Skravletråd!

God fredag! :) Her i Stavanger skinner sola, jeg har en sløv start på arbeidsdagen med en kopp kaffe, og nyter generelt livet!

Hva har dere for planer for dagen? :)

Stavanger er nydelig i dag :)

Jeg nyter den gode fredagsstemningen på jobb. Kaffe og sjokolade hjelper på :)
 
Jeg har vært på svangerskapskontroll i dag. Alt stod bra til, og jeg ble satt opp til glukosebelastning neste fredag :p Glemte å be om terminbekreftelse for søknad om foreldrepenger da... :/
 
Syns på sett og vis at tiden går så tregt nå fram mot fødsel. Men så tok jeg en kjapp titt på kalenderen, og talte antall arbeidsdager jeg har igjen før permisjonen starter. Er gradert sykemeldt, så har en dag hjemme i uka. Og med påskefri og fri på 1. mai, så innså jeg at jeg faktisk kun har 24 dager igjen på jobb før permisjon :D Shit, det nærmer seg!!
 
Syns på sett og vis at tiden går så tregt nå fram mot fødsel. Men så tok jeg en kjapp titt på kalenderen, og talte antall arbeidsdager jeg har igjen før permisjonen starter. Er gradert sykemeldt, så har en dag hjemme i uka. Og med påskefri og fri på 1. mai, så innså jeg at jeg faktisk kun har 24 dager igjen på jobb før permisjon :D Shit, det nærmer seg!!
Ikke tenkt på det enda, tør ikke telle!!! For mye jeg skal rekke:)

Edit.. Måtte jo telle!! 39 dager når fridager er trekt fra!! Shit!
 
Hvorfor skal man ikke ligge på ryggen?(tror jeg har lest det før men) =P jeg klarer ukke sove annet en på siden..
 
Hvorfor skal man ikke ligge på ryggen?(tror jeg har lest det før men) =P jeg klarer ukke sove annet en på siden..
Er ikke at man ikke skal, men noen får såpass trykk på hovedpulsåren når de ligger på ryggen at de sliter med å puste, så de som har det problemet unngår å gjøre det ;)
 
Hvor høyr opp skal livmoren være nå? (Uke 27?) jeg tror jeg kjenner den rett under ribbeina, magen begynner liksom å bule helt der oppe også?? Litt press/trykk ved ribbeina også føler jeg. (Ubehagelig når jeg bøyer meg eller ligger på rygg) kan dette stemme eller er det for høyt opp iforhold til hvor langt på vei jeg er??
 
Hvor høyr opp skal livmoren være nå? (Uke 27?) jeg tror jeg kjenner den rett under ribbeina, magen begynner liksom å bule helt der oppe også?? Litt press/trykk ved ribbeina også føler jeg. (Ubehagelig når jeg bøyer meg eller ligger på rygg) kan dette stemme eller er det for høyt opp iforhold til hvor langt på vei jeg er??
Syns det sto at den er 10 eller 12 cm over navlen her om dagen. Er 29+5 idag da, men er nok ikke store forskjellen på to uker :) helt normalt å få høy mage nå, hatt det i noen uker selv ;)
 
Hvor høyr opp skal livmoren være nå? (Uke 27?) jeg tror jeg kjenner den rett under ribbeina, magen begynner liksom å bule helt der oppe også?? Litt press/trykk ved ribbeina også føler jeg. (Ubehagelig når jeg bøyer meg eller ligger på rygg) kan dette stemme eller er det for høyt opp iforhold til hvor langt på vei jeg er??

Er helt oppe med ribbena hos meg, men har kort rygg da ;)
 
Ææh nå er det noen damer på Desember-forumet! Vi har kommet ufattelig langt!
 
Jeg har vært på svangerskapskontroll i dag. Alt stod bra til, og jeg ble satt opp til glukosebelastning neste fredag :p Glemte å be om terminbekreftelse for søknad om foreldrepenger da... :/

Shit :help. Har akkurat vært hos legen og skulle sikkert hatt med terminbekreftelse derfra :( Og neste time er ikke før i mai!!
 
Shit :help. Har akkurat vært hos legen og skulle sikkert hatt med terminbekreftelse derfra :( Og neste time er ikke før i mai!!
Jeg ga beskjed til legekontoret og fikk hentet terminbekreftelse i resepsjonen etter noen dager :) De har garantert fått samme henvendelse før :)
 
Jeg ga beskjed til legekontoret og fikk hentet terminbekreftelse i resepsjonen etter noen dager :) De har garantert fått samme henvendelse før :)

Får gjøre det samme :) Takk for påminnelsen! Har faktisk ikke viet det en tanke. Og det gjorde ikke legen heller. Og tror nok hun har glemt av glukosebelastning også for det har jeg hatt i alle mine svangerskap. Men stresser ikke så mye over det siden verdien mine alltid har vært fine :)
 
Hadde akutttime hos legen i dag, men glemte å be om det! Haha..

Trodde jeg ble 27 uker onsdag jeg.. Men er jo 28 det! Haha
 
Hei jenter :) jeg er ny her, så prøver og sette meg litt inn i forumet og hvordan det fungerer! :) har vært på snartmamma til nå, men veldig lite aktivitet der, så tenkte jeg måtte se om det var mer her! :) det er kanskje en presentasjonstråd et sted jeg må skrive :) gleder meg til å bli kjent med dere!
 
Hei jenter :) jeg er ny her, så prøver og sette meg litt inn i forumet og hvordan det fungerer! :) har vært på snartmamma til nå, men veldig lite aktivitet der, så tenkte jeg måtte se om det var mer her! :) det er kanskje en presentasjonstråd et sted jeg må skrive :) gleder meg til å bli kjent med dere!
Velkommen
 
Terminbekreftelse ja.. Det tenkte jeg ikke på selv! Når bør en søke foreldrepenger igjen..? Er vel fra ca uke 28, men er det på grensa til sent i uke 32? Da jeg skal til legen igjen...

Høy mage her også, bærer veldig høyt oppe, i tillegg har jeg kort rygg så føler han ligger under ribbena allerede :p Jeg ligger både på mage, rydd og sidene, men merker av og til når jeg ligger flatt på rygg at jeg blir litt tungpustet!
 
Back
Topp