Skravletråd

Fredagskveld! Hva gjør dere?

Jeg har akkurat spist en baguett og sitter egentlig og venter på at klokka skal bli såpass sen at det er greit å legge seg. Bytter mellom forumet her, nrk.no og reddit, men alle stedene går altfor tregt. :joyful:

Innser også at samboer og jeg aldri tilbringer kveldene sammen. Hmm.

Jeg har akkurat spist en baguett og sitter egentlig og venter på at klokka skal bli såpass sen at det er greit å legge seg. Bytter mellom forumet her, nrk.no og reddit, men alle stedene går altfor tregt. :joyful:

Jeg ser TV, mannen ser fotball på telefonen, kvalitetstid ass [emoji28]

Så tvinger jeg i meg ei skive nå, så kvalm [emoji36]
Og drikke! Er så sykt tørst om kveldene, helt ørken i kjeften.

Jeg ser TV, mannen ser fotball på telefonen, kvalitetstid ass [emoji28]

Så tvinger jeg i meg ei skive nå, så kvalm [emoji36]
Og drikke! Er så sykt tørst om kveldene, helt ørken i kjeften.
Fryktelig tørst her også, men får ikke til å drikke noe særlig fortsatt. Jeg har bare vent meg til tanken på at jeg kommer til å væte tørst resten av livet. :hilarious:

Fryktelig tørst her også, men får ikke til å drikke noe særlig fortsatt. Jeg har bare vent meg til tanken på at jeg kommer til å væte tørst resten av livet. :hilarious:

Begynte å tenke diabetes med en gang jeg! Haha. Stod i fare for svangerskapsdiabetes sist, så har blodsukkerapparat fra da, tatt noen stikkprøver her og der, ligger helt fint på 4,5 ca, så er nok bare at jeg ikke er flink å drikke nok gjennom dagen og at jeg sikkert har økt væskebehov nå [emoji85]

Begynte å tenke diabetes med en gang jeg! Haha. Stod i fare for svangerskapsdiabetes sist, så har blodsukkerapparat fra da, tatt noen stikkprøver her og der, ligger helt fint på 4,5 ca, så er nok bare at jeg ikke er flink å drikke nok gjennom dagen og at jeg sikkert har økt væskebehov nå [emoji85]
Oi. Har ikke tenkt på diabetes, mer at jeg er vant til å drikke iallfall 1,5 liter hver dag, og nå har det gått nesten en måned der jeg bare har klart en halvliter eller maks én liter på de dagene jeg virkelig har prøvd.

Oi. Har ikke tenkt på diabetes, mer at jeg er vant til å drikke iallfall 1,5 liter hver dag, og nå har det gått nesten en måned der jeg bare har klart en halvliter eller maks én liter på de dagene jeg virkelig har prøvd.

Er bare fordi jeg var i faresonen sist jeg tenkte på det altså! Går ikke så alt for hyppig på do enda, så var bare det med at jeg er så utrolig tørst på kvelden, og siden jeg har apparatet så målte jeg bare [emoji85]

Er bare fordi jeg var i faresonen sist jeg tenkte på det altså! Går ikke så alt for hyppig på do enda, så var bare det med at jeg er så utrolig tørst på kvelden, og siden jeg har apparatet så målte jeg bare [emoji85]
Jeg har et par risikofaktorer, så skulle ikke forundre meg om jeg får diagnosen etterhvert. Virker veldig vanlig egentlig! Eller er det bare inntrykket jeg har av det?

Jeg har et par risikofaktorer, så skulle ikke forundre meg om jeg får diagnosen etterhvert. Virker veldig vanlig egentlig! Eller er det bare inntrykket jeg har av det?

Vet om flere som har fått det som er normalvektige og spiser sunt, tror derfor retningslinjene er oppdatert med tanke på glukosebelastning.

Jeg lå som sagt i grenseland, så målte jevnlig resten av svangerskapet uten for høyt utslag :)

Her har jeg brukt hele kvelden på å tegne påbygget. Nå tror jeg jammen at vi er i mål! Mangler bare fasadetegninger og å tegne inn terrasse, og så er vi klare for neste steg. :)

Her slapper jeg bare av. Migrene (bivirkninger av svangerskap er gøy dere!), men etter ultralyden idag er jeg såpass høyt oppe at jeg klarer ikke la det stoppe meg :P Nesten fullført romperen har jeg gjort også ❤️

Her slapper jeg bare av. Migrene (bivirkninger av svangerskap er gøy dere!), men etter ultralyden idag er jeg såpass høyt oppe at jeg klarer ikke la det stoppe meg :P Nesten fullført romperen har jeg gjort også [emoji173]️

Migrene er så drit. Har hatt hodepine og migrene i to uler snart.

Vi satt 4 stk i sofaen med hver sin pulsklokke. Alle satt like lenge før vi skrudde på klokka. De 3 andre lå mellom 59 og 64 i «sittepuls» jeg hadde 95 [emoji23][emoji23][emoji23] svigerfar ble forferdelig bekymra å lurte på om jeg fikk i meg nok vitaminer å hadde det bra :p [emoji173]️de vet ingenting enda :) har ikke fortalt det til noen i familien :)

Nå starter jeg første hobbit-filmen! :director2
Hva gjør dere i dag? :)

Gjør alt jeg kan for å ikke spy mer.
Er helt gåen. Så ligger bare på sofaen.
Mannen tar seg heldigvis av mini på 19 mnd.

Last edited:

Hobbiten :Heartred

Sofa no, etter ein bra aktiv dag (sett frå preggis-perspektiv) ;) Tur og middag hos opphavet, SÅ deeeeilig å ikkje vere spy-uggen lenger!

I tillegg kjøpte guttungen smoothie-is idag, det passa veldig bra når ein er litt "ekkel" etter middag ;)

Bestilt ny sofa, og vært innom bestemor/oldemor og fortalt om den voksende magen ♡

Noen som kan svare en litt forvirret førstegangsgravid?
  • Skal jeg ta med urinprøve til OUL i uke 18? Er det «vanlig» kontroll i tillegg til ultralyden liksom, med blodtrykk, veiing og greier?
  • Jeg er 10+4 og har hatt første svangerskapskontroll hos fastlegen. Når skal jeg ta kontakt med helsestasjon for å booke time til uke 24?

• Skal jeg ta med urinprøve til OUL i uke 18? Er det «vanlig» kontroll i tillegg til ultralyden liksom, med blodtrykk, veiing og greier?
  • Jeg er 10+4 og har hatt første svangerskapskontroll hos fastlegen. Når skal jeg ta kontakt med helsestasjon for å booke time til uke 24?

Treng ikkje urinprøve til OUL.

Ta kontakt kortid som helst. Eg synest det er greit å avklare i god tid.

Ta kontakt med helsestasjonen så snart du kan om du ikke har tatt kontakt enda. Med første kontaktet jeg de for sent og fikk derfor aldri jordmor!

Back
Topp