er en gutt, det var han ikke helt sikker på. Når jeg spurte hva han syntes babyen skulle hete vis det er en jente kom svaret ganske fort... PINKY PIE:dance018 han ble lite fornøyd med at jeg sa at det kunne en evt lillesøster ikke hete.
 
Er det flere som har murringer? Blir litt bekymret, i dag er første dagen på lenge uten kvalme. Utover dagen begynte jeg å få litt murringer, er snart i uke 12. Var på UL igår og alt var bra med lille, men mye kan jo forandre seg:(
 
Er det flere som har murringer? Blir litt bekymret, i dag er første dagen på lenge uten kvalme. Utover dagen begynte jeg å få litt murringer, er snart i uke 12. Var på UL igår og alt var bra med lille, men mye kan jo forandre seg:(

Hvordan går det nå? :)
Har hatt litt murring jeg også og får det gjerne sammen med kynnere.
 
Hvordan går det nå? :)
Har hatt litt murring jeg også og får det gjerne sammen med kynnere.
Det går fint. Var bare den ene dagen det var ekstra mye ellers sånn av og til. Blir jo helt overnervøs her for alt som oppleves «nytt». Men kjenner meg fortsatt veldig gravid. Greit å høre at andre har det på samme måte, betryggende:)
 
Noen andre som opplever stikkende følelse "down under"?
Har siden i går kjent litt murringer i magen som jeg tolker som ligamentsmerter, selv om de kjennes annerledes ut enn de jeg hadde med vesla. Men kjenner nå tydelig en hard ball over skambeinet, selv når jeg står, så tenker jo det er livmora som vokser seg oppover. Men denne stikkingen nedenfor skambenet er ny.
Noen som har det likt og evt. vet hva det kommer av?
 
Noen andre som opplever stikkende følelse "down under"?
Har siden i går kjent litt murringer i magen som jeg tolker som ligamentsmerter, selv om de kjennes annerledes ut enn de jeg hadde med vesla. Men kjenner nå tydelig en hard ball over skambeinet, selv når jeg står, så tenker jo det er livmora som vokser seg oppover. Men denne stikkingen nedenfor skambenet er ny.
Noen som har det likt og evt. vet hva det kommer av?
Kan det være bekkenet? Jeg hadde vondt rundt skambeinet som minnet om ligamentsmerter men som kom mer ved bevegelse.
 
Kan det være bekkenet? Jeg hadde vondt rundt skambeinet som minnet om ligamentsmerter men som kom mer ved bevegelse.

Er ikke umulig, hadde bekkenplager sist og har begynt å få det nå også, men så langt bare hatt smerter på baksiden og så litt ilinger nedover lårene på framsiden.
Disse smertene kjente jeg når jeg lå stille på sofaen, men hadde dog vært i aktivitet hele dagen. De ble borte etter ca 1 time.
Jaja, får bare se om det kommer tilbake og om det blir vedvarende.
 
Er ikke umulig, hadde bekkenplager sist og har begynt å få det nå også, men så langt bare hatt smerter på baksiden og så litt ilinger nedover lårene på framsiden.
Disse smertene kjente jeg når jeg lå stille på sofaen, men hadde dog vært i aktivitet hele dagen. De ble borte etter ca 1 time.
Jaja, får bare se om det kommer tilbake og om det blir vedvarende.
Jeg får også litt murringer/stikkinger når jeg er i mye aktivitet i løpet av en dag. Kanskje det er kroppen sin måte å si at man må roe litt nedo_O
 
Jeg får også litt murringer/stikkinger når jeg er i mye aktivitet i løpet av en dag. Kanskje det er kroppen sin måte å si at man må roe litt nedo_O

Jeg får følge litt med og se og det kommer tilbake og om jeg i så fall kan finne hva som trigger mest. Går turer med hunden daglig, går til og fra jobb (25min hver vei) og går på jobb hele dagen. Og så har jeg en aktiv 3åring hjemme :smiley-ashamed004
Er som du sier sikkert ikke så dumt å roe ned litt ja...
 
Jeg er sykemeldt allerede pga hyppige kynnere som ikke gir seg ved hvile. Ble sykemeldt forrige svangerskap også, og fødte 5 uker for tidlig. Noen andre som har erfaring med?
Hadde og har fått påvist GBS også, som kan være en årsak..
 
Jeg er sykemeldt allerede pga hyppige kynnere som ikke gir seg ved hvile. Ble sykemeldt forrige svangerskap også, og fødte 5 uker for tidlig. Noen andre som har erfaring med?
Hadde og har fått påvist GBS også, som kan være en årsak..
Ikke opplevd noe lignende. Håper lille babyen din holder seg lengst mulig inn i magen din:Heartred
 
Syns det er litt artig at vi er den nest mest aktive termingruppa i 2019. Kun Mai som er mer aktive enn oss.
Men er vel fordi det er så mange flotte og trivelige damer her inne som det er koselig å skravle med :happy:
 
Mangler noen innlegg for å bli med i skjult forum.. :hungover:

Hvordan er deres form? :D
 
Mangler noen innlegg for å bli med i skjult forum.. :hungover:

Hvordan er deres form? :D
Jeg er litt ut av form o_O Stadig halsbrann, svake bekkenplager og lavt blodtrykk når jeg står og går. Er forkjølet på toppen.

Men ellers går det bra :D

Hvordan er din form da?
 
Back
Topp