Skravletråd

Ja, ellers blir det en tur til legen etterhvert :p kan bare ikke bli sykmeldt :p

Nei den kvalmen der er et herk :P Jeg var sykemeldt fra uke 6 eller noe sånt sist, for jeg var så ekstremt kvalm :P Så håper at armbåndet hjelper deg :)

Takk for påminnelsen. Tok på meg seabandene som jeg hadde liggende nå (de lå bare 10 cm unna meg uten at jeg har tenkt på å bruke dem.....)

Apropos ikke'no. Er det noen som vet hvor tidlig man kan kjenne noen form for bevegelse der inne? Kjenner stadig vekk noen små dunk, men det MÅ da bare være innbilning?

Takk for påminnelsen. Tok på meg seabandene som jeg hadde liggende nå (de lå bare 10 cm unna meg uten at jeg har tenkt på å bruke dem.....)

Apropos ikke'no. Er det noen som vet hvor tidlig man kan kjenne noen form for bevegelse der inne? Kjenner stadig vekk noen små dunk, men det MÅ da bare være innbilning?

Det varierer veldig. Er man førstegangs så er det vel normalt fra uke 15 og utover, men har du født før, så er det vel normalt fra uke 12 eller noe sånt? Fint mulig at jeg tar feil nå altså :)

Eldste var jeg 18 uker når jeg kjente, yngste mer sånn 15 tror jeg? Fra uke 12 er der vel ikke veldig vanlig?

Det varierer veldig. Er man førstegangs så er det vel normalt fra uke 15 og utover, men har du født før, så er det vel normalt fra uke 12 eller noe sånt? Fint mulig at jeg tar feil nå altså :)
Første gang kjente jeg i 15. Andre gang er jeg ikke sikker på om jeg rakk å kjenne noe... men denne gangen kan det hende at det allerede er noe som dunker noe voldsomt (evt livmora som romsterer).

Flere som plages med nesetetthet? Blir så tett i nesen! Spesielt på kveldstid:/

Nå sitter jeg med føttene høyt å tenke å se Greys på Sumo, å bare sovne på sofaen :) hva gjør dere da damen?

18-20uka med sønnen å 11 uka med dattra:) gleder meg til å få de bekreftelsene<3

Nå sitter jeg med føttene høyt å tenke å se Greys på Sumo, å bare sovne på sofaen :) hva gjør dere da damen?

Ja, jeg sliter med tett nese. Har tatt endel nesespray tidligere så er nok pga jeg har kuttet ned nå :p
Jeg ser på mat som fiende :)

Nesetetthet er ikke uvanlig, og det finnes mange, mange, mange tusen kvinner som ble avhengig av nesespray som gravid og aldri klarte å slutte. (og noen som kan fortelle at de sluttet den dagen ungen var født, så det er helt ufarlig å la seg bli avhengig i ni mnd, for så kan man slutte. 9/10 klarer ikke det, om ikke flere)

Ang bevegelse skriver en side på BV dette:
Det er svært forskjellig når og hvordan du vil kjenne de første sparkene/ bevegelsene. Er dette ditt første barn, vil du antageligvis ikke kjenne det så tidlig som en som har kjent spark før. De fleste merker det en gang mellom 14-24 uke. Første gangen du merker noe, kan det være så vagt at du ikke riktig fatter det før det hele er over. Noen forteller om en følelse av en liten fisk som slår med halen , mens andre sammenligner det med en luftboble som "bobler". Dette er så spennende! Sett av litt tid når du har lagt deg om kveldene, og ligg musestille. Du må konsentrere deg for å kjenne noe. Og kanskje kjenner du det ikke likevel.

Og en annen:
Det varierer veldig når i svangerskapet gravide kjenner spark. Flergangsfødende som har kjent liv før, vil oftest kjenne liv tidligere andre gang, noen rundt uke 15-16. Førstegangsfødende kjenner oftest liv rundt uke 18-20. Hvis morkaken er plassert på den fremre veggen i livmoren, blir den en buffer som tar av for sparkene, slik at du ikke kjenner dem. I slike tilfeller kjenner du kanskje ikke spark før i uke 20-22.
Les hva som skjer inni magen din uke for uke

Da jeg var gravid med eldste kjente mannen det uten på magen få dager etter at jeg kjente det første gang, og jeg kjente ikke noe før et par dager etter ul. Det er ikke tvil om at han hadde beveget seg før den tid, så jeg KUNNE kjent ham, om det visste hva jeg kjente,

Gleder meg til å kjenne liv i magen, men regner med det først er i juli i alle fall det blir aktuelt

Iskaffe! MÅ ha iskaffe :D Fikk massevis av koffeinfri espresso i posten i dag, så nå skal jeg kjøre igang kaffemaskina og steameren og lage et stooort glas med god samvittighet :p

Drikke, må ha drikke!

Har spist en god del potetgull, uten drikke. Skal legge meg. Må ha drikke, drikke, drikke først.

Og følgelig sikkert på do i natt
Jeg er ikke smart i det hele tatt..

Drikke, må ha drikke!

Har spist en god del potetgull, uten drikke. Skal legge meg. Må ha drikke, drikke, drikke først.

Og følgelig sikkert på do i natt
Jeg er ikke smart i det hele tatt..
Ha ha, var akkurat det jeg tenkte også idet jeg reiste meg for å gå på do for tredje gang etter at kaffen var drukket opp :p Nå er det natta, tidlig opp i morgen å bake kanelknuter og gjøre ferdig pavlova til en bursdag vi skal senere på dagen. Familien blir samlet og jeg tror det blir stor genser for å skjule oppblåst mage :oops:

Nesetetthet er ikke uvanlig, og det finnes mange, mange, mange tusen kvinner som ble avhengig av nesespray som gravid og aldri klarte å slutte. (og noen som kan fortelle at de sluttet den dagen ungen var født, så det er helt ufarlig å la seg bli avhengig i ni mnd, for så kan man slutte. 9/10 klarer ikke det, om ikke flere)

Bruker heller nesehorn, da løsner alt, eller faktisk så hjelper det å hoppe i høyet med kjæresten å hehehe

God morgen jenter :) har har jeg hatt en lang natt med flere dobesøk og sykt barn. 04.30 var hun lei og ville stå opp :( heldigvis fikk jeg hun til å sove i vår seng til slutt.
Litt småkvalm om morgenen og når det er lenge siden mat, men i sist svangerskap slet jeg mer med kvalme spesielt mellom uke 6-8..så jeg hadde forventet meg mer kvalme nå. Men nå ser jeg jo at svangerskap ikke er like.
I dag blir det baking av horn med vaniljekrem :) :)

Må klage litt i dag.. Er så kvalm.. Så uggen.. Føles ut som jeg har vært på fylla. Kaster ikke opp, men føler meg så utrolig utilpass..

Flere som har det sånn? Hva gjør dere for å "overleve"?

Vi skal ut å spise i morgen kveld med et vennepar.. Er ikke særlig gøy å sitte der grønn i tryne :p hehe

Back
Topp