Skravletråd

Blir sikkert andre ting å tenke på, men blæææææææh jeg syns veneflon er så ekkelt.

Veneflon ER ekkelt
Hater veneflon. Lite sjokkerende så takler ikke hånda mi det. [emoji849] Sist gang hadde de ikke satt på drypp en gang, bare puttet den heslige greia inn "i tilfelle". Hånda kan da ikke brukes, slo kakao i senga, fikk ikke tørka meg på do og vrei meg i smerte hver gang dyna kom borti. (Lover kjempedårlig for fødselssmerter, innser jeg AKKURAT nå. Jeg som egentlig har høy smerteterskel sånn ellers.)

Har fått tips om at den kan settes nedenfor tommel eller noe sånt, kanskje det hjelper? Og i venstre skal den samme f@en hos meg. Sist funka ikke hånda skikkelig før etter fire dager, og ømheten forsvant etter sju. Litt greit å kunne ta seg av ungen uten smerter i hånda, i tillegg til alt annet. [emoji12]

Hater veneflon. Må man ha det? [emoji849]

Har hatt en pause så har fått sovet litt heldigvis, men kjennes ut som at det starter påan igjen nå... håper det!

Hater veneflon. Lite sjokkerende så takler ikke hånda mi det. [emoji849] Sist gang hadde de ikke satt på drypp en gang, bare puttet den heslige greia inn "i tilfelle". Hånda kan da ikke brukes, slo kakao i senga, fikk ikke tørka meg på do og vrei meg i smerte hver gang dyna kom borti. (Lover kjempedårlig for fødselssmerter, innser jeg AKKURAT nå. Jeg som egentlig har høy smerteterskel sånn ellers.)

Har fått tips om at den kan settes nedenfor tommel eller noe sånt, kanskje det hjelper? Og i venstre skal den samme f@en hos meg. Sist funka ikke hånda skikkelig før etter fire dager, og ømheten forsvant etter sju. Litt greit å kunne ta seg av ungen uten smerter i hånda, i tillegg til alt annet. [emoji12]

Hater veneflon. Må man ha det? [emoji849]
Nei, man må stort sett ikke. Jeg ber om at det ikke plasseres noen veneflon på meg før høyst nødvendig. Slapp den sist.

Jeg undrer meg over hvor raskt etter fødsel gjennomsnittspersonen foretrekker å gå selv framfor å bli trillet i seng/rullestol. På Rikshospitalet var folk veldig ivrige på å skulle trille meg, men det kan jo være fordi det er lettere å si «Nei, takk. Jeg kan gå selv.» enn å si «Eh? Gå? Nå? Det vil jeg ikke!»

Jeg undrer meg over hvor raskt etter fødsel gjennomsnittspersonen foretrekker å gå selv framfor å bli trillet i seng/rullestol. På Rikshospitalet var folk veldig ivrige på å skulle trille meg, men det kan jo være fordi det er lettere å si «Nei, takk. Jeg kan gå selv.» enn å si «Eh? Gå? Nå? Det vil jeg ikke!»

Jeg synes det var vondere å sitte enn å stå/gå. Ville enten ligge eller stå. [emoji12]

Jeg synes det var vondere å sitte enn å stå/gå. Ville enten ligge eller stå. [emoji12]
Etter at jeg fødte første ble det nesten 2 timer ventetid før jeg fikk besøke ham på intensiven. Rett før jeg fikk gå til ham, kom det noen som mente jeg skulle teste om beina bar meg etter epiduralen og om jeg fikk til å tisse. Det ble litt sånn «Eh, jeg har tisset, dusjet, skiftet og spist middag etter at de løp avgårde med ham....». Så ville de trille meg i senga til intensiven og ble tilsynelatende overrasket over at jeg ville gå de kanskje 100m selv. Det var jo ikke jeg som nettopp hadde hatt pusteproblemer.

Etter at jeg fødte første ble det nesten 2 timer ventetid før jeg fikk besøke ham på intensiven. Rett før jeg fikk gå til ham, kom det noen som mente jeg skulle teste om beina bar meg etter epiduralen og om jeg fikk til å tisse. Det ble litt sånn «Eh, jeg har tisset, dusjet, skiftet og spist middag etter at de løp avgårde med ham....». Så ville de trille meg i senga til intensiven og ble tilsynelatende overrasket over at jeg ville gå de kanskje 100m selv.

Sikkert nesten en halv km mellom kk og NFI i Bergen. Jeg ble kjørt i ambulanse frem og tilbake de første to dagene.

Sikkert nesten en halv km mellom kk og NFI i Bergen. Jeg ble kjørt i ambulanse frem og tilbake de første to dagene.
Vanskelig å komme til NFI med morsmelk hver tredje time døgnet igjennom da...

Vanskelig å komme til NFI med morsmelk hver tredje time døgnet igjennom da...

Hahaha, det var helt uaktuelt. Samlet i kjøleskap på barsel og tok med til NFI 1-2 ganger i døgnet. Fikk ut tre døgndoser i hver pumping første uken, så trengte ikke komme så ofte [emoji23][emoji56].

Hahaha, det var helt uaktuelt. Samlet i kjøleskap på barsel og tok med til NFI 1-2 ganger i døgnet. Fikk ut tre døgndoser i hver pumping første uken, så trengte ikke komme så ofte [emoji23][emoji56].
Pumpa jeg brukte var fastmontert på «pumperommet» som var naborommet til intensiven, så måtte dit for å pumpe. Det var ekstra irriterende da jeg ble kastet ut av barsel og til pårørende-brakka, og dermed skulle kle på meg til og med ytterklær for å få pumpet natta igjennom. Innså etterpå at det fantes løse pumper også, men det hadde ingen tenkt på å tilby.

Pumpa jeg brukte var fastmontert på «pumperommet» som var naborommet til intensiven, så måtte dit for å pumpe. Det var ekstra irriterende da jeg ble kastet ut av barsel og til pårørende-brakka, og dermed skulle kle på meg til og med ytterklær for å få pumpet natta igjennom. Innså etterpå at det fantes løse pumper også, men det hadde ingen tenkt på å tilby.

Ofte (stort sett) her inne på forumet blir jeg imponert over barselomsorgen i Norge. Men så kommer det sånne øyeblikk som det her. Hva pokker, liksom?? Hva gjør de der folka i en omsorgsstilling? Bytt de ut med noen som faktisk vil det beste for pasientene og nybakte mødre, som ikke forventer at du skal komme på å spørre om de har løse pumper rett etter at du har født et barn som ligger på intensiven.

Back
Topp