Skravletråd

Jeg ble stukket så mange ganger sist at jeg så ut som en nålepute når jeg dro. Fikk drypp før fødsel, blodoverføring etter fødselx2, det ble tatt blodprosent to ganger om dagen, og til slutt en jernbehandling som ikke kunne taes i samme mål to ganger. Hurra [emoji23][emoji23][emoji23]

Så funka ganske greit på nåleskrekken min da. Like de fremdeles ikke men blitt litt herdet nå
Liker at det kom NOE godt ut av å være levende nålepute. [emoji12]

Personlig heldigvis ikke noe imot nåler, det er bare den hersens kanylen i håndbaken som bedøver hele hånda. Må jeg ha i begge, kan jeg ikke løfte ungen. Jeg greier jo ikke løfte en brødskive engang.

Personlig heldigvis ikke noe imot nåler, det er bare den hersens kanylen i håndbaken som bedøver hele hånda. Må jeg ha i begge, kan jeg ikke løfte ungen. Jeg greier jo ikke løfte en brødskive engang.
Be om den lenger oppe på armen om det skulle trengs! Jeg nekter alltid å få den på håndbaken, krever at de setter den i en av årene litt over håndleddet :angelic: Da har man full funksjon i hånda, kan fint vaske hender og slipper dunke borti så mye.

Ja måtte jo le litt når jeg begynte å telle antall stikk. [emoji23]

Skjønne det er kjedelig å ha nummen hånd ja. Men er ikke så mye bedre ved tommelen heller kan jeg love deg. Det begrenser bevegeligheten i håndleddet, desverre. Syns det var verre enn håndbaken men jeg ble jo heller ikke udugelig i hånda så vet ikke om det er bedre eller ikke.

Be om den lenger oppe på armen om det skulle trengs! Jeg nekter alltid å få den på håndbaken, krever at de setter den i en av årene litt over håndleddet :angelic: Da har man full funksjon i hånda, kan fint vaske hender og slipper dunke borti så mye.

Ja måtte jo le litt når jeg begynte å telle antall stikk. [emoji23]

Skjønne det er kjedelig å ha nummen hånd ja. Men er ikke så mye bedre ved tommelen heller kan jeg love deg. Det begrenser bevegeligheten i håndleddet, desverre. Syns det var verre enn håndbaken men jeg ble jo heller ikke udugelig i hånda så vet ikke om det er bedre eller ikke.

Visste ikke man kunne få den så langt opp! Og heller begrenset bevegelighet i håndleddet enn halvdød hånd. [emoji23] Vi får se om det trengs først og fremst, tenker jeg. Sist satt de den inn "bare i tilfelle". Og den ble det jo ikke bruk for. Kunne vel gripe ting igjen et par dager etter de tok den ut, bruke den normalt etter fire dager og ømheten totalt borte etter åtte. Er Sååå lykkelig over at ikke ungen kom den natta. [emoji23] Og egentlig ganske grei erfaring, for nå står det øverst i fødebrevet OG mamma er informert om å passe på at den kanyla kun kommer i om det er høyst nødvendig.

Hvor mange stikk hadde du? [emoji12]

kan de ikke gi trådløs overføring, dette er faktisk 2018!!!! Jeg hater veneflon, og jeg har ikke sprøyteangst, bare «kvalmende nummen i hånda med følelse av at noe ligger i blodårene mine» angst

Lite sannsynlig at du må ha to. Blir det dårlig framgang havner det gjerne én i en hånd for riestimulerende drypp

Med mindre noe VELDIG spennende skjer de neste timene blir det en tur hjem idag, så få heller fødselen bare starte langt unna... trenger noen dager hjemme med mann og barn for å ikke miste fatningen helt!

Visste ikke man kunne få den så langt opp! Og heller begrenset bevegelighet i håndleddet enn halvdød hånd. [emoji23] Vi får se om det trengs først og fremst, tenker jeg. Sist satt de den inn "bare i tilfelle". Og den ble det jo ikke bruk for. Kunne vel gripe ting igjen et par dager etter de tok den ut, bruke den normalt etter fire dager og ømheten totalt borte etter åtte. Er Sååå lykkelig over at ikke ungen kom den natta. [emoji23] Og egentlig ganske grei erfaring, for nå står det øverst i fødebrevet OG mamma er informert om å passe på at den kanyla kun kommer i om det er høyst nødvendig.

Jeg får nok en sånn i tilfelle nål denne gangen pga fastsittende morkake sist. Men så lenge det ikke blir ny rekord så skal jeg ikke klage. :P

Tror jeg endte opp på godt over 20 stikk på 6,5 dag. :P Og i tillegg måtte det settes kateter to ganger. *grøss*

Jeg har hatt oppover hele armen jeg, til og med over albuen :p Så lenge det er en blodåre der så funker det, er bare enklest for dem å finne blodårene i håndbaken. Sliter de med at blodåra er litt tynn eller godt gjemt, så be om en hanske med varmt vann oppå en stund, det pleier funke supert! Jeg liker å ha den i blodåra som er 3-4 cm opp fra håndleddet, mot innsiden av armen. Da er den ikke i veien for noe som helst, og gir ikke noe begrenset bevegelighet syns jeg :)

kan de ikke gi trådløs overføring, dette er faktisk 2018!!!! Jeg hater veneflon, og jeg har ikke sprøyteangst, bare «kvalmende nummen i hånda med følelse av at noe ligger i blodårene mine» angst

Måtte le litt av trådløs overføring, men ellers så skjønner jeg VELDIG godt hva du mener altså. Men om du finner opp en måte å få væske inn i kroppen trådløst, blir du en rik nobelprisvinner, det er sikkert. [emoji6][emoji23]

Jeg får nok en sånn i tilfelle nål denne gangen pga fastsittende morkake sist. Men så lenge det ikke blir ny rekord så skal jeg ikke klage. [emoji14]

Tror jeg endte opp på godt over 20 stikk på 6,5 dag. [emoji14] Og i tillegg måtte det settes kateter to ganger. *grøss*

I tilfelle-nål er greit hvis det blir bruk for den, men hvis ikke er det bare kjipt. Og herregud, det var jaggu ikke lite. Og kateter! Omg. Det har jeg ikke tenkt på en gang. Heldigvis aldri hatt det, så vet ikke hva det eventuelt er å grue seg til. Meget takknemlig for det nå. Tenker det var særdeles behagelig å få ut alt dette styret! Det er liksom ikke bare selve fødselen man skal gjennom, som gjerne er det eneste man tenker på før man har født.

Jeg har hatt oppover hele armen jeg, til og med over albuen [emoji14] Så lenge det er en blodåre der så funker det, er bare enklest for dem å finne blodårene i håndbaken. Sliter de med at blodåra er litt tynn eller godt gjemt, så be om en hanske med varmt vann oppå en stund, det pleier funke supert! Jeg liker å ha den i blodåra som er 3-4 cm opp fra håndleddet, mot innsiden av armen. Da er den ikke i veien for noe som helst, og gir ikke noe begrenset bevegelighet syns jeg :)

Tusen takk for tips! Det skal jeg jaggu gjøre også. Bryr meg ikke så mye om mindre bevegelighet, så lenge den ikke er død/nummen. Aner ikke hvorfor den holder på sånn. Prøvde å ta det opp med ene sykepleieren sist, men hun var ikke interessert. Heldigvis var det hun som måtte tørke opp både kakao og blomkålsuppe når jeg glemte meg å prøvde å gripe i ting. [emoji23]

I tilfelle-nål er greit hvis det blir bruk for den, men hvis ikke er det bare kjipt. Og herregud, det var jaggu ikke lite. Og kateter! Omg. Det har jeg ikke tenkt på en gang. Heldigvis aldri hatt det, så vet ikke hva det eventuelt er å grue seg til. Meget takknemlig for det nå. Tenker det var særdeles behagelig å få ut alt dette styret! Det er liksom ikke bare selve fødselen man skal gjennom, som gjerne er det eneste man tenker på før man har født.

Jeg nekter i-tilfelle-veneflon. Det tar dem sekunder å plassere en veneflon, men jeg er plaget av den hele tiden den er der, og det er det ikke verdt for å kanskje spare et halvminutt. Jeg måtte faste på dagtid en gang for operasjon klokka 16. Jeg ble da tilbudt veneflon med væske fordi jeg fikk vondt i hodet av å ikke drikke. Takket nei. Heller vondt i hodet;)

Jeg nekter i-tilfelle-veneflon. Det tar dem sekunder å plassere en veneflon, men jeg er plaget av den hele tiden den er der, og det er det ikke verdt for å kanskje spare et halvminutt. Jeg måtte faste på dagtid en gang for operasjon klokka 16. Jeg ble da tilbudt veneflon med væske fordi jeg fikk vondt i hodet av å ikke drikke. Takket nei. Heller vondt i hodet;)

Ja, holder meg deg i den! Skal nekte det selv denne gangen. Men når jeg hadde i-tilfelle-nål nå, var det liksom 14 år siden forrige gang. Så hadde faktisk rett og slett glemt det. Var ondt når hun satte den, ondt når jeg løfta hånda og når kakaoen deisa i senga så var det sånn "Fuck. Stemmer det". [emoji23]

Litt spesielt å komme til AKS (SFO) for å hente 7-åringen, og få vite at han allerede har blitt hentet av storebror. Da framstår man som en mor med kontroll :D

Ja og så lenge den ikke plager meg så gidder jeg ikke nekte. Sist hadde jeg jo nål allerede pga drypp, antibiotika og gudene vet hva. [emoji23]

Ja det ble mye stikk og når kateteret ble tatt ut for så å settes inn igjen når de innså at jeg var totalt udugelig i to døgn så ble jeg litt lei meg må jeg innrømme. Men bedre enn å besvime hele tiden [emoji85] Samboer syns det var underholdende å bemerke når jeg tissa. [emoji23] små gleder i livet på sykehuset der.

Jeg hadde nok en ganske ekstrem opplevelse og håper jeg slipper det nå. Som sagt så har det nesten kurert sprøyteskrekken og har gjort at jeg endelig klarte å melde meg som blodgiver. Så etter karantene er det rett tilbake i stole og være nålepute for et godt formål

Back
Topp