Skravletråd

Håper dere snart får de små ut, så kan vi ha litt felles frustrasjoner igjen.

Snuppa mi er nesten tre uker. Forespørsel om navn er kommet på altinn, så da har vi personnummeret hennes.

Og snart kommer hun inn på badet sammen med sin far, for å få morgenbleie og klær. Og saumfares for vannkopper, jeg fant denne i går kveld.
57d15c4c8b9d49362aa88fe2769f2e1f

Ligger her å små furter og er utålmodig. Dårlig søvn, maserier av og på i to dager og nedpress av og på. Føler kroppen terger meg :D Flere som venter tappert på den lille mageboeren?
Ja, du er sannelig ikke alene. På dag 6 over termin i dag.. :( nå er det snart nok. Hatt regelmessige smårier/sterke kynnere hver kveld i to uker nå. Men så våkner jeg neste dag uten baby :P utrolig kjedelig. Forsåvidt ok, for jeg gruer meg enormt til fødselen, men ut må hun jo snart uansett. Og hun blir jo ikke slankere der inne :P

Hvor langt er du på vei?

I'm with you!!
Våknet uendelig mange ganger i natt og tenkte "nå er det noe på gang". Vet ikke om jeg drømte på meg rier eller om jeg hadde reelt vondt :p Var supertrøtt i tillegg. Skulle ønske jeg ikke var så utålmodig. For jeg har noen dager igjen ennå, og koser meg jo egentlig godt på dagtid med å sysle med litt og slappe av..
Samme her, i det jeg tror noe er på gang tenker jeg at det hadde vært fint med et par dager til. Er sikkert noen småting jeg kan fikse, som vognen. Men så blir jeg utålmodig igjen :) tror selv at jeg uheldigvis vil gå over tiden og at maseriene bare et lureri.

Ja, du er sannelig ikke alene. På dag 6 over termin i dag.. :( nå er det snart nok. Hatt regelmessige smårier/sterke kynnere hver kveld i to uker nå. Men så våkner jeg neste dag uten baby :P utrolig kjedelig. Forsåvidt ok, for jeg gruer meg enormt til fødselen, men ut må hun jo snart uansett. Og hun blir jo ikke slankere der inne :P

I tillegg er alt av søsken, tanter og stesøsken på min manns side utålmodig og dulter meg stadig håpefult på Facebook.

Hvor langt er du på vei?
38+4 så har enda litt å gå på selv, værre med deg:) Skal jeg gå slik i to uker til blir jeg iallefall sprø. Hvordan greier du det? :p

Last edited:
Uff, føler det helt likt som dere. Dag 4 på overtid nå og er sikkelig frustrert. Begynner å tenke at denne babyen vil ikke komme av seg selv og at det blir igangsettelse på meg :( Hatt modningsrier i over en uke nå. Blir så trøtt og lei. Hver kveld går jeg med forventninger om at i natt skjer det og våkner helt deppa neste morgen. Snart til jordmor en tur, men min nekter jo både å sjekke modning eller å strippe. Pff! Ikke lett å være positiv i disse dager :(

Uff, føler det helt likt som dere. Dag 4 på overtid nå og er sikkelig frustrert. Begynner å tenke at denne babyen vil ikke komme av seg selv og at det blir igangsettelse på meg :( Hatt modningsrier i over en uke nå. Blir så trøtt og lei. Hver kveld går jeg med forventninger om at i natt skjer det og våkner helt deppa neste morgen. Snart til jordmor en tur, men min nekter jo både å sjekke modning eller å strippe. Pff! Ikke lett å være positiv i disse dager :(
Mistenker sterkt at min jm også gjør slikt her så håper og krysser fingrene for at noe skjer snart både hos deg og meg men skjønner hvordan du har det. Tenker det samme selv :/

Snuppa mi er nesten tre uker. Forespørsel om navn er kommet på altinn, så da har vi personnummeret hennes.

Og snart kommer hun inn på badet sammen med sin far, for å få morgenbleie og klær. Og saumfares for vannkopper, jeg fant denne i går kveld.
Håper ikke det er vannkopper! Syns ho kan bli litt eldre først.

Konstante murringer og har regelmessige vonde kynnere hver kveld (men kun 2-3 timer)... kroppen jobbet i det minste!

Nå har jeg rigget meg med frokost, kakao, bikkje og serie i senga på gjesterommet/kontor (der har vi ekstra tv). Eneste plassen som er behagelig å ligge/sitte. Her skal jeg bli i dag, eneste som får meg opp herfra er hvis sykehuset har tid til akupunktur.

Samme her, i det jeg tror noe er på gang tenker jeg at det hadde vært fint med et par dager til. Er sikkert noen småting jeg kan fikse, som vognen. Men så blir jeg utålmodig igjen :) tror selv at jeg uheldigvis vil gå over tiden og at maseriene bare et lureri.
Åh, ja det er frustrerende. Selv om jeg ikke har kommet langt nok til å burde begynne å klage ennå :p Menmen. Faren her er at jeg er så innstilt på å føde før termin, siden jeg gjorde det forrige gang. Så på søndag vil jeg nok føle at jeg er på overtid, og torsdag neste uke vil jeg nok gi opp litt. Skal prøve å snu den tanken litt sånn at jeg ikke blir skuffa. Er jo tross alt sånn (i et større perspektiv) at vi har gått gravide i over åtte måneder og tåler jo strengt talt et par uker til. To uker er strengt talt en sydenferie - og de er over på null komma nix :p Uten sammenlikning forøvrig :p hehe

Håper ikke det er vannkopper! Syns ho kan bli litt eldre først.
Ja. Det hadde vært fint det.

Skal måle temperaturen hennes nå når jeg har spist (frokost med kakao!)

Hun ligger og sover på sin far og måling på panna viste 37,5

Vet at den ikke er sånn 100% til å stole på, så måler henne rektalt når vi bytter på bleie nå om litt. For å være sikker.

Ingen sikkerhet i om det et vannkopper eller ei utfra prikkene, så veldig usikker på hva vi skal gjøre

Ja. Det hadde vært fint det.

Skal måle temperaturen hennes nå når jeg har spist (frokost med kakao!)

Hun ligger og sover på sin far og måling på panna viste 37,5

Vet at den ikke er sånn 100% til å stole på, så måler henne rektalt når vi bytter på bleie nå om litt. For å være sikker.

Ingen sikkerhet i om det et vannkopper eller ei utfra prikkene, så veldig usikker på hva vi skal gjøre
Krysser fingre for at det er noen helt ufarlige prikker

Krysser fingre for at det er noen helt ufarlige prikker
Jepp.

Bare påfallende å finne en opphevet/fylt rød prikk på henne den 14. dagen etter at storebroren fikk vannkopper, som var den 14. dagen etter at mellomste fikk det.

38+4 så har enda litt å gå på selv, værre med deg:) Skal jeg gå slik i to uker til blir jeg iallefall sprø. Hvordan greier du det? :p
Hehe, rart hva man klarer når man ikke har så mye valg har jeg forstått :P jeg får strikket mye da..så det er jo positivt ;) blir mest sliten av familien min som er mer utålmodige enn meg :P

Kom en del slim med blod i dag når jeg sto opp, så håper dette er starten på slutten :) har lite lyst på igangsettelse på mandag.

Pannemål redusert til 36,7 så hun skal få sove til hun uansett våkner, tenker jeg.

Forventer litt hyppig amming i dag, hun drakk lite i natt, sovnet før jeg forventet at hun var ferdig, og ikke en eneste runde med kav og krav om.bleieskift og sånn time våken med mye amming, bare slukke tørsten og sove. Så antakelig mye amming på formiddagen

Ser at mange begynner virkelig å bli leie. Jeg er ikke der enda, men skulle egentlig ønske at jeg var der. Da hadde jeg nok ikke grudd meg slik til fødselen, men heller vært mer giret på at "nå må den starte snart". Er 40+1 i dag, så vet det nærmer seg med stormskritt uansett.
Hadde en merkelig opplevelse i natt. Våknet i 4.30 tida å kjente jeg måtte tisse. Guttungen på 3 år er ganske var for lyder, så hadde ikke lyst å gå på do da i tilfelle jeg skulle vekke han. Men litt før kl 5 måtte jeg. Da jeg satte foten inn på badet begynnte det å renne nedover begge beina, fikk panikk om det var vannet som gikk. Fikk slengt meg på do, og luktet på det som hadde rent ut. Var urin:p. Tenkt at jeg tisset på meg! Tror aldri jeg har opplevd det før:D. Skal ikke holde meg så lenge flere ganger hvertfall!:hilarious:

Pannemål redusert til 36,7 så hun skal få sove til hun uansett våkner, tenker jeg.

Forventer litt hyppig amming i dag, hun drakk lite i natt, sovnet før jeg forventet at hun var ferdig, og ikke en eneste runde med kav og krav om.bleieskift og sånn time våken med mye amming, bare slukke tørsten og sove. Så antakelig mye amming på formiddagen
Krysser fingrene for at det ikke er vannkopper på vei hos henne stakkers. Håper ikke du finner flere prikker eller mer feber. Ser den, dere som har født har et helt annet fokus nå enn vi som venter. Snart er alle i mål uansett og alle blir opptatt av babyen og alt som følger med:)

Ja. Dere kommer etter, en etter en.

Det er jo spennende å følge med dere. Men fokuset forandrer seg veldig når den lille er kommet ut. Babyboblen man havner i er spesiell

Hvordan gikk det med vannkoppsøkingen? Hun hadde vel hatt best av å ikke få vannkopper heelt enda!! Skjønner du blir litt stressa når begge de andre akkurat har hatt det!

Håper lille slipper unna vannkopper da....Har søsknene hatt? Tvi tvi :)

Back
Topp