Skravletråd

Alt for mye å gjøre både på jobb og hjemme, men jordmor har lovet å si ifra hvis hun syns jeg ser for sliten ut :p Ser ho mange ganger i uka på jobb så ho passer godt på meg ;)

Fikk mld fra henne nå om at jeg har fått time til ul i morgen for å måle cervix og sjekke at ikke kynnerne har noe effekt på den. Begynner å bli ganske ubehagelig og småvonde, og frøkna har lagt seg enda lenger ned så da ville ho sjekke

Irriterende kynnere her også, men ikke sånn at jeg mistenker at de påvirker noe da. Men jeg får huske å nevne dem for jm. At de er flere nå er jo normalt med tanke på hvor langt jeg er kommet, og merkbare, ja, dette er mitt tredje barn, og de merkes visstnok mer for hver unge? (Litt sånn som etterrier... gruer meg...)

Irriterende kynnere her også, men ikke sånn at jeg mistenker at de påvirker noe da. Men jeg får huske å nevne dem for jm. At de er flere nå er jo normalt med tanke på hvor langt jeg er kommet, og merkbare, ja, dette er mitt tredje barn, og de merkes visstnok mer for hver unge? (Litt sånn som etterrier... gruer meg...)
Er det jeg tenker også, at det er naturlig som tredjegangs og ikke sååå mange uker igjen. Men hører på jm når ho sier det, ho regner også med at alt er i orden men ville sjekke for sikkerhetsskyld.

Hvor mye/hvor plagsomme er dine da? Så kan jeg sammenligne litt med mine? Det er jo greit å sjekke for sikkerhets skyld, men min jm slår meg ikke som en som sjekker ting uten først å se det an en stund, jmf sf mål 2-3 cm lavere enn forventet -> neste kontroll om tre uker i stedet for fire

Hvor mye/hvor plagsomme er dine da? Så kan jeg sammenligne litt med mine? Det er jo greit å sjekke for sikkerhets skyld, men min jm slår meg ikke som en som sjekker ting uten først å se det an en stund, jmf sf mål 2-3 cm lavere enn forventet -> neste kontroll om tre uker i stedet for fire
Har ikke regelmessige, er konstant med press nedover hvis jeg går mer enn 100 m sammenhengende. Kommer like gjerne når jeg slapper av, også med nedpress og stikkinger i livmorhalsen (hvertfall noe alla det jeg kan huske var modning med gutta). Har alt fra 4-10 om dagen, varer ikke så lenge og ikke så jeg må puste gjennom men er ikke smertefri heller. Er nok kombinasjonen nedpress, vondere og stikkinger som gjør at ho vil sjekke opp.

Nedpress har jeg ikke, det er jo derfor jeg ikke bekymrer meg. Jeg har tidvis noe som FØLES som et hode i trusa, men det er bare hoven, ikke innvendig press

Mine kommer gjerne når jeg slapper av, men også når jeg går ja. ubehagelig og litt små¨vondt, men langt fra puste meg gjennom. Regelmessige er de ikke, men sikkert ca samme antall som deg, tror jeg. Men mangelen på nedpress gjør at jeg ikke bekymrer meg

Reelt sett må jeg dog si, litt flaut kanskje, jeg venter mitt tredje barn, og jeg vet faktisk ikke om jeg vet hvordan nedpress kjennes... kan ikke huske å ha kjent det. Det er dog 5 år siden sist, så jeg kan ha fortrengt en del. Jeg har googlet nedpress jeg :shy: Uten å egentlig bli nevneverdig klokere.

Kunne ikke sette fingeren på følelsen før jeg kjente det igjen :p Ho spurte om det var sånn med kynnerne sist og da måtte jeg ærlig innrømme at jeg ikke husker 7 år tilbake i tid :D

Jeg er fortsatt bare kjempesliten. Føler meg syk i kroppen - uten å være syk eller forkjølet eller noe sånt. :(
Men det er vel bare å slappe av som hjelper! Og det har jeg jo nok tid til..

Jeg er fortsatt bare kjempesliten. Føler meg syk i kroppen - uten å være syk eller forkjølet eller noe sånt. :(
Men det er vel bare å slappe av som hjelper! Og det har jeg jo nok tid til..
Uff, håper det går fort over

Reelt sett må jeg dog si, litt flaut kanskje, jeg venter mitt tredje barn, og jeg vet faktisk ikke om jeg vet hvordan nedpress kjennes... kan ikke huske å ha kjent det. Det er dog 5 år siden sist, så jeg kan ha fortrengt en del. Jeg har googlet nedpress jeg :shy: Uten å egentlig bli nevneverdig klokere.
Tror heller ikke jeg vet hvordan nedpress kjennes ut. Kan ikke huske jeg kjente det sist (2 år siden), ikke en gang under fødsel (epidural). Finner det sikkert ut tidsnok;-) Kanskje jeg får kjenne på skikkelige kynnere også etter hvert? Nå merker jeg bare at magen strammes, men er ikke vondt eller særlig ubehagelig:-)

Vondt er det egentlig ikke, men absolutt ubehagelig (nettopp hatt en) Kjenner liksom ubehaget, og da tar jeg hånden på magen og kjenner at den er helt stram og hard, men ubehaget er som en vag murring i hele magen (vel, livmora, men den dekker hele magen)

I dag ble nok en julegave ordnet (fra mamma vel og merke), men nå har jeg bestilt en guttedukke til kommende storebror, så nå kan han mate-skifte bleie-bade-osv på dukken sin når vi har stell på lillebror :D Kjenner at jeg er super spent på hvordan han kommer til å reagere på å bli storebror (er 19 mnd nå) men godt å vite at nå slipper jeg å stresse med dukke til han så han kan få sin egen "baby" og styre med når vi må være opptatt med minsten :)

I dag ble nok en julegave ordnet (fra mamma vel og merke), men nå har jeg bestilt en guttedukke til kommende storebror, så nå kan han mate-skifte bleie-bade-osv på dukken sin når vi har stell på lillebror :D Kjenner at jeg er super spent på hvordan han kommer til å reagere på å bli storebror (er 19 mnd nå) men godt å vite at nå slipper jeg å stresse med dukke til han så han kan få sin egen "baby" og styre med når vi må være opptatt med minsten :)
Tenker det går veldig fint å bli storebror :) Bare pass på å gi han litt tid alene med hver av dere. Når lillebror ble født her var storebror akkurat 2 år, jeg brukte slynge veldig mye så jeg kunne leke med storebror osv selv om mini ville ha nærhet og mammaen sin.

Tenker det går veldig fint å bli storebror :) Bare pass på å gi han litt tid alene med hver av dere. Når lillebror ble født her var storebror akkurat 2 år, jeg brukte slynge veldig mye så jeg kunne leke med storebror osv selv om mini ville ha nærhet og mammaen sin.

Ja jeg har sagt at vi må for all del aldri "glemme" han oppi dette, så det tror jeg skal gå bra :) Er også så streng at jeg har sagt at når vi får besøk og hvis det da er noen som går rett til babyen uten å ha hilst på han først, så kan dem egentlig bare snu og gå igjen :P

Vår sønn ble storebror da han var 2,5 og det gikk veldig bra. Han hadde forventet en "baby" på ca et år og syntes hun var veldig lita, men kom fort over det og elsket henne. Jeg ser på små filmsnutter jeg har av dem, hvor han ligger på gulvet med henne, tøyser og får henne til å le, helt klart gjensidig søskenkjærlighet.

Han gikk i bhg, og fikk fortsette der så han hadde sine rutiner og sine venner, men fikk oppmerksomhet når han var hjemme.

Nå har jeg endelig pakket inn siste karamellen og vurderer kveldsmat før man inntar sofakroken med litt film og kos:D Fikk to esker så kjenner jeg blir litt paff når jeg tenker på hvor masse arbeid som ligger i to esker mot de 12 vi skal fylle nærmere jul.

11031964_1711629455715082_6837235728943961523_n.jpg

Nå har jeg endelig pakket inn siste karamellen og vurderer kveldsmat før man inntar sofakroken med litt film og kos:D Fikk to esker så kjenner jeg blir litt paff når jeg tenker på hvor masse arbeid som ligger i to esker mot de 12 vi skal fylle nærmere jul.

De så nydelige ut! Vann i munnen...

Ååh, nam!:D Har du en oppskrift du vil dele?;)

Back
Topp