Skravletråd

Så hyggelig å høre.

Det jeg har funnet ut (stemmer for meg, ikke sikkert det funker for deg) er at
- Det som er viktig er at dette er en livsstilsendring, ikke en slankekur. Dersom man ser på det som en livsstilsendring må man velge når man kan leve med ikke en "quick-fix", dersom man bare slanker seg, lærer man ikke hvordan man skal forbi i den nye kroppen og kiloene drar på fest og kommer tilbake med sine nye venne
- Man brukte lang tid på å legge på seg, man trenger tid på å få de vekk igjen også
- Det er 20 % kosthold, 20 % trening og 60 % hodet (psyken). Trening (da mener jeg også å gå seg en tur, bevegelse er viktig) gir motivasjon til å klare kostholdet, og det å klare kostholdet gir motivasjon til å klare trening. Føler man seg flink på det ene får man en boost til å ha lyst til å gjøre det andre. Men som i punktet over, dette tar tid og man vil aldri klare det i lengden dersom man ikke har hodet med seg
- Unn det en utskeielse en gang i blant. En sprekk er demotiverende, så dersom man en gang i blant sier at den dagen er det greit å drite i alt, og velger dager hvor faren for sprekk er stor blir ødeleggelsen mindre (les hodet), bare det ikke blir for ofte..

Det har du helt rett i! Psyken har utrolig mye å si.
Det er jo psyken som gjør at jeg trøstespiser så mye.
 
Det har du helt rett i! Psyken har utrolig mye å si.
Det er jo psyken som gjør at jeg trøstespiser så mye.
Kjenner igjen den.

De gangene jeg prøvde og feilet (ja jeg har prøvd mange ganger og ikke lykkes) var det lett å tenke at nå har jeg vært så flink og aktiv at da kan jeg sikkert unne meg den sjokoladen der.. Spesielt når vi strevde med å få barn..Brukte 2,5 år på å få mellomste og mistet 3 på veien.

Når jeg klarte det snudde jeg tanke måten. Nå har jeg vært så flink til å være aktiv, hvorfor skal jeg ødelegge det med den sjokoladebiten...
Nå har jeg vært så flink med kostholdet, kanskje jeg får ekstra godt resultat denne uken dersom jeg også beveger på meg og i tillegg ga kostholdet meg en enorm energi
 
Nei, nå må jeg legge meg, har en lang og slitsom dag i morgen..

Vurderer å avslutte dagen i morgen med å gå opp og ned til Fløyen, vi får se hvor sliten jeg er
 
Kjenner igjen den.

De gangene jeg prøvde og feilet (ja jeg har prøvd mange ganger og ikke lykkes) var det lett å tenke at nå har jeg vært så flink og aktiv at da kan jeg sikkert unne meg den sjokoladen der.. Spesielt når vi strevde med å få barn..Brukte 2,5 år på å få mellomste og mistet 3 på veien.

Når jeg klarte det snudde jeg tanke måten. Nå har jeg vært så flink til å være aktiv, hvorfor skal jeg ødelegge det med den sjokoladebiten...
Nå har jeg vært så flink med kostholdet, kanskje jeg får ekstra godt resultat denne uken dersom jeg også beveger på meg og i tillegg ga kostholdet meg en enorm energi

Det er slik jeg tenker nå :D
Kostholdet mitt gjør at jeg går ned i vekt og treningen hjelper til å stramme opp kroppen min og gir fart på vektnedgangen :)
Jeg er mye mer aktiv nå enn jeg var. Har jo en god grunn nå da ;)

Det er veldig mye at min vekt er årsaken til min fertilitet. Jeg er livredd for 04/12. Jeg vil bli veid og veier jeg mer enn 86kg, er det stor sannsynlighet for at jeg får avslag :(
Jeg trodde det holdt at jeg gikk ned til 90kg. Fant ut tidlig denne uken at det er 32 og ikke 33 som er BMI grensa.
Jeg får vondt i magen, kjenner panikk og frykt for den dagen, så jeg må bare stå på. Jeg må.
 
Startet på 103,2 kg, og målet er 65 kg.
Var på 67,2 kg på fredag.

Vurderer å justere målet ned til 63,2 kg, 40 kg ned, fint rundt tall :p
Vi får se hva jeg gjør, de siste få kiloene sitter hardt

Er veldig fornøyd :)
Så godt jobba altså! Jeg har også et hårete mål om 40 kg ned...
 
Det er slik jeg tenker nå :D
Kostholdet mitt gjør at jeg går ned i vekt og treningen hjelper til å stramme opp kroppen min og gir fart på vektnedgangen :)
Jeg er mye mer aktiv nå enn jeg var. Har jo en god grunn nå da ;)

Det er veldig mye at min vekt er årsaken til min fertilitet. Jeg er livredd for 04/12. Jeg vil bli veid og veier jeg mer enn 86kg, er det stor sannsynlighet for at jeg får avslag :(
Jeg trodde det holdt at jeg gikk ned til 90kg. Fant ut tidlig denne uken at det er 32 og ikke 33 som er BMI grensa.
Jeg får vondt i magen, kjenner panikk og frykt for den dagen, så jeg må bare stå på. Jeg må.
Lykke til! Er så vondt å lese om de ekstra utfordringene folk har i forhold til fertilitet. Jeg blir ydmyk og innser hvor heldig jeg er. Krysser fingrene for at det du gjør er mer enn godt nok!
 
Hvordan går det med dere?
For meg har vekta stått bom stille i en hel uke :(
Utrolig kjipt og frustrerende
 
har ikke veid meg på en stund som jeg selv syns er herlig. kjenner klærne begynner å bli litt større, men det går jo litt opp og ned :p
Men en herlig følelse når man prøver klær i butikken og neste gang man er der så prøver man mindre klær på en veldig kort tid.
Har ikke trent, spiser ikke veldig sunt, men spiser ikke som jeg gjorde for liten stund siden og er en gang i blant ute å lufter meg.

Ble veldig mye ego skryt akkurat nå, men kjente jeg trengte å lufte stolt heten min med noen og da var det selvfølgelig med dere :joyful:
ble bare så stolt av meg selv om det nok ikke dreier seg om mange kiloene, men merker det på kroppen og klærne
 
har ikke veid meg på en stund som jeg selv syns er herlig. kjenner klærne begynner å bli litt større, men det går jo litt opp og ned :p
Men en herlig følelse når man prøver klær i butikken og neste gang man er der så prøver man mindre klær på en veldig kort tid.
Har ikke trent, spiser ikke veldig sunt, men spiser ikke som jeg gjorde for liten stund siden og er en gang i blant ute å lufter meg.

Ble veldig mye ego skryt akkurat nå, men kjente jeg trengte å lufte stolt heten min med noen og da var det selvfølgelig med dere :joyful:
ble bare så stolt av meg selv om det nok ikke dreier seg om mange kiloene, men merker det på kroppen og klærne
En herlig følelse!:D Stå på!
 
En herlig følelse!:D Stå på!

Fortsetter ennå. Men prøver å ikke tenke på att jeg skal være forsiktig med alt, for da frister det bare enda mer med søtsaker og mengden. Men ja, det er en herlig følelse når man kjenner kroppen går den veien man ønsker det skal :happy:
 
Back
Topp