Skravletråd

Jeg har ham masse på magen på brystet mitt - hs sa det var viktigst. Ellers tar jeg det på stellebordet om jeg husker det og han er blid og fornøyd :-) det blir nok mer og mer etterhvert :-)

Hoho.. min veide 3060g bed fødsel! Helt sykt hvordan han tar til seg ;-) bruker d-dråper vi :-)

Har han jo en del på magen på brystet, men ofte så sovne han så fort ofte. At jeg føler ikke han får trent nakken særlig der. Tar han på magen på stellebordet innimellom, men der blir han somregel rasende sint så fort han havner på magen. Då hylskrik han og blir skikkelig frustrert.

Fundere på å bytte fra tran til d-dråper. Han tar tranen greit, men ender somregel med en del gulping i det eller neste måltid. Og det lukter ikke godt :-P

Har han jo en del på magen på brystet, men ofte så sovne han så fort ofte. At jeg føler ikke han får trent nakken særlig der. Tar han på magen på stellebordet innimellom, men der blir han somregel rasende sint så fort han havner på magen. Då hylskrik han og blir skikkelig frustrert.

Fundere på å bytte fra tran til d-dråper. Han tar tranen greit, men ender somregel med en del gulping i det eller neste måltid. Og det lukter ikke godt :-P
Går du ned slik at han kan se deg pg prater med ham når du har han på stellebordet? Blir han illsint ville jeg tenkt å starte litt roligere.. hold han opp forann deg når du halvt ligger på ryggen (når han er våken) og prøv å få kontakt, "fly", hold han slik at han må jobbe litt med nakken.. tenk mageliggende stilling uten egentlig å ligge på magen :-) min står mye på knærne mot meg når han er våken og jeg sitter i lenestolen - da får han super blikkontakt og jobber masse med hodekontroll :-) tenk at "treninga" skal være positiv :-) han trener jo også hver gang du bærer han på skuldra f.eks om han vil kikke.. det meste han gjør er trening for ham :-)

nå passet jeg han i 2t.. han var vel våken i bare 30-40 min ;)
synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å si det jeg! - man trenger fritiden og 3åringer kan være noen av de mest krevende.. (er barne og ungdomarbeider så har jobbet i bhg..) og de kan nok finne på å være værre til foreldrene også så..

jeg også lurer på hvorfor det er ett så ork.. ja hadde det -god hukommelse du! ;)
går nok desverre ikke noe bedre.. blir ofte middag som er frokosten min.. (kl 5 elr senere) & føler meg ofte kvalm og ekkel.. må ta meg sammen!! er ikke bra for melkproduksjon dette.. selv om den tydeligvis er ganske bra siden han går opp så mye i vekt :)

Hehe, da var det nok ingen sak. :P

Har jobbet fire år i barnehage og syns andres unger er enklere enn min av og til. :P For meg er hun jo verdens søteste jente, men fy så sint jeg kan bli på henne...! Tenker dette er en kneik vi må over for det blir jo bedre. ;) Syns fire år er en god alder, så gleder meg til det. ;)
Barne-og ungdomsarbeider har jeg og tenkt å bli. ;)

Kjenner dere jo litt her inne etter så lang tid. :D
Uffda, fortsatt? Bør det ikke gå over? Får du mannen din til å lage frokost til deg iblant når han er hjemme?
Godt at det ikke merkes på vekten til babyen. :)

Jeg gir han tran rett før vi legger oss, da blir det ikke masse illeluktende gulp. :)

Hehe, da var det nok ingen sak. :P

Har jobbet fire år i barnehage og syns andres unger er enklere enn min av og til. :P For meg er hun jo verdens søteste jente, men fy så sint jeg kan bli på henne...! Tenker dette er en kneik vi må over for det blir jo bedre. ;) Syns fire år er en god alder, så gleder meg til det. ;)
Barne-og ungdomsarbeider har jeg og tenkt å bli. ;)

Kjenner dere jo litt her inne etter så lang tid. :D
Uffda, fortsatt? Bør det ikke gå over? Får du mannen din til å lage frokost til deg iblant når han er hjemme?
Godt at det ikke merkes på vekten til babyen. :)

hehe, nei var ikke vanskelig å ha de sammen ;)
'man tukter dem man er medt glad i' så det sier seg vel selv at andres unger ofte er enklere da di somregel ikke prøver oss ut like mye :)
- var det du som drev å leste under graviditeten til eksamen? elleer.. vet det var ei til her inne som drev med det iallefall :p

burde nok gått over ja.. men var litt sånn før graviditeten også, for noen år siden var jeg farlig nær å utvikle spiseforstyrrelse så henger nok igjen derfra :/ prøver så godt jeg kan men.. kjærestn lager til meg om han skal ha selv :') er mye hjelp i det :)

hehe, nei var ikke vanskelig å ha de sammen ;)
'man tukter dem man er medt glad i' så det sier seg vel selv at andres unger ofte er enklere da di somregel ikke prøver oss ut like mye :)
- var det du som drev å leste under graviditeten til eksamen? elleer.. vet det var ei til her inne som drev med det iallefall :p

burde nok gått over ja.. men var litt sånn før graviditeten også, for noen år siden var jeg farlig nær å utvikle spiseforstyrrelse så henger nok igjen derfra :/ prøver så godt jeg kan men.. kjærestn lager til meg om han skal ha selv :') er mye hjelp i det :)

Jeg gleder meg litt til lillebror blir eldre slik at det blir lettere for oss tre å gjøre ting sammen mens mannen er borte. :)

Hehe, ja, det var vel meg, dersom det ikke var flere. :P Eksamen er torsdag neste uke! Uff, gruer meg litt, men de sier det at det er umulig å stryke. Er teorien i barne-og ungdomsarbeiderfaget.

Uffda, hørtes ikke noe kjekt ut. :/ Du må bare få han til å varte deg opp litt! ;)

Jeg gleder meg litt til lillebror blir eldre slik at det blir lettere for oss tre å gjøre ting sammen mens mannen er borte. :)

Hehe, ja, det var vel meg, dersom det ikke var flere. :P Eksamen er torsdag neste uke! Uff, gruer meg litt, men de sier det at det er umulig å stryke. Er teorien i barne-og ungdomsarbeiderfaget.

Uffda, hørtes ikke noe kjekt ut. :/ Du må bare få han til å varte deg opp litt! ;)

blir nok mere kos jo eldre de blir :) er kos å også meen er litt som å snakke til en vegg enda

jeg synes ikke det var noe vanskelig egt å jeg er ingen skriftlig person!
skal du opp til fagprøve etter hvert å eller?

han har vært kjempeflink idag :) gått litt vel fort ned i vekt og vil gjerne beholde melka.. så nå må jeg skjerpe meg! ikkje bra..

blir nok mere kos jo eldre de blir :) er kos å også meen er litt som å snakke til en vegg enda

jeg synes ikke det var noe vanskelig egt å jeg er ingen skriftlig person!
skal du opp til fagprøve etter hvert å eller?

han har vært kjempeflink idag :) gått litt vel fort ned i vekt og vil gjerne beholde melka.. så nå må jeg skjerpe meg! ikkje bra..

Ja, det er litt enveiskommunikasjon enda, men jeg syns jeg begynner å få mer og mer kontakt. :) Han smiler og "prater". :) Han var akkurat to måneder i går. Av og til om han sitter i vippestolen alene og blir utålmodig, så slutter han å gråte når jeg kommer slik at han kan se meg. :) Jeg kjøper meg tid før han blir lei om han får ligge og se på meg.

Jeg er helt ok skriftlig, så håper det går bra. ;) Jeg har ikke nok praksis for å ta fagprøven ennå, så må jobbe litt til. ;) Men det er planen, ja. :)

Håper det bedrer seg slik at du får fortsette å amme. Du har ikke vært innom tanken om profesjonell hjelp for en dårlige matlysten?

Herregud så mye energi jeg har! Vi er jo på minibreak hos mine foreldre og nå sover eldstemann, yngstemann og pappaen mens jeg har sovet 8 timer og har drukket kaffe. Er dessverre drittvær, ellers hadde jeg nok løpt meg en tur...
Åssen har du klart å sove i 8 timer!?? Sover babyen din hele natta? Heldig du! Her er vi våkne hver 3 time... Uansett når på døgnet....

Åssen har du klart å sove i 8 timer!?? Sover babyen din hele natta? Heldig du! Her er vi våkne hver 3 time... Uansett når på døgnet....
Han sover minst 6 timer i strekk om natten og gjort det siden han ble født ;) Men må sies at de siste dagene har det vært gråting og byssing i en time før han sovner ved siden av meg i senga da..

Da var 6 ukers kontrollen gjort. Nå var han 5420 gram og 39 rundt hodet. Store gutten min. Alt dei kontrollerte var perfekt og han lå langt framme i utviklingå både fysisk og kontaktmessig fekk jeg beskjed om. Var jo bekymret for jeg ikke hatt han nok på magen for å trene nakken. Men han var faktisk sterkere enn forventet av en 6 uker gammel baby :-D så det var kjekt å høre :-)

Da var 6 ukers kontrollen gjort. Nå var han 5420 gram og 39 rundt hodet. Store gutten min. Alt dei kontrollerte var perfekt og han lå langt framme i utviklingå både fysisk og kontaktmessig fekk jeg beskjed om. Var jo bekymret for jeg ikke hatt han nok på magen for å trene nakken. Men han var faktisk sterkere enn forventet av en 6 uker gammel baby :-D så det var kjekt å høre :-)
Så flott! :-) Her så legen mini våken, men hos HS fikk han først mat og så sovnet han... så hun fikk ikke sett så mye :-P

Back
Topp