Skravletråd

50 min med pressrier synes jeg var lenge! Jeg presset vel 2-5 ganger med begge babyene mine tror jeg. De er ekle ja, litt sånn kvalme på en måte.. hehe.. Liker ikke de riene der :p..

Ja, det var det desidert vondeste jeg har opplevd i livet. Jeg ble jo satt igang og kroppen taklet det meget dårlig, riene satt i ryggen og nedover bena og jeg fikk ikke puste nesten da de kom (de kom annenhvert minutt, så fikk ikke pause).
Har hatt min dose menssmerter jeg og, særlig da jeg var ungdom, men det kom ikke i nærheten av dette.. Det var mer som om noen rev deg opp fra innsiden.

Første fødsel derimot! Som startet naturlig! Det var ikke en vond fødsel, der kunne jeg sagt meg enig i menssmertesammenligning, vondt, men ikke så sykt vondt. Helt overkommelig. Alle sa at fødsel nummer to ble lettere, men så ble den en milliard ganger verre :p ! GLad jeg ikke visste det på forhånd ;) Eller, da hadde jeg ikke sagt ja til å bli satt igang i hvertfall! Men takk og lov for epidural.

Var utmattet så sov de siste timene før jeg ble vekket av jordmor og skulle presse ut barnet :p
Hehe, heldig med pressinga og uheldig med resten du da :P hører flere si at fødselen har vært hard ved igangsettelse. Er vel noe i det at kroppen blir tvunget igang :/

Syns ikke det kjentes ut som pressrier jeg, mer som brekkrier :P fikk ikke noe trang til å presse, bare kaste opp :P

Her varte også pressriene 1t, men synes egentlig det var mindre vondt enn resten - kanskje fordi jeg visste vi var nær å få ham ut?
Det hadde jeg hørt på forhånd :) at pressriene var "gode" rier fordi kroppen tok over og at man kjente at det nærmet seg slutten. Var ikke sånn i det hele tatt for meg ;) kjentes mer ut som om kroppen prøvde å kaste opp babyen :P

Ja, var sånn jeg hadde det og. Jeg gråt og sa "jeg orker ikke mer". Men man orker jo da :p Ville du ha du epidural?
Jeg fikk epidural med første, og ville ikke ha det nå. Brukte badekaret :) hva med deg? Hehe, ja man må jo bare orke. Funker ikke å ta timeout liksom :D

Hehe, heldig med pressinga og uheldig med resten du da :p hører flere si at fødselen har vært hard ved igangsettelse. Er vel noe i det at kroppen blir tvunget igang :/

Syns ikke det kjentes ut som pressrier jeg, mer som brekkrier :p fikk ikke noe trang til å presse, bare kaste opp :p
Usjda! Det er noe rart med de pressriene ja. Jeg fikk også uggen følelse.
Hehe, ja, i hvertfall med andremann. Førstemann var jo lettvint å føde, og hun var større i hodet og kraftigere bygget ;)
Rare greier....

Jeg fikk epidural med første, og ville ikke ha det nå. Brukte badekaret :) hva med deg? Hehe, ja man må jo bare orke. Funker ikke å ta timeout liksom :D
Nei, ikke så lett å ta pause haha.. Skulle gått an :)
Jeg fikk ikke lov til å bruke badekar, og lystgass hadde de jo skrudd av. Men fikk heldigvis epidural ja! Hadde besvimt uten tror jeg. Fikk egentlig ikke lov til å få det fordi jeg gikk på blodfortynnende, men det ordnet seg.. puh.. bare flaks!! :)
Og jeg med sprøyteskrekk og greier. Det kurerte ikke skrekken da ;)

Syntes du ikke det var noe OK første gang? (Med epidural)

Jeg er også mye plaga med heftige menssmerter, men synes riene var verre. I hvert fall de etter 6-7 cm og fram mot 10. Jeg tror at det har mye å si hvor fort fødselen går også. Med førstemann kjente jeg ikke forskjell på maserier og ekte rier. Da tok fødselen lang tid. Andre gangen fikk jeg sykt kraftige rier med en gang, og fødselen gikk fort. Så hva som er vanlige rier, kan være så veldig forskjellig :)
Ja, jeg har jo ingenting å sammenligne med :P men når jeg skrev vanlige rier mente jeg ikke pressrier :D kom inn på sykehuset med 8 cm åpning jeg :O

Nei, ikke så lett å ta pause haha.. Skulle gått an :)
Jeg fikk ikke lov til å bruke badekar, og lystgass hadde de jo skrudd av. Men fikk heldigvis epidural ja! Hadde besvimt uten tror jeg. Fikk egentlig ikke lov til å få det fordi jeg gikk på blodfortynnende, men det ordnet seg.. puh.. bare flaks!! :)
Og jeg med sprøyteskrekk og greier. Det kurerte ikke skrekken da ;)

Syntes du ikke det var noe OK første gang? (Med epidural)
Åh... hadde klikka for meg om jeg ikke hadde fått noen ting:D haha! Jeg fikk lystgass i badekaret, men de brukte så lang tid på å få det på plass, så rakk jo nesten ikke bruke den. Syns ikke det hjalp en døyt på selve smertene heller. Merka egentlig ingenting av lystgassen annet en at jeg ble no helt hinsides kvalm ETTEr fødselen. Kasta opp:(

Joda, jeg synes det var helt greit med epidural. Men jeg ville gjerne prøve badekar denne gangen, og visste at sjansen var stor for å få det på det nye sykehuset her. Skulle jeg født en gang til, tror jeg kanskje jeg ville gått for epidural :) jeg har og sprøyteskrekk, men i den situasjonen der er man jo jelt desperat så :P

Hun vil visst det :P

Hm nei da trenger han det sikkert ikke lenger da :D
Ok, random qoute...

Måtte bare spørre deg om no! Vet jo at du har det ganske likt som meg ift til dette med baby og soving, og at puppen fungerer mye som smokk.. :P Hvordan er dagsovingen hos dere nå? Kan hun sove mye for seg selv eller?

Åh... hadde klikka for meg om jeg ikke hadde fått noen ting:D haha! Jeg fikk lystgass i badekaret, men de brukte så lang tid på å få det på plass, så rakk jo nesten ikke bruke den. Syns ikke det hjalp en døyt på selve smertene heller. Merka egentlig ingenting av lystgassen annet en at jeg ble no helt hinsides kvalm ETTEr fødselen. Kasta opp:(

Joda, jeg synes det var helt greit med epidural. Men jeg ville gjerne prøve badekar denne gangen, og visste at sjansen var stor for å få det på det nye sykehuset her. Skulle jeg født en gang til, tror jeg kanskje jeg ville gått for epidural :) jeg har og sprøyteskrekk, men i den situasjonen der er man jo jelt desperat så :p
Ja, jeg begynte å grine da jordmoren sa til meg, da jeg kom til fødestuen, at jeg ikke kunne få badekar :o !! Følte de tok fra meg alt, liksom. Så kom det en høy, mørk og flink anestesilege som ga meg epidural da. Tøysa og gjorde alt veldig artig egentlig, mellom riene altså... :p

Kjipt å kaste opp da :( Endelig ferdig, og så kommer det liksom... Jepp, man er ganske desp ;) Hadde aldri i verden gått med på det i "normal" tilstand, men man har jo så vondt.

Back
Topp