Skravletråd :)

Ingen er hipp på å skravle idag!
Jeg fortsetter likevel..
Jeg klarte å samle mine krefter til slutt og sto opp med gutta:) kledd på dem og vi eller de hadde en kjapp frokost, forkostblanding.
( vanligvis lager jeg alt fra omlette, speilegg, og skjærer tomater, agurk, forskjellig typer ost osv men det kunne jeg ikke idag)
Så var alle man klare mens jeg ble så dårlig og måtte tømme den tomme magen i ca10min:/
Etter at alle var levert, var jeg tilbake og vaska litt klær og kjenner at jeg koker utenfra og fryser sånn inni:( men ting må jo gjøres! Da var tid for å hente mini til lunsj, og gjett hva han lille hadde lyst å spise? Pizza!! Jeg hadde egentlig makaroni fra gårsdagen som jeg skulle servere men neida! Full nekt!
Da ble det mini pizza'er til han, og han er nå levert på skolen igjen, og jeg er DØD!
Disse mini pizzaene er super gode, jeg skal prøve å skrive oppskriften på deigen og alt snart!


Vis vedlegget 79870
Jeg vil ha oppskrift! Nam! :)
 
Føles litt skummelt, men i dag snakka vi litt om navn. Herregud så vanskelig det skulle være! De to navna (et til hvert kjønn) som vi har snakka om før er tydeligvis høyt oppe på navnetoppen, noe som gjør de litt mindre attraktive.. Dette ser jeg for meg at blir en lang prosess gitt! :p
 
Navn er noe vi kommer til å gnisse på. Jeg bare vet det... Jeg er veldig flink til å finne på egne navn, og så liker jeg å kombinere de med gamle navn. Det er ikke så populært. Ha ha! :p
 
Ligger på hytta til svigers og hører på stormen ute. Kos :) jeg og mini er heri helga mens pappan er på reunion med vgs.
 
Jeg har sittet vakt påen kunstutstilling i regi av kunstforeningen i byen, hvor jeg er med i styret.
Jeg ble så utrolig trøtt etterhvert, og merker hvor bortskjemt jeg er som stort sett kan jobbe hjemmefra og ta meg sovepauser når jeg vil :)
I morgen stikker datteren min og jeg til Trondheim på besøk til min søster og svoger. Vi booket de siste to setene på toget og må sitte baklengs hele veien. Må kjøpe reisesyketabletter til datteren min som ble togsyk sist vi dro -enda vi satt rett vei.

Så utrolig misunnelig.. Tenk å styre litt arbeidstidene selv akkurat nå i all kvalmen osv! :p Og så koselig med helgetur❤️
 
Oppskriften på minipizzaer:
(Bruk samme koppen hele veien)
2,5 kopp hvetemel
1tsk salt, 1tsk sukker, 1 skj bakepulver.
Bland alt det tørre sammen. Så tilsett:
1 kopp naturell yoghurt
1/4 kopp olje
1/4 kopp lunkent vann blandet med 1tsk tørrgjær.
Blander alt godt sammen og bruker gjerne plasthansker og blander for hånd.
Deigen kan brukes umiddelbart. Jeg flater den ut på kjøkkenbenken og bruker en kopp til å stikke ut rundinger.

Tomatsaus:
3tsk med tomatpuree blandet litt med vann, litt olivenolje, litt salt og pepper.

Pizza påfyll:
7-8 pølser i biter
grønn paprika kuttet i avlange skiver
Sorte oliven
Revet ost

15-20min i oppvarmet oven. Bruker full styrke.
 
Okey, da fikk jeg vann i munnen!! Og for en gang skyld på lenge så er det ikke pga kvalme :p

Tar gjerne den oppskriften!! :D

De smaker himmelsk altså :) husker ikke hvor jeg fikk denne oppskriften fra, men har alltid vært favoritt som snacks for alle man her:) bruker ofte pølser, men man kan jo seff ha hva man vil oppi.
 
De smaker himmelsk altså :) husker ikke hvor jeg fikk denne oppskriften fra, men har alltid vært favoritt som snacks for alle man her:) bruker ofte pølser, men man kan jo seff ha hva man vil oppi.

Gjett om de skal prøves ut!! :D
 
Måtte lete leeeenge for å finne skravletråden. Vi er ikke ferdig skravlet vel?

Idag har vi fortalt nyheten til søsken. Er 9+4. Har dere fortalt det til de nærmeste?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Måtte lete leeeenge for å finne skravletråden. Vi er ikke ferdig skravlet vel?

Idag har vi fortalt nyheten til søsken. Er 9+4. Har dere fortalt det til de nærmeste?


Sent from my iPhone using BV Forum
Her skal vi fortelle det etter ultralyden i uke 12. Ikke mer en 1,5 uke til! Skulle gjerne ha holdt det hemmelig for storebror helt til slutt, men det er viktig for oss at han ikke hører det fra noen andre enn oss.. så da må vi si det nå snart...
 
Sitter på venteværelset for å komme inn til tidlig ul.. Gjett hvem jeg møter på vei inn her; min mor! Som også tilfeldigvis er jordmor... Har jo ikke tenkt å si noe enda, er vel bare 7+1 enda, men hun lurte jo på hva jeg skulle.... Mitt ultrateite svar var at jeg skulle sjekke om jeg har, hold dere fast, hemeroider.... jaja.. Tror hun lukter ugler i mosen så får vel si noe i kveld!
 
Sitter på venteværelset for å komme inn til tidlig ul.. Gjett hvem jeg møter på vei inn her; min mor! Som også tilfeldigvis er jordmor... Har jo ikke tenkt å si noe enda, er vel bare 7+1 enda, men hun lurte jo på hva jeg skulle.... Mitt ultrateite svar var at jeg skulle sjekke om jeg har, hold dere fast, hemeroider.... jaja.. Tror hun lukter ugler i mosen så får vel si noe i kveld!
Oi, hehe... det kan jo hende at hun gikk på den? Eller følte du hun ble mistenksom?
 
Sitter på venteværelset for å komme inn til tidlig ul.. Gjett hvem jeg møter på vei inn her; min mor! Som også tilfeldigvis er jordmor... Har jo ikke tenkt å si noe enda, er vel bare 7+1 enda, men hun lurte jo på hva jeg skulle.... Mitt ultrateite svar var at jeg skulle sjekke om jeg har, hold dere fast, hemeroider.... jaja.. Tror hun lukter ugler i mosen så får vel si noe i kveld!
Haha for ei tilfelle:D du må sikkert røpe det snart ja:p
 
  • Liker
Reactions: EJ
Sitter på venteværelset for å komme inn til tidlig ul.. Gjett hvem jeg møter på vei inn her; min mor! Som også tilfeldigvis er jordmor... Har jo ikke tenkt å si noe enda, er vel bare 7+1 enda, men hun lurte jo på hva jeg skulle.... Mitt ultrateite svar var at jeg skulle sjekke om jeg har, hold dere fast, hemeroider.... jaja.. Tror hun lukter ugler i mosen så får vel si noe i kveld!

Hahaha!! Dagens :D
 
Sitter på venteværelset for å komme inn til tidlig ul.. Gjett hvem jeg møter på vei inn her; min mor! Som også tilfeldigvis er jordmor... Har jo ikke tenkt å si noe enda, er vel bare 7+1 enda, men hun lurte jo på hva jeg skulle.... Mitt ultrateite svar var at jeg skulle sjekke om jeg har, hold dere fast, hemeroider.... jaja.. Tror hun lukter ugler i mosen så får vel si noe i kveld!

Fantastisk!! Hvordan var ultralyden da??
 
Oi, hehe... det kan jo hende at hun gikk på den? Eller følte du hun ble mistenksom?

Hun ble nok litt mistenksom :rolleyes:

Men hun sier ingenting om det før jeg eventuelt åpner munnen å nevner noe ;)

MEN det beste med opplevelsen dere: Et lite hjerte som slår :Heartbigred !

Ble satt litt tilbake: 6+5 (selv om jeg mistenker at dette ikke kan stemme i forhold til unnfangelsesdato)
Er fremdeles blant dere MAI mammaer da, termin 31 mai :)
 
Sitter på venteværelset for å komme inn til tidlig ul.. Gjett hvem jeg møter på vei inn her; min mor! Som også tilfeldigvis er jordmor... Har jo ikke tenkt å si noe enda, er vel bare 7+1 enda, men hun lurte jo på hva jeg skulle.... Mitt ultrateite svar var at jeg skulle sjekke om jeg har, hold dere fast, hemeroider.... jaja.. Tror hun lukter ugler i mosen så får vel si noe i kveld!
Haha, herlig ;-) lykke til med å fortelle det :)
 
Back
Topp