Skravletråd

Ååh, nam!:D Har du en oppskrift du vil dele?;)

Deler gjerne:) Her er oppskriften jeg brukte på myke karameller. (Prøvde en annen oppskrift enn i fjord, men falt allikevel i smak her. Har vel blitt en tradisjon at vi lager til hele familien rundt juletider)

Ingredienser:
* 1 boks søtet, kondensert melk (ca 400 g)
* 100 g smør
* 200 g brunt sukker
* 4 ss lys sirup
* 1 vaniljestang

Fremgangsmåte:
Ha kondensert melk, smør, brunt sukker og sirup i en teflonbelagt kjele. Snitt opp vaniljestangen, skrap ut de svarte frøene og ha disse i kjelen.
Kok opp på middels varme og la koke i ca 10-12 min mens du rører hele tiden.
Jeg brukte en aluminiums form som målte ca. 15x20 cm som jeg sprayet med litt matfett. Ha blandingen i formen og avkjøl i romtemperatur før du setter formen i kjøleskapet i minst 4 timer. (Gjerne dekk til med plastfolie.)

Disse egner seg nokk best lagret kjølig :)

Lillegutt hikker og snur seg skikkelig nå, gøy!:D Hva gjør dere i kveld da, damer?:-) Her er gubben på tur hjem fra jobb, så når han kommer skal vi lage taco og bare sløve:-) Tenker det blir "gullrekka" på Nrk, hadde helt glemt hvor morsomt Beat for beat er, helt til vi begynte å se på det for noen uker siden!:-)

Lillegutt hikker og snur seg skikkelig nå, gøy!:D Hva gjør dere i kveld da, damer?:) Her er gubben på tur hjem fra jobb, så når han kommer skal vi lage taco og bare sløve:) Tenker det blir "gullrekka" på Nrk, hadde helt glemt hvor morsomt Beat for beat er, helt til vi begynte å se på det for noen uker siden!:)
Her er det full liv, er ubehagelig mye om dagen. Vrir seg, bukter og åler overalt og dytter på lunger og ribbein samtidig som jeg får noen velrettede slag i hoftekammen på begge sider og stikkinger nedover. Magen er helt øm!

Nå har jeg akkurat pakket inn noen julegaver som vi skal levere i morgen, jeg skal møte to kusiner for lunsjen skravling før jeg skal overnatte hos ei venninne og tantegullet mitt på 8 mnd :) Skal pakke en liten bag for eldste etterpå som skal overnatte hos en kompis i morgen. Venter på at mannen og gutta skal komme hjem så vi kan spise lasagne før det er sofatjeneste!

Her er det full liv, er ubehagelig mye om dagen. Vrir seg, bukter og åler overalt og dytter på lunger og ribbein samtidig som jeg får noen velrettede slag i hoftekammen på begge sider og stikkinger nedover. Magen er helt øm!

Nå har jeg akkurat pakket inn noen julegaver som vi skal levere i morgen, jeg skal møte to kusiner for lunsjen skravling før jeg skal overnatte hos ei venninne og tantegullet mitt på 8 mnd :) Skal pakke en liten bag for eldste etterpå som skal overnatte hos en kompis i morgen. Venter på at mannen og gutta skal komme hjem så vi kan spise lasagne før det er sofatjeneste!
Hoho, jeg kjenner til den der med slag og spark i hoftekammen, altså!:-P Er ikke alltid like behagelig!
Wow, flink du er da! Jeg har kjøpt julegavene til tantebarna, men har ikke på langt nær begynt å pakke de inn:-P Så hyggelig med overnatting da, både for deg og gutten!:-) Sofatjeneste hørtes ut som en veldig god plan;)

Lille er aktiv her og og blir til tider litt sliten av det. Mest ned over og til siden her da. Som det alltid har vært. I bilen i sta kom rumpa stikkende ut i sida mi :-P også hikkes det en hel del, men det er mest bare kos ^^ selvom jeg syns synd på mageboeren for det er jo ikke noe behagelig å hikke sånn! :-(

I dag har vi vært på AgroTeknikk på varemessa i Lillestrøm. Kjæresten blir som en guttunge når han ser alle traktorer og utstyr ;-) selv syns jeg det har vært bra tungt å rusle rundt.. er visst ikke laga for det med ti ekstra kg på kroppen! Gruer meg for hvordan det blir i natt, kommer sikkert til å være dødsstiv :-P

Nå er det sofatjeneste for meg og småen. Kjæresten rydder på kjøkkenet og lager middag <3 etterpå er det tvkos også må jeg henge opp en vask ;-)

Hoho, jeg kjenner til den der med slag og spark i hoftekammen, altså!:p Er ikke alltid like behagelig!
Wow, flink du er da! Jeg har kjøpt julegavene til tantebarna, men har ikke på langt nær begynt å pakke de inn:p Så hyggelig med overnatting da, både for deg og gutten!:) Sofatjeneste hørtes ut som en veldig god plan;)
Mangler kun å bestille noen bilder og et spill, så er alle julegavene i boks. Må bare pakke inn! I morgen skal vi levere de som bor lengst unna, resten er her i området

Lille er aktiv her og og blir til tider litt sliten av det. Mest ned over og til siden her da. Som det alltid har vært. I bilen i sta kom rumpa stikkende ut i sida mi :p også hikkes det en hel del, men det er mest bare kos ^^ selvom jeg syns synd på mageboeren for det er jo ikke noe behagelig å hikke sånn! :-(

I dag har vi vært på AgroTeknikk på varemessa i Lillestrøm. Kjæresten blir som en guttunge når han ser alle traktorer og utstyr ;-) selv syns jeg det har vært bra tungt å rusle rundt.. er visst ikke laga for det med ti ekstra kg på kroppen! Gruer meg for hvordan det blir i natt, kommer sikkert til å være dødsstiv :p

Nå er det sofatjeneste for meg og småen. Kjæresten rydder på kjøkkenet og lager middag <3 etterpå er det tvkos også må jeg henge opp en vask ;-)
Hikkinga går greit, det er mest guffen følelse nedover...

Uff, håper kroppen er grei med deg! Jeg skal ha en bydag i morgen så jeg er nok rimelig gåen på søndag tenker jeg

Deler gjerne:) Her er oppskriften jeg brukte på myke karameller. (Prøvde en annen oppskrift enn i fjord, men falt allikevel i smak her. Har vel blitt en tradisjon at vi lager til hele familien rundt juletider)

Ingredienser:
* 1 boks søtet, kondensert melk (ca 400 g)
* 100 g smør
* 200 g brunt sukker
* 4 ss lys sirup
* 1 vaniljestang

Fremgangsmåte:
Ha kondensert melk, smør, brunt sukker og sirup i en teflonbelagt kjele. Snitt opp vaniljestangen, skrap ut de svarte frøene og ha disse i kjelen.
Kok opp på middels varme og la koke i ca 10-12 min mens du rører hele tiden.
Jeg brukte en aluminiums form som målte ca. 15x20 cm som jeg sprayet med litt matfett. Ha blandingen i formen og avkjøl i romtemperatur før du setter formen i kjøleskapet i minst 4 timer. (Gjerne dekk til med plastfolie.)

Disse egner seg nokk best lagret kjølig :)
Er dette den oppskriften som er på Det Søte Liv? Tenkte jeg skulle prøve den i år :)

Her har mannen nettopp dratt på spillekveld, og jentungen er lagt så er faktisk ikke sikker på hva som er planen. Kjeder meg lett aleine (mitt eget selskap er ikke så spennende:-P ), men tenker det sikkert blir noe tv-serie av noe slag, opptil flere kopper te og sikkert litt sjokolade:-D Burde strengt tatt rette litt, men har overhode ikke lyst:-P

Gleder meg mer til i morgen. Mamma skal være barnevakt og mannen og jeg skal ut og spise og så se Nøtteknekkeren (balletten):-D Var bursdagsgave fra min søster, som har styrt og ordnet både billetter og barnevakt (og det helt fra Trondheim):-) Siden jeg ikke danser selv dette halvåret, kan jeg vertfall se på andre som danser:-D

Kanskje får jeg sneket inn litt vasking, pynting og julegaveshopping også, men det får vi nesten se an. Hadde vært herlig, har nemlig ikke begynt med julegavene en gang:-0 Ser dere andre er veldig flinke da, så blir jo litt inspirert til å begynne;-)

Er dette den oppskriften som er på Det Søte Liv? Tenkte jeg skulle prøve den i år :)

Jupp det er det :) Gode ble de men kommer nok til å holde meg til de fra i fjord. Klarte liksom ikke helt å sette fingeren på hva det var men var ikke helt begeistret for ettersmaken.

Jupp det er det :) Gode ble de men kommer nok til å holde meg til de fra i fjord. Klarte liksom ikke helt å sette fingeren på hva det var men var ikke helt begeistret for ettersmaken.
Hvilken type søtet melk brukte du da?
Jeg får lage ei prøveladning først å teste :)

Lillegutt hikker og snur seg skikkelig nå, gøy!:D Hva gjør dere i kveld da, damer?:-) Her er gubben på tur hjem fra jobb, så når han kommer skal vi lage taco og bare sløve:-) Tenker det blir "gullrekka" på Nrk, hadde helt glemt hvor morsomt Beat for beat er, helt til vi begynte å se på det for noen uker siden!:-)

Her ble det også NRK-kveld og taco:) Veldig digg å bare slappe av. Har hatt lillen hjem fra barnehagen i dag, og det krever litt mer kreativitet og aktivisering - veldig koselig!! Men også litt krevende med litt smerter i bekken og kvalmen. Men vi koset oss masse:) Bare godt å ha litt kveld etterpå. Satser på god søvn i natt!! ;) God kveld videre!

Hikkinga går greit, det er mest guffen følelse nedover...

Uff, håper kroppen er grei med deg! Jeg skal ha en bydag i morgen så jeg er nok rimelig gåen på søndag tenker jeg

Hjalp å komme hjem og legge seg på sofaen. Bekkenet pleier å hate meg hvis jeg har rørt for mye på meg, men har ikke kjent noe til det i kveld så da regner jeg med at alt blir bra ;-) skal prøve å komme meg en tur i svømmehallen i morgen så jeg får bevegd kroppen litt skikkelig :-)
Kos med bytur da! Men joa slitsomt nok tenker jeg!

Og så var det morgen.

Lørdag, vi kan sove så lenge vi vil, sa lillesøster.

Ja...hun kom rundt halv sju en god halvtime etter broren.

Så lenge vi vil, ja...

Ungene har stått opp, mor gidder ikke, og far sover.

De fant seg hver sin banan, så da kan frokosten vente litt

Trodde jeg i alle fall, nettopp hatt en sint storebror her fordi han hadde spist opp og var mer sulten. Fikk finne en klementin, men spørs om det blir tidlig morgen her.

Tidlig for oss som har vent oss til at frokosten i helga gjerne er rundt ti...

Back
Topp