Skravletråd

I dag har kvalmen blitt værende i hele dag, veldig fornøyd med at jeg kom meg til fysio og en snartur innom senteret slik at jeg fikk kjøpt siste del av julepresangen til mannen. Men nå er jeg havnet på sofaen igjen.
Klarte å ta første dose med tabeletter (har tre runder for dagen pga fryseforsøk) nå nettopp, omega3 tabelettene får vente til bedre dager(de er ikke noe å anbefale få få i retur:yuck:)
 
vært på tidlig ul i dag og sett lille bloben, rørte tilogmed på seg og alt :D Ble flytta 3 dager frem så da er jeg 9+1 i dag :)
Fått begynt på helgavasken også, har stue og kjøkken igjen før det er helg :D
 
Hver gang det kommer noen inn med barnevogn i butikken jeg jobber, så kjenner jeg at jeg er glad for at jeg har bestemt meg for en babyjogger city elite, skjønner ikke at folk kan velge med faste hjul! Hahaha. Så trangt og fælt! Umulig å komme seg frem :p
 
Hei igjen jenter:happy:
Lenge siden jeg har vært aktiv her nå... Har vært elendig i formen:grumpy:
Var på første jordmortime i dag:happy: 2 kg tyngre denne gang enn i starten av forrige svangerskap, noe som gjør at jeg bikka over grensa på bmi og må ta glukosetest:eek: noen andre som har tatt den?
Jeg er fortsatt veldig kvalm å orker ikke tanken på å drikke sånn glukosegreier:wacky:
Jordmor sa også at jeg kunne trygt spise spekemat så lenge det var fryst i et døgn??? Trodde bakteriene bare gikk i dvale da...
 
Jordmor sa også at jeg kunne trygt spise spekemat så lenge det var fryst i et døgn??? Trodde bakteriene bare gikk i dvale da...
Dette spurte jeg min jordmor om for jeg haaaar så lyst på fenalår(!!!) og sånn var det visst ikke lenger her iaffal.. Skulle holde meg unna uansett..
Og annet kjøttpålegg som en kan spise skulle ikke spises nærme holdbarhetsdatoen heller.. Så har blitt litt strengere siden sist :P
 
Dette spurte jeg min jordmor om for jeg haaaar så lyst på fenalår(!!!) og sånn var det visst ikke lenger her iaffal.. Skulle holde meg unna uansett..
Og annet kjøttpålegg som en kan spise skulle ikke spises nærme holdbarhetsdatoen heller.. Så har blitt litt strengere siden sist :p

Ja, jeg holder meg borte uansett jeg... Men ble litt "utrygg" når jordmor sier sånt!! Jeg måtte jo selvsagt hjem og google, for å være sikker... men står ingen plass at man trygt kan spise det. Så jeg holder meg unna:happy: Har veldig "saltsug", så jeg steker salami i ovnen og har på skiva:D har veeeeldig lyst på røkelaks, og det kan man visst spise hvis pakken er nyåpna og godt innafor holdbarhetsdato... men det var fy fy i forrige sv.skap, så jeg tørr ikke nå heller:(
 
Ja, jeg holder meg borte uansett jeg... Men ble litt "utrygg" når jordmor sier sånt!! Jeg måtte jo selvsagt hjem og google, for å være sikker... men står ingen plass at man trygt kan spise det. Så jeg holder meg unna:happy: Har veldig "saltsug", så jeg steker salami i ovnen og har på skiva:D har veeeeldig lyst på røkelaks, og det kan man visst spise hvis pakken er nyåpna og godt innafor holdbarhetsdato... men det var fy fy i forrige sv.skap, så jeg tørr ikke nå heller:(

Jeg spiser røkelaks, med eggerøre. Sykt godt! Igrunn eneste jeg klarer å spise [emoji23]
 
Da har en dag igjen på jobb i år (neste uke), noe som sikkert er like greit da jeg går i en kvalmeboble og fungerer ikke skikkelig.

Her er det rista skiver med hvitost eller banan det går i når det gjelder mat. I går fikk jeg i meg snitter med eggerøre og skinke på julelunsjen å jobb, fungerte sånn halvveis.
 
Tenkjer å fortelje det til svigers ikveld at til sommaren skal dei bli besteforeldre! :) Men har hatt litt spotting både igår og idag, så eg blei veldig usikker! :( Normalt med litt spotting inn i mellom? Er 9+2 idag. Det vil vel seie svangerskapsveke 10?
 
DAAAAAA er alt av mat og snop for julaften og litt fremover i hus!
Har igjen å "helgavaske" huset, og pynte juletreet så er vi ferdig! :D Det tar vi i morgen så nå håper jeg at ungene kan sysselsette seg selv resten av dagen så jeg får slappa av :P

Tenkjer å fortelje det til svigers ikveld at til sommaren skal dei bli besteforeldre! :) Men har hatt litt spotting både igår og idag, så eg blei veldig usikker! :( Normalt med litt spotting inn i mellom? Er 9+2 idag. Det vil vel seie svangerskapsveke 10?
Ingen gode råd, men kan du ikke ringe jordmor/lege da? Høre hva de sier? Evt. få komme inn til en ul for å sjekke før de tar helg?
 
DAAAAAA er alt av mat og snop for julaften og litt fremover i hus!
Har igjen å "helgavaske" huset, og pynte juletreet så er vi ferdig! :D Det tar vi i morgen så nå håper jeg at ungene kan sysselsette seg selv resten av dagen så jeg får slappa av :p


Ingen gode råd, men kan du ikke ringe jordmor/lege da? Høre hva de sier? Evt. få komme inn til en ul for å sjekke før de tar helg?

Kan sikkert, men vil liksom ikkje virke hysterisk heller.. Skal til jordmor til veka igjen, første jordmortimen.. Næraste sjukehus her er over ein times køyring i tillegg til ferje, og skal/må på jobb i morgon før eg tek ferie, så berre håpar at alt står bra til! Kan evt ringa legen i morgon tidleg xsmile3
 
Back
Topp