Skravletråd :)

Morn morn alle sammen!
Håper dagen deres blir toppers i dag.
Jeg sto opp kl 7, og gjorde barna klare, men så følte jeg meg plutselig så dårlig og godguttene mine ble så bekymret at far og til og med mini måtte vekkes:/ hihi de er så skjønne.
Formen er nå fin igjen. Følte meg egentlig vel rett etter oppkast:eek: stase på at det er kun engangstilfelle for jeg er jo ikke noe kvalm ellers.
Igår fikk jeg ny Mac av mannen. Så idag blir det mye øving og jobbing med den:)
 
Morn morn alle sammen!
Håper dagen deres blir toppers i dag.
Jeg sto opp kl 7, og gjorde barna klare, men så følte jeg meg plutselig så dårlig og godguttene mine ble så bekymret at far og til og med mini måtte vekkes:/ hihi de er så skjønne.
Formen er nå fin igjen. Følte meg egentlig vel rett etter oppkast:eek: stase på at det er kun engangstilfelle for jeg er jo ikke noe kvalm ellers.
Igår fikk jeg ny Mac av mannen. Så idag blir det mye øving og jobbing med den:)

Her har morgenen vært elendig. Skikkelig kvalm og uggen, å har endelig klart å klore meg opp av senga og ned på sofaen! Men uttover det blir det nok en fin dag! Skal jobbe hjemme i dag så det er supert :)
 
Hehe, seks :p
Jo, det er jo det jeg mener... Er på stedet hvil altså, men fått streng beskjed om å putte min mening fremst siden det er jeg som må gjennom dette, så du skal ikke se vekk ifra at jeg holder et lite knøtt i armene mine i mai, lykkelig som få ❤️
Jeg er 22, fyller 23 før barnet kommer, og samboer/barnefar er 24, og fyller 25 innen barnet kommer.. :)
seks.... ha ha, sånn går det når man er flerspråklig... sex!! :p
du virker som en jordnær og ansvarsfull kvinne da, så tror nok det knøttet kommer til å vokse opp å ha det alldeles utmerket! :)
 
Jeg fikk rett og slett påvist elveblest i går. Våknet natt til i går av at jeg klødde. Fikk sove litt mer, og så var det på'n igjen med kløe. Skikkelig ille! Jeg googlet og begynte å lure på om jeg hadde fått skabb eller den farlige varianten av svangerskapskløe (siden det tom klødde inni hendene). Fikk time til legen i går og hun så med en gang det var elveblest. Aner ikke hva det kommer av, er ikke særlig allergisk av meg. Men hun sa at man var mer sårbar når man var gravid. Fikk resept på en krem som jeg skulle smøre meg med fra topp til tå. Har ikke bil så jeg fikk dratt på apotek, og klødde infernalsk så fant ut at noen hadde hatt god hjelp av zyrtec. Sjekket om det var trygt for gravide og tok en tablett. En halvtime etterpå var kløen over. Phuuu :)
Har røde prikker på hele kroppen i dag og klør pittelitt. Noen andre som har hatt elveblest?
 
seks.... ha ha, sånn går det når man er flerspråklig... sex!! :p
du virker som en jordnær og ansvarsfull kvinne da, så tror nok det knøttet kommer til å vokse opp å ha det alldeles utmerket! :)

Vi får se, har søren fortsatt ikke bestemt meg, skulle gått an å angre barnefar :p Visste jo ikke han skulle vise seg å være tidenes tulling! Og greie det selv, det skal jeg, men jeg vil så gjerne kunne gi barnet det ekstra, og ikke bare "akkurat nok" (nå generaliserer jeg ikke noen, hverken unge mødre eller enslige, jeg bare skriver hvordan jeg er redd det blir for meg :) ), men som jeg sir til meg selv hver dag, vi får se, timen er ihvertfall bestilt.. Regner med det blir ul først for å sjekke at alt er som det skal og hvor langt jeg er på vei osv, og visst jeg da hører hjerteslag eller ser den lille tror jeg nok ikke jeg kommer til å greie å gjennomføre noen abort, som jeg opprinnelig ikke har lyst til heller :)
 
Skrev noe på den andre tråden din, før jeg så dette ... Jeg synes det høres ut som du har bestemt deg jeg! Og da er det vel bedre å bare gå for det, og tenke at den timen kun er for at du skal få hilse på din lille hjerteskatt for aller første gang. Babyen din vil sikkert si hei, og vise at hjertet slår iherdig for mammaen sin!! Og du kommer til å klare det du vil, med tanke på å gi mer enn bare akkurat. Med dagens ordninger går det meste greit. Jeg tror også at hvis du tar med samboeren på en UL i feks uke 11-12, vil han bli helt forelsket!!! Min mann var med da sist, og han satt og lo, og var fra da av helt solgt (altså vårt barn var planlagt av begge da). Ingen av dere kommer til å angre, det er jeg helt sikker på! Men hvis du fjerner babyen din, når du egentlig ikke vil, da er jeg mer redd du kommer til å angre... Direkte her, men det høres sånn ut på deg. Og da er det vel bedre å bare kjøre på og begynne å glede seg til alt som kommer..? :) Klem
 
Å, så god du er❤️ Sovnet til slutt i firetiden, og som du sir, når man står opp til blå himmel og fuglesang er det jo ingen verdens problem! Ja, boplass finner vi nok ut av, men det sikreste er nok om jeg føder i hjembyen, og så bor med familien, så får barnefaren ta seg av eksamensperioden og flyttingen her i storbyen! Familie, venner og barnefaren støtter meg uansett hva jeg velger, men er redd det er et veldig egoistisk valg å ta når jeg vet barnefar innerst inne ikke er klar for dette.. :(
Men forutsetningene for å greie det, det har jeg så absolutt ❤️

Jeg kan si at jeg har vært i din situasjon! Og jeg var da 19 år... Jeg vet akkurat hvordan du har det! Barnefaren var ikke klar og ville st jeg skulle ta abort, men jeg sa klart ifra fra første stund at det var uaktuelt!
Det som er kjære deg, med mannfolk er ar de kan ikke se for seg fremtiden! De må ha detaljer og du må på forhånd lage et skjema eller noe lignende og være forberedt FØR du forklarer han :) da vil det ikke være så ukjent og skummelt:) sånn er mannfolk! Jeg er nå gift med en annen og jeg kan aldri forklare han nye ideer før jeg har laget en plan og funnet ut fakta først ;-) skriv ned hvordan økonomien blir, skriv ned hvordan det blir å ha baby og hva du skal gjøre og hva han skal gjøre! Skriv ned alt det positive, men også forklar det negative og VIS han at du er klar over det og vil takle det fint :)

Masse lykke til!!
 
Dere altså!!!❤️ Så mye god støtte :) Ja, det med planer har jeg merket, det var det første han spurte etter :p Får sette meg ned og lage budsjett! Man angrer jo ikke på en liten skatt, men tenk om jeg angrer etter abort.. Nei det er vanskelig dette altså... Men dere er veldig støttende :) Skal prøve med plan i morgen! :D Natta❤️
 
Syting i dag!
At det er mulig å bli så syk nå :sad010 Var helt kjørt siden i går. Høy feber, hovne mandler, og det gjør bare kjempe vondt over hele kroppen:(
Mannen er borte, og tror jeg er nødt til å sende barna på overnatting denne helgen så jeg får sovet litt.
Håper dere får en bedre helg ;) god helg alle sammen:cool05
 
Ingen er hipp på å skravle idag!
Jeg fortsetter likevel..
Jeg klarte å samle mine krefter til slutt og sto opp med gutta:) kledd på dem og vi eller de hadde en kjapp frokost, forkostblanding.
( vanligvis lager jeg alt fra omlette, speilegg, og skjærer tomater, agurk, forskjellig typer ost osv men det kunne jeg ikke idag)
Så var alle man klare mens jeg ble så dårlig og måtte tømme den tomme magen i ca10min:/
Etter at alle var levert, var jeg tilbake og vaska litt klær og kjenner at jeg koker utenfra og fryser sånn inni:( men ting må jo gjøres! Da var tid for å hente mini til lunsj, og gjett hva han lille hadde lyst å spise? Pizza!! Jeg hadde egentlig makaroni fra gårsdagen som jeg skulle servere men neida! Full nekt!
Da ble det mini pizza'er til han, og han er nå levert på skolen igjen, og jeg er DØD!
Disse mini pizzaene er super gode, jeg skal prøve å skrive oppskriften på deigen og alt snart!


image.jpg
 
Ingen er hipp på å skravle idag!
Jeg fortsetter likevel..
Jeg klarte å samle mine krefter til slutt og sto opp med gutta:) kledd på dem og vi eller de hadde en kjapp frokost, forkostblanding.
( vanligvis lager jeg alt fra omlette, speilegg, og skjærer tomater, agurk, forskjellig typer ost osv men det kunne jeg ikke idag)
Så var alle man klare mens jeg ble så dårlig og måtte tømme den tomme magen i ca10min:/
Etter at alle var levert, var jeg tilbake og vaska litt klær og kjenner at jeg koker utenfra og fryser sånn inni:( men ting må jo gjøres! Da var tid for å hente mini til lunsj, og gjett hva han lille hadde lyst å spise? Pizza!! Jeg hadde egentlig makaroni fra gårsdagen som jeg skulle servere men neida! Full nekt!
Da ble det mini pizza'er til han, og han er nå levert på skolen igjen, og jeg er DØD!
Disse mini pizzaene er super gode, jeg skal prøve å skrive oppskriften på deigen og alt snart!


Vis vedlegget 79870

Okey, da fikk jeg vann i munnen!! Og for en gang skyld på lenge så er det ikke pga kvalme :p

Tar gjerne den oppskriften!! :D
 
Aner en tendens her, de av oss her inne som faktisk har noe å berette om dagen er de som har barn fra før og derfor MÅ fungere. Jeg bare sover :p kjæresten er nyforelska og har blitt superhusfar :D
 
ImageUploadedByBV Forum1411743115.282905.jpg

Jeg har idag vært på jobb igjen. Sov utrolig dårlig inatt, var skremmende kvalm idagtidlig, men greide hele dagen på jobb!! :) Fortalte alle om graviditeten nå og, sånn i tilfelle jeg skal bli dårlig igjen.
Etter jobb handlet jeg inn mat for en hel helg (ingen mann her i huset..) så jeg slipper å gå ut av døren før jobb mandag :D
Nå er det big one cheese pizza, tangled og godt ❤️ beklager visst noen er kvalm :p
 
He he. Søta! Du får bunkre deg inne. God helg. :)
 
Vis vedlegget 79882

Jeg har idag vært på jobb igjen. Sov utrolig dårlig inatt, var skremmende kvalm idagtidlig, men greide hele dagen på jobb!! :) Fortalte alle om graviditeten nå og, sånn i tilfelle jeg skal bli dårlig igjen.
Etter jobb handlet jeg inn mat for en hel helg (ingen mann her i huset..) så jeg slipper å gå ut av døren før jobb mandag :D
Nå er det big one cheese pizza, tangled og godt ❤️ beklager visst noen er kvalm :p
Kose deg masse i helgen da♥ Håper kvalmen holder seg litt mer på avstand :)
 
Jeg har sittet vakt påen kunstutstilling i regi av kunstforeningen i byen, hvor jeg er med i styret.
Jeg ble så utrolig trøtt etterhvert, og merker hvor bortskjemt jeg er som stort sett kan jobbe hjemmefra og ta meg sovepauser når jeg vil :)
I morgen stikker datteren min og jeg til Trondheim på besøk til min søster og svoger. Vi booket de siste to setene på toget og må sitte baklengs hele veien. Må kjøpe reisesyketabletter til datteren min som ble togsyk sist vi dro -enda vi satt rett vei.
 
Back
Topp