Ja, vi har det. Lillesøster fikk det sist lørdag, kastet siste gang opp natt til tirsdag.
Storebror fikk det onsdag ettermiddag og har det altså enda. Frisk mellom slagene, men tøft mens det står på. Mye gulvvask og mye vask av håndklær og sengetøy. (dekker deler av sengen med håndklær for å håpe å spare sengetøyet, men i dag hadde han truffet en del likevel. Dessuten bytter jeg jo håndkle på badet etter hver runde samt daglig, og bruker eget til pasienten, og bytter på senga når han er bra (men skulle vente til i morgen så sparte et skift nå da) han ligger på badet med håndklær nå, på det han ble tørket med etter dusj og med et annet over seg, så disse skal også vaskes, samt et antall kluter...
Gulv vaskes med engangs, tørker opp med papir, sprayer på klorin og tørker over alt. Og vasker tilslutt med engangsmopp. Har klorin både som vanlig, spray og våtservietter, sistnevnte er fine til å vaske vasken, dørhåndtak og ikke minst toalettringen. Selve toalettet har vi også wcrens med klorin når jeg tenker meg om... Desinfisering av det vi kan, mye bruk av såpe og vann, så det har bare smittet fra søster til bror, ikke oss voksne, heldigvis. (la oss håpe det fortsetter sånn) sånn at vi er i form til å ta oss av ungene.