Skravletråd

Sonde vil jo ikke gjøres ved sprøyte. Men derimot væskebehandling vil dem jo bruke veneflon for.

Hvis du får i det så lite burde du ha mer hjelp. Kanskje andre medisiner kan hjelpe?

Det er en støtte gruppe på Facebook som heter Hyperemesis Norge om du ikke alt er medlem der
Gjelder alt av nåler.. så det hjelper lite:sorry:
Takk for tips!
Håper formen din blir bedre snart!
 
Gjelder alt av nåler.. så det hjelper lite:sorry:
Takk for tips!
Håper formen din blir bedre snart!

Hvis du trenger sonde brukes det ikke nåler på noe vis der når den legges ned altså :) Håper du slipper uansett da! God bedring!
 
Uff det er kjempeslitsomt. Det kan være lurt å spise ting som ikke trenger å lages, f eks knekkebrød, kjeks eller lignende, bare så man kommer seg litt opp. Kvalmen forverres jo gjerne av at man ikke spiser.

(var der forrige svangerskap, minimum hver tredje time ellers ble jeg helt panisk fori jeg ble så dårlig og trengte noe nuh!)


Lurt å spise ja. Om jeg hadde klart å få det inn i munnen min. Mataversjonene er så sterk. Klarte et par biter med frukt nå da. Ganske overraskende. Håper jeg finner noe jeg klarer å spise nå!

Ble innlagt igjen for ernæring i et par dager nå
 
Noen som har tips til gode alkoholfrie drinker? Skal på jentetur til London denne helga, og vil gjerne kose meg litt jeg også, men har null erfaring med alkoholfrie drinker :wideyed:
 
Noen som har tips til gode alkoholfrie drinker? Skal på jentetur til London denne helga, og vil gjerne kose meg litt jeg også, men har null erfaring med alkoholfrie drinker :wideyed:
Det er bare å bestille drinker uten alkohol, så hvis du har noen favoritter, så tror jeg de er like god uten alkohol som med. :joyful:
 
Det er bare å bestille drinker uten alkohol, så hvis du har noen favoritter, så tror jeg de er like god uten alkohol som med. :joyful:

Pleier bare å drikke øl, men nå tåler jeg ikke tanken engang. Blir nok sparkling water, da den eneste drinken jeg drikker er gin & tonic :hilarious:
 
Pleier bare å drikke øl, men nå tåler jeg ikke tanken engang. Blir nok sparkling water, da den eneste drinken jeg drikker er gin & tonic :hilarious:
Jeg er veldig glad i alkoholfri ingefærøl :)
 
Da er det jo faktisk aktuelt, tusen takk!
Syns det er dårlig gjort av sykehuset å nærmest true meg med innleggelse, veneflon og hele pakken hvis det går ann å bruke bare sonde!

Det er jo ikke sikkert det går i din situasjon/tilstand, men det er nå noe som eksisterer og kan spørres om :) Lykke til!
 
Skravler noen ennå her? :)
 
Da er det jo faktisk aktuelt, tusen takk!
Syns det er dårlig gjort av sykehuset å nærmest true meg med innleggelse, veneflon og hele pakken hvis det går ann å bruke bare sonde!
Man vil alltid prioritere sonde som en av de siste utveiene. Sondemating er ikke ønsket så lenge det er mulighet for pasienten å spise selv
 
Man vil alltid prioritere sonde som en av de siste utveiene. Sondemating er ikke ønsket så lenge det er mulighet for pasienten å spise selv

Signerer denne.
 
Back
Topp