Skravletråd

Hehe er lov å være litt distré når man er nygravid da ;) jeg hadde IKKE klart å konsentrere meg om jobb nå ihvertfall :p har jo ikke klart å tenke på annet siden positiv test igår :eek:

Jeg er usikker på hvor mye jeg klarer å konsentrere meg på jobb til uka...
 
Vært sånn i 2 år (!) nå jeg :p er ikke lett å være prøver heller assa :eek:

Nei, langtidsprøving er ikke noe kjekt, eller lett, men nygravert er noe annet likevel, synes jeg.
 
Noen som vet hvorfor man får forskjellige termindatoer på alle terminkalkulatorer?? Selv om man taster inn samme dato og syklus lengde??
 
Dere to kommer jeg til å ha stooore problemer med å skille fra hverandre....
Hehe... Ehe... Ja, jeg ser den. Vi får se om en av oss gir opp og bytter profilbilde etter hvert ;) Vi får evt sloss om det.
 
Noen som vet hvorfor man får forskjellige termindatoer på alle terminkalkulatorer?? Selv om man taster inn samme dato og syklus lengde??
Aaaaaner ikke... De engelske regner jo litt ulikt fra de norske, men jeg har enda ikke funnet ut hvorfor de norske er så innmari forskjellige :p "I'm pregnant"-appen min påstår at termin er 24.desember, men de norske kalkulatorene mener alt fra 31.desember til 4.januar.
 
Har visst termin 5,6,7 og 9 januar jeg? Hehe ;)

godt gjort

Altså, who regner et svangerksap til 280 dager. 40 uker blank

Norsk standard har vært 282, 40+2, men ny forskning viser at det reelt er 283 som er vanlig, 40+3 og en del leger bruker dette. (mest avhengig av hvilket sykehus man tilhører, men denne sakl vel være offisiell i Norge nå, men noen leger er ikke helt oppdatert)

Jeg regner termin 40+3, og beregner utfra at jeg vet jeg hadde EL cd 13. Jeg er 12 dpo i dag, 3+5 og har termin 7.1
Om man bruker en kalkulator som tar 40 eller 40+2 vil jeg da få hhv 6. og 4 også finnes det vel en som antar at man har EL dag 15, tror jeg.

Det må jo bare bli krøll av det.

Siden jeg hadde EL dag 13 i stedet for 14, og legen uansett vil ta utgangspunkt i første dag i siste mens, vil legen derfor mene at jeg har termin 8.1 i stedet, med mindre hun regner 40+2 da, da vil vi være enige om termin, me nikek hvor langt jeg har kommet...

Det hele bedrer seg når man har vært på OUL og fått den offisielle terminen. Som nesten helt sikkert ikke stemmer med noe av det andre.
 
Så merkelig.... jaja babyen kommer når den kommer uansett den da ;)
Ja, den gjør jo "heldigvis" det ;) Jeg kommer i allefall til å knipe godt igjen helt til rakettene skytes opp. (Mulig jeg er litt stor i kjeften nå. Kommer nok til å drite godt i det når magen begynner å bli tung og bekkenet gjør seg vanskelig allerede 3 mnd før termin) :p
 
Ja, den gjør jo "heldigvis" det ;) Jeg kommer i allefall til å knipe godt igjen helt til rakettene skytes opp. (Mulig jeg er litt stor i kjeften nå. Kommer nok til å drite godt i det når magen begynner å bli tung og bekkenet gjør seg vanskelig allerede 3 mnd før termin) :p
Hoho :D nå måtte jeg glise litt her :D
 
Ja, den gjør jo "heldigvis" det ;) Jeg kommer i allefall til å knipe godt igjen helt til rakettene skytes opp. (Mulig jeg er litt stor i kjeften nå. Kommer nok til å drite godt i det når magen begynner å bli tung og bekkenet gjør seg vanskelig allerede 3 mnd før termin) :p

Om bekkenet holder til tre mnd før termin er jeg happy

I mitt første svangerskap hadde jeg ikke bekkenplager.

I mitt andre kjente jeg de første tegnene i uke 15, og fikk det bekreftet hos fysio at jeg hadde bekkenløsning et par uker senere.

for to år siden hadde jeg en sa 5+2, og jeg merket liksom ikke bekkenløsning, men "bekkenmurringer" før jeg mistet, og har fått litt slikt som dpo-plager siden. Det er progesteron som gjør det antakelig.

Jeg er spent på hvordan dette går, men HÅPER i det lengste på at bekkenet mitt holder seg fint :)
 
Om bekkenet holder til tre mnd før termin er jeg happy

I mitt første svangerskap hadde jeg ikke bekkenplager.

I mitt andre kjente jeg de første tegnene i uke 15, og fikk det bekreftet hos fysio at jeg hadde bekkenløsning et par uker senere.

for to år siden hadde jeg en sa 5+2, og jeg merket liksom ikke bekkenløsning, men "bekkenmurringer" før jeg mistet, og har fått litt slikt som dpo-plager siden. Det er progesteron som gjør det antakelig.

Jeg er spent på hvordan dette går, men HÅPER i det lengste på at bekkenet mitt holder seg fint :)
Er enig med deg der. Har fått beskjed av fysio at jeg mest sannsynlig kommer til å slite med bekkenløsning tidlig pga leddsykdommen min. Så er visst bare å glede seg ;) MEN går igjennom hva som helst for å få en liten en :)
 
Hehe... Ehe... Ja, jeg ser den. Vi får se om en av oss gir opp og bytter profilbilde etter hvert ;) Vi får evt sloss om det.
Jeg kan godt bytte :) har tenkt på det en stund, bare ikke kommet så langt ;-)
 
Jeg kan godt bytte :) har tenkt på det en stund, bare ikke kommet så langt ;-)
Tror ikke det er helt krise. Er flere som har hatt samme bilde tidligere, uten at vi har fått de største problemene. Men du ser selv om du vil bytte. Jeg har hatt samme bilde hele tiden, så har også vurdert om det er på tide å bytte. Må bare se om jeg finner et som er godt nok :p
 
Tror ikke det er helt krise. Er flere som har hatt samme bilde tidligere, uten at vi har fått de største problemene. Men du ser selv om du vil bytte. Jeg har hatt samme bilde hele tiden, så har også vurdert om det er på tide å bytte. Må bare se om jeg finner et som er godt nok :p

Må bare finne et som er bra nok ;-) vanskelig å velge, har tatt bildet selv hjemmefra :)
 
Back
Topp